درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 03:34   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4821صفحه نخست » دوشنبه، 4 شهریور 1392 - 20:08
چگونه یک سیاستمدار باید پای میز مذاکره بنشیند
در چالش‌های بین المللی استفاده از تاکتیک‌های فنی در مذاکره بسیار ضروری است. به عنوان مثال هر دو طرف گفت‌و‌گو باید به درستی از تکنیک آدم خوب - آدم بد استفاده کند.
  

شارا- بیشتر محققان بر این نکته تاکید می‌کنند که تنها بر سر میز مذاکره می‌توان به نتیجه دلخواه رسید و برای رسیدن به این مقصود اینکه تا چه اندازه حق با شما باشد، چندان اهمیتی ندارد بلکه مهم آن است که بتوانید از زبان بدن به خوبی بهره ببرید و فضای از اعتماد را خلق کنید. در این شرایط است که بدون شک مذاکره را می‌توان مذاکره برد_برد خواند.

تحلیل گران و متخصصان پیشنهاد می‌دهند که پرسیدن سئوال‌های متعدد قبل از آغاز هر مذاکره‌ای از اهمیت بی شماری برخوردار است چرا که تنها در این صورت است که مذاکره کننده می‌تواند موضوع مناسب را در زمان مناسب و بر سر میز مناسب مطرح کند. در چنین شرایطی می‌توان امید داشت که موانع از بین می‌روند و پیشنهادهای قابل بحث از سوی هر دو طرف مطرح می‌شود.

هرچند موقعیت‌ها، غالبا روشن و آشکار هستند، اما مسائل و خواسته‌های اساسی معمولا چنین نیستند. یک رهبر باید با ارزیابی کامل ارزش‌ها، باور‌ها و خواسته‌هایی که جهت‌دهنده رفتارهای طرف مذاکره هستند، بر سر میز حاضر شود. سیاستی که اکنون به خوبی از سوی «باراک اوباما» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهوری آمریکا و روسیه، رعایت می‌شود.

بسیاری از متخصصان معتقدند که برای هر رهبر و سیاستمداری دانستن نکات کلیدی بسیار بااهمیت است. برای موفقیت در جدال‌های سیاسی حال این جدال داخلی باشد یا مسئله‌ای بین المللی، مهم‌ترین موضوع دانستن ادبیات گفت‌و‌گو است.

شاید با قطعیت بتوان گفت که این توانایی تاکنون در تمامی روسای جمهوری آمریکا دیده شده است و باراک اویاما و «بیل کلینتون» در این میان بهترین نمره را می‌گیرند؛ در حالی که مهم‌ترین نقطه ضعف «جورج بوش» رئیس جمهوری سابق آمریکا، همین نکته بود.

اگر به سیاستمداران دموکرات‌ها نگاهی دقیق‌تر بیاندازیم متوجه می‌شویم که آنان همیشه با ادبیات سیاسی آشنا هستند و می‌توانند بازیگر کلیدی در مذاکرات باشند. به همین دلیل کلینتون و اوباما نسبت به بوش پدر و پسر بهتر می‌توانستند حامیان داخلی و خارجی خود را حفظ کنند. آنان حتی در صحنه‌های بین المللی نیز به عنوان عضو اصلی به میان می‌آمدند. به همین دلیل پس از آنکه پوتین دوباره به کاخ کرملین برگشت، رابطه بین واشنگتن و مسکو پیچیده‌تر از گذشته شد؛ چراکه پوتین در دورانی که با جورج بوش هم تراز بود می‌توانست با استفاده مناسب از ادبیات سیاسی، رهبران بیشتری را به سمت خود جلب کند اما اکنون اوباما و پوتین به رقبای تبدیل شدند که سعی دارند با استفاده از‌‌‌ همان ادبیات سیاسی و زبان بدن، کلیددار مسائل بین المللی باشند و هر یک از آنان درصدد هستند تا افراد و رهبران بیشتری را در تیم خود نگه دارند.

به گفته متخصصان، در چالش‌های بین المللی استفاده از تاکتیک‌های فنی در مذاکره بسیار ضروری است. به عنوان مثال هر دو طرف گفت‌و‌گو باید به درستی از تکنیک آدم خوب _ آدم بد استفاده کند. در حقیقت عضو بد گروه مذاکره، از موقعیت‌ها به‌گونه‌ای دفاع می‌کند که هر آنچه عضو خوب گروه می‌گوید، مناسب به‌نظر برسد.

یکی دیگر از فنون مذاکره آن است که مسائل به صورت مشترک حل و فصل شود؛ یعنی اینکه کسی نباید فرض را بر این بگذارد که یک طرف مذاکره کمتر برنده شود و دیگری بیشتر، چرا که گزینه‌های معقول و قابل قبول دیگری که تاکنون در نظر گرفته نشده‌اند، نیز ممکن است وجود داشته باشد.

از سوی دیگر، افرادی که پشت میز مذاکره قرار می‌گیرند باید قدرت رقابت داشته باشند. فرد مذاکره کننده باید به گونه‌ای رفتار کند که حریفانش با این تفکر که دیگر به آن‌ها نیازی نیست، حاضر به امتیازدهی شوند. بهترین راه مقابله با این تاکتیک، این است که مدیر همیشه واقع‌بین باشد و به ‌خاطر ترس از اقدام فوری اعضای گروه رقیب، به‌راحتی نسبت به خواسته‌های نامطلوب تسلیم نشود. اما زمانی‌که دو گروه به بن‌بست می‌رسند، استفاده از تکنیک مصالحه بهترین راه حل پیش رو است.

اما نباید این نکته را فراموش کرد که وقتی گروهی بسیار سریع پیشنهاد مصالحه را مطرح می‌کند، بدان معناست که تاکنون به بیش از آنچه مستحقش بوده، دست‌ یافته است. این در حالی است که بهترین استراتژی مذاکره، ‌‌‌ همان استراتژی برد_برد. البته اینکه بتوان فرآیند گفت‌و‌گو را به گونه‌ای پیش برد که هر دو طرف برنده باشند، بسیار دشوار است.

تحقق این مسئله در پرونده و موضوعات مهم جهانی مانند حل مسئله فلسطین و اسرائیل و یا پرونده هسته‌ای ایران تا حدودی غیرممکن به نظر می‌رسد چرا که بازیگران زیادی وجود دارند که رضایتمندی تمامی آنان امری محال است.

در چنین شرایطی است که این پرسش برای طرفین به وجود می‌آید که وقتی می‌توان در مذاکره‌ای برنده بود، چرا از استراتژی برد_باخت استفاده نکنیم. در پاسخ به این پرسش می‌توان گفت که بازنده، بیکار نخواهد نشست و در فکر تلافی و جبران خسارت خود خواهد بود و این تلافی‌ها ممکن است برد موقت‌ ما را به باخت یا کشمکشی دایم تبدیل کند.

منبع: فایننشال تایمز  مترجم:مریم جعفری

www.zavieha.com

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد