درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:41   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48264صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 6 آذر 1400 - 16:51
سه راهکار برای تولید محتوای کاربردی و جذاب
چگونه محتوای مفید تولید کنیم؟
تولید محتوا برای یک شبکه ارتباطی ممکن است کار دشواری به نظر برسد زیرا همان اندازه که تعداد محتوای منتشر شده مهم است کیفیت آن نیز اهمیت دارد و حفظ این دو در کنار هم نیازمند اهتمام فراوان است.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| برایان پیتمن |||مترجم|شهرزاد عارفی|| تولید محتوا برای یک شبکه ارتباطی ممکن است کار دشواری به نظر برسد زیرا همان اندازه که تعداد محتوای منتشر شده مهم است کیفیت آن نیز اهمیت دارد و حفظ این دو در کنار هم نیازمند اهتمام فراوان است.


اما چگونه می توان با حفظ سرعت و کیفیت محتوای تولید شده آن را به موقع نیز منتشر نمود.


1. قانون ۸۰-۲۰ را جدی بگیرید


اگر تا کنون 80 درصد از زمان خود را صرف تولید محتوا و 20 درصد از آن را صرف برنامه ریزی برای انتشار می کردید٬ حالا این چرخه را برعکس کنید. چگونه؟ به این صورت که زمان کمتری بر روی تولید محتوا گذاشته و به جای آن زمان خود را صرف برنامه کمپین و کانال های انتشار کنید. به طور مثال اگر یک ساعت برای تولید محتوا زمان صرف می کنید چهار ساعت برای نحوه انتشار آن برنامه ریزی کنید.

2. بین عالی و خوب٬ عالی را انتخاب کنید


برای اینکه خود را از دردسر کار زیاد رهایی ببخشید بهتر است ایده ها را دسته بندی کنید. ایده هایی که عالی به نظر می رسند را انتخاب کرده و آن ها را توسعه دهید تا کیفیت کارتان بهتر شده و کارهای پراکنده و زیاد را انجام ندهید اینگونه مخاطب نیز با محتوای غنی مواجه می شود.


برای اینکه بهتر این موضوع را درک کنید از همین حالا برای استراتژی محتوایی سال آینده برنامه ریزی کنید و عناوین اصلی را مشخص کنید٬ روح ارتباطی خود را از دریچه آن انتخاب‌هایی که به دقت انتخاب شده‌اند بگذرانید. این روشی است که می توانید در بازار اقتدار ایجاد کنید و برند خود را به عنوان رهبر موضوع مورد نظرجایگاه سازی کنید.


پس از انتخاب موضوعات مهم٬ می توان با مدیران ارشد برند جلساتی را تحت عنوان “جلسات هم اندیشی فصلی” برگزار کرد تا موضوع را از نگاه مخاطب بازبینی کنند. در این جلسات پرسیدن سوالات زیر مهم است:


• بازخورد مخاطبان از محتوا؟: حقیقتا ارزیابی نظرات کاربران بسیار مهم است چراکه برای بهبود محتوای تولید شده در آینده اهمیت دارد. برای اینکار حتما KPI تعریف کنید.


• برای سه ماه آینده چه محتوایی می توان تولید کرد؟ حداقل از یک فصل قبل برای برنامه آینده برنامه ریزی کنید.


• موارد مهمی که باید بر اساس آن ها استراتژی کلان محتوا را تعریف کرد کدام است؟


• چه تاکتیک هایی محتوای برند را به سوی موفقیت می برد ؟


• فرصت های طلایی برند با انتشار این محتوا.


• بهترین برنامه برای اجرای استراتژی
 

نکته مهم این است که ایده ها هرچقدر که داغ و پر طرفدار به نظربیایند اما می بایست بر منطبق بر ایده کلی باشد که از ابتدای سال برنامه ریزی شده است تا هماهنگی و انسجام راهبری جهت نیل به هدف مورد نظر از دست نرود.

در نهایت برای کسب موفقیت در تولید و انتشار محتوا موارد زیر از اهمیت بسزایی برخوردار است:


- ایونتمارکتینگ را برای انتشار موفق محتوای خود جدی بگیرید.

- برای دیده شدن محتوا تبلیغات کنید.

- محتوا را در جایی منتشر کنید که احتمال دیده شدن آن بیشتر است. برای این کار تاریخچه سفر کاربر را بررسی کنید.

- Pressreleaseمحتوای شما را به اعلامیه تبدیل می کند و امکان دیده شدن را افزایش می دهد اما مراقب باشید زیاد از آن استفاده نکنید.

- از افراد شناخته شده شرکت بخواهید تا محتوا را به اشتراک بگذارند و یا در مورد آن در شبکه های اجتماعی به گفتگو بپردازند تا محتوای شما به صورت ارگانیک دیده شود.

 

منبع: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد