درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:20   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49507صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 - 13:49
حکمرانی خوب، نمودار سینوسی مشارکت و نقش روابط‌عمومی‌ها
امیرعباس تقی‌پور، مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات - حکمرانی خوب سرمایه‌ای به نام «اعتماد» خلق می‌کند. برای مثال در چهار دهه‌ی اخیر و در نظام حاکمیتی موجود در مقاطعی که اعتماد بین حاکمیت و مردم در سطح مطلوبی قرار داشته، میزان مشارکت نیز در برنامه‌های مختلف سیاسی، دفاعی، اجتماعی و فرهنگی نیز بسیار خوب و رافع بسیاری از مشکلات داخلی و خارجی بوده و بالعکس.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ اولین روز از دهمین هفته‌ی روابط‌عمومی در ایران است که به نام روز روابط‌عمومی؛ حکمرانی خوب و مشارکت کارآمد نام‌گذاری شده است. ده سال پیش در چنین روزهایی تعداد معدودی از فعالان این بخش تصمیم به راه‌اندازی ستاد برگزاری هفته‌ی روابط‌عمومی گرفتند.


هدف اصلی از این اقدام در اختیار داشتن فرصت بیشتر برای تبیین اهمیت روابط‌عمومی، جلب توجه مسئولان ارشد کشور، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی به مأموریت‌ها و کارکردهای آن، پرداختن به نقاط ضعف و قوت روابط‌عمومی‌ها و توسعه‌ی تحقیق و آینده‌پژوهی در این حوزه بوده و است. خوشبختانه این اقدام در یک دهه‌ی اخیر با استقبال بسیار خوبی از سوی کنشگران روابط‌عمومی مواجه شده و شاهد آن بوده‌ایم که در سراسر کشور مراسم و برنامه‌های متعددی از سوی انجمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی و سازمان‌های مختلف به بهانه‌ی هفته‌ی روابط‌عمومی برگزار می‌شود.


اما درباره‌ی اولین روز از هفته‌ی روابط‌عمومی ۱۴۰۱ باید اشاره کرد که در تعریف حکمرانی خوب، استفاده‌ی بهینه از منابع در اختیار و اقدامات منتج به رفع نیازهای جامعه در فعالیت نهادها و سازمان‌های مختلف مجموعه‌ی دستگاه‌های حاکمیتی مورد توجه قرار گرفته است. از این حیث، حکمرانی خوب بُن‌مایه‌ی ایجاد اطمینان خاطر و خلق ارزش‌های مادی و معنوی در جامعه است و بدون تردید مردمان چنین جامعه‌ای آمادگی ایفای نقشی مؤثر و مشارکتی کارآمد در برنامه‌های طرح‌ریزی شده از سوی حاکمان خود دارند.


به عبارتی واضح‌تر، حکمرانی خوب سرمایه‌ای به نام «اعتماد» خلق می‌کند. برای مثال در چهار دهه‌ی اخیر و در نظام حاکمیتی موجود در مقاطعی که اعتماد بین حاکمیت و مردم در سطح مطلوبی قرار داشته، میزان مشارکت نیز در برنامه‌های مختلف سیاسی، دفاعی، اجتماعی و فرهنگی نیز بسیار خوب و رافع بسیاری از مشکلات داخلی و خارجی بوده و بالعکس. البته این را هم باید اذعان کرد که متأسفانه شیب نمودار مشارکت متزلزل و در مجموع به سمت پایین متمایل بوده است. دستیابی به مشارکت کارآمد زمانی حاصل می‌شود که محصول حکمرانی خوب یعنی "اعتماد" پایدار شود. راستی! در این دوره و زمانه باید به اختصار نوشت. حکمرانی خوب در کشور ما زیر سئوال است. نمودار مشارکت کارآمد، سینوسی است و در نتیجه فاقد اعتماد پایداریم!


نقش روابط‌عمومی؟ مهم و بسیار تعیین کننده است. روابط‌عمومی‌های حرفه‌ای در این دوران سخت، فارغ از مزایای شغلی و مواهبِ بله قربان‌گویی باید با مدیران ارشد خود صریح و شفاف نظرات مردم را در میان گذاشته و انتظارات ذی‌نفعان خود را به مدیران ارشد منتقل کنند و البته از سوی دیگر به جای انفعال، روحیه‌ی امید و تلاش را به جامعه منتقل کنند. کودکان، نوجوانان و جوانان ما حق زندگی دارند و دمیدن ناامیدی در میان آن‌ها بدون تردید نه تنها شایسته نخواهد بود‌ بلکه شرمساری همه‌ی ما را در آینده‌ی ایران عزیزمان در پی خواهد داشت.


به نظرم شعار این هفته‌ی روابط‌عمومی بسیار هوشمندانه از میان اشعار حافظ شیرین سخن انتخاب شده است:


چو غنچه گر چه فروبستگیست کار جهان
تو همچو باد بهاری گره گشا می‌باش

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد