تبلیغات در اینترنت همچنان پیشتاز در زمینه میزان رشد
شارا- در مطلبی که در گذشته با عنوان برترین انواع تبلیغات در سراسر جهان در وبلاگ قرار گرفت به میزان رشد انواع مختلف تبلیغات پرداخته شد و در این مطلب نسخه جدیدتری از این بررسی ارائه می شود که اهمیت تبلیغات در اینترنت را بیش از پیش نشان می دهد.
در این بررسی که تغییر میزان رشد در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال ۲۰۱۱ و سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ به سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ را مقایسه می کند اطلاعات جالبی در اختیار خوانندگان می گذارد که نشان از رشد اینترنت به عنوان یک رسانه تبلیغاتی نسبت به رسانه های قدیمی تر است.
البته تبلیغاتی که به عنوان تبلیغات اینترنتی در این بررسی مد نظر قرار گرفته تبلیغات نمایشی است. منظور از تبلیغات نمایشی ، تبلیغات به صورت بنرهای تبلیغاتی در فضای اینترنت است حال این بنر های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی و یا در وب سایت های دیگر به نمایش درآیند. نوع دیگر تبلیغات اینترنتی تبلیغات در موتورهای جستجو است که در این بررسی کلا بررسی نشده اند اما همان طور که می دانید یکی از محبوب ترین روش های تبلیغاتی در اینترنت محسوب می شوند.
تبلیغات اینترنتی بسیار می تواند مفید باشد از این نظر که تنها افرادی آن را می توانند ببینند که مخاطب هدف این نوع تبلیغ هستند. البته این قاعده زیاد شامل حال سایت های ایرانی نمی شود و اکثرا این وب سایت ها تنها دنبال درآمد زایی هستند و شما اگر پول پرداخت کنید می توانید در هر قسمت از سایت که دوست دارید تبلیغ کنید. یک سایت خبری را در ایران ببینید که انواع اقسام تبلیغات بنر را می توان در آن دید. از اپراتورهای تلفن همراه گرفته تا کارخانه های صنعتی. با این شیوه نمی توان تاثیر گذاری تبلیغات اینترنتی را به درستی درک کرد چون تفاوت اصلی مثلا تبلیغات اینترنتی و تلویزیونی در این است که می توان تبلیغ را برای مخاطب هدف به نمایش در آورد و با پرداخت هزینه کمتر بهره وری بالاتری را دید. در تبلیغاتی مانند تبلیغات تلویزیونی تنها کاری که می توان برای نمایش تبلیغات به مخاطب هدف انجام داد این است که در بعضی برنامه های خاص مثلا در هنگام نمایش برنامه های کودک ، تبلیغات محصولاتی که به آن ها مربوط می شود را نمایش داد.
کم کم سلیقه کاربران رو به اینترنتی شدن است و در نتیجه تبلیغ دهندگان نیز به تدریج به این نوع از روش تبلیغاتی بیشتر رو می آورند. یک مطلبی در وبلاگ پیش تر به نام مخاطب یابی رفتاری قرار گرفت که متوجه می شویم شرکت های پیشرفته در کشورهای توسعه یافته بر روی چه مسائلی در وب سایت های خود کار می کنند و ما در ایران به این اصول توجه زیادی نمی کنیم.
منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰
برگرفته از : مارکتینگ چارتز |