شارا، زهرا بابازادگان- در پی حمله احتمالی آمریکا به سوریه بازارهای جهانی دچار التهاب شد.
مردم و از جمله کارآفرینان و صاحبان شرکت های بزرگ در مورد درگیر شدن در یک جنگ دیگر دچار بهت و حیران شده اند و این سوال را مطرح می کنند چه بلایی به سر اقتصاد جهانی خواهد آمد؟ نوسانات بازار کارآفرینان را نگران کرده است. خب کارآفرینان زمانی که بحران وجود دارد چه کاری باید بکنند؟
فراموش نکنید: شرکت های بزرگ در بازار کم رونق رشد کرده و ساخته شده اند. به عنوان مثال، فیس بوک با وجود بازار بد و بحران، رشد خوبی را در حوزه سرمایه گذاری تجربه کرد. ارزیابی ها نشان می دهد هنگامی که بحران مالی در پاییز سال 2007 آغاز شد، فیس بوک 60 میلیون کاربر فعال داشت. در بهار سال 2009، زمانی که اقتصاد واقعا در رنج بود، نرخ رشد کاربر فیس بوک به 200 میلیون نفر رسید.
به طور مشابه، توییتر، در بهار سال 2009، 13 درصد نرخ رشد کاربر را تجربه کرد.
در همین حال ، گوگل مستقیما از طریق مجسمه نیم تنه داتکام بزرگ شد. در سال 2001، میزان جستجوی روزانه گوگل به 70 میلیون کاربر در روز رسید. در سال 2011، این سایت بیشترین بازدید باحدود 3 میلیارد جستجو در روز بود.
برای مدیریت شرکت ها در مواقع بحرانی نکات زیر را مطمح نظر داشته باشید:
شرکت با پول نقد در بانک نمی میرد
پس انداز و دارا بودن مقداری پول نقد در بانک، یقینا یکی از راه های زنده ماندن در یک بحران است که شما نقشی در کنترل آن ندارید.
برش سریع، سخت و عمیق
اگر بازار به طور جدی دچار مشکل و بحران است و با کاهش درآمد مواجه هستید برخی فعالیت های غیرضروری را متوقف کنید.
چشم پوشی از سر و صدا، تمرکز بر روی آنچه مهم است
روی کارهای مهم تمرکز کنید و اجازه ندهید رسانه ها، سایت های خبری و رسانه های اجتماعی حواست تان را از مهم ترین ها منحرف کنند.
از خود بپرسید:
آیا مردم و مشتریان خدمات و محصولات تان را دوست دارند؟
آیا بهترین تیم به شکل ممکن دارید؟
آیا شما دارای یک مدل درآمد پایدار هستید؟
مشق روابط عمومی(1)/ پنج گام مناسب برای شروع فعالیت در روابط عمومی
مشق روابط عمومی(2)/ ملزومات برقراری ارتباط اثرگذار با مخاطب
مشق روابط عمومی(3)/ چهار اشتباه رایج روابط عمومی
|