درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 18:00   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47992صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 30 مهر 1400 - 20:02
ارایه توضیحات کافی جایگزین در ارتباطات
اطلاعات غلط می تواند تأثیر مداوم بر نگرش و اعتقادات افراد داشته باشد حتی پس از آنکه از این موقعیت سوء برداشت خارج شدند. اگر مردم هنوز جایگزین مناسبی برای پر کردن شکاف در فهم خود از یک موضوع یا وضعیت نداشته باشند، به این معنا در نظر می‌گیرند که اطلاعاتی که به آنها گفته شده است، صحت ندارد.
  

متخصصان روابط‌عمومی‌ هنگام تلاش برای اصلاح سوء برداشت، باید توضیحات کافی جایگزین را در ارتباطات خود درج کنند. اگر اصلاحیه‌ها باعث ایجاد شک در آنها شود، ممکن است هنگام ارزیابی یک وضعیت به شایعات یا ادعاهای گمراه کننده دیگر اعتماد کنند. حتی ارایه منابع معتبر با شواهد موجود که موید انکار است، به نظر کافی نمی‌رسد. انکار شایعات یا اتهامات برای از بین بردن تأثیر این ادعاها بر روی برداشت افراد کافی نیست. ارتباطات اصلاحی باید به توضیح آنچه در واقع اتفاق افتاده است بجای تقویت نفی ادعا بپردازند.


اطلاعات غلط می تواند تأثیر مداوم بر نگرش و اعتقادات افراد داشته باشد حتی پس از آنکه از این موقعیت سوء برداشت خارج شدند. اگر مردم هنوز جایگزین مناسبی برای پر کردن شکاف در فهم خود از یک موضوع یا وضعیت نداشته باشند، به این معنا در نظر می‌گیرند که اطلاعاتی که به آنها گفته شده است، صحت ندارد.


نیهان و ریفلر بررسی کردند که آیا ارایه توضیح کافی جایگزین به عنوان یک استدلال به اطلاعات نادرست سیاسی می‌تواند تأثیر ادعاهای دروغین را بیشتر کند. آنها به شرکت‌کنندگان سناریویی در مورد بازنشستگی یک سیاستمدار با اطلاعات مختلفی، از جمله شایعات رشوه دادن (اطلاعات غلط)، تکذیب چنین شایعات (تصحیح) و شفاف سازی درباره بازنشستگی برای گرفتن موقعیت جدید در جای دیگر ارایه کردند.


یافته‌های این بررسی از این عقیده پشتیبانی می‌کند که تلاش برای اصلاح اطلاعات غلط باید نادرستی ادعای مطرح شده را نشان دهد و شک حاصل از آن را از بین ببرد. بدون توضیح جدید، مردم به احتمال زیاد اعتقادات خود را تجدیدنظر نخواهند کرد و به جای آن به اطلاعات نادرست می‌پردازند.

یافته های کلیدی


• انکار ادعاهای گمراه کننده می تواند سوء برداشت را کاهش دهد، اما اغلب تاثیر محدودی دارد زیرا در صورت عدم ارایه توضیحات کافی جایگزین، افراد به اطلاعات غلط غیرقابل انکار دست می‌یابند.
• ارایه یک توضیح کافی جایگزین، مؤثرتر از انکار ادعاهای دروغین است.

این پست توسط دکتر تری فلین و تیم لی بر اساس مقاله تحقیقاتی توسط برندا نیهان از کالج دارتموت و جیسون ریفلر از دانشگاه اکستر نوشته شده است.

منبع انگلیسی: https://instituteforpr.org
 منبع فارسی: انتشارات کارگزار روابط‌عمومی‌

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد