درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 02:06   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47967صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 27 مهر 1400 - 14:26
گفت‌ و گو با اهالی رسانه درباره تغییر مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما و انتظاراتشان از این مجموعه
مدیریت کل روابط‌عمومی صداوسیما، جایگاه ویژه و حساسی است و قطعا بسیاری از رسانه‌ها، انتظار دارند مواضع سازمان صداوسیما را از طریق ایشان بشوند. با توجه به این‌که صدا و سیما یک رسانه بزرگ است و امکان دارد هر روز یا هر هفته با حاشیه‌‌ها و موضوعات مختلف مواجه شود از ایشان انتظار داریم در قبال این اتفاقات پاسخگو باشند و موضع سازمان را به صورت رسمی به رسانه‌ها اعلام کنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روز گذشته دکتر پیمان جبلی، رئیس رسانه‌ملی در حکمی حسین قرایی را به سمت مدیر کل روابط‌عمومی سازمان صدا و سیما منصوب کرد.


وی در این حکم، ماموریت‌هایی ازجمله «تقویت ارتباط همدلانه در خانواده بزرگ رسانه‌ملی»، «تحکیم مناسبات صمیمانه با جامعه هنری و هنرمندان»، «تبیین روشن و فعال‌سازی زمینه‌ها و فرصت‌های هم‌افزایی رسانه‌ملی با دیگر نهادها و دستگاه‌ها»، «گسترش و تعمیق ارتباط نهادینه نخبگان با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی»، «ارتباط مستمر و گسترده با جمهور مردم و تعبیه‌ سازوکارهای مناسب برای اطلاع بهنگام و دقیق از ظرفیت‌ها و نیازهای لایه‌های اجتماعی» و «تنظیم و هماهنگ‌سازی ارتباطات هم‌افزا با رسانه‌ها» را برای مدیرکل جدید روابط‌ عمومی رسانه‌ ملی تعیین کرده است.

 

رئیس رسانه‌ ملی در این حکم همچنین از تلاش‌های صادقانه محمدحسین رنجبران در دوران تصدی این سمت قدردانی کرد. به همین دلیل ما سراغ اهالی رسانه رفتیم و با آنها درباره مطالبات و خواسته‌هایشان صحبت کردیم. عمده آنها این نظر را داشتند که بهتر است مدیرکل جدید روابط‌ عمومی صدا و سیما پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشند.

تعامل بیشتر و صراحت در دستور کار قرار گیرد


آرزو فیروزفر، مدیر بخش هنر و رسانه فارس از کسانی است که نزدیک به دو دهه در حوزه رادیو و تلویزیون به کار خبر مشغول بوده. او درباره انتظاراتش از مدیریت جدید روابط عمومی صدا و سیما به جام‌جم می‌گوید: سازمان صدا و سیما مهم‌ترین رسانه جمهوری اسلامی ایران و تریبون آن به‌ شمار می‌رود. گاهی گمان می‌رود جایی که خود تریبون است نیاز به پاسخگویی ندارد؛ درحالی‌که این اشتباه مطلق است. درست است که صدا و سیما به‌ عنوان رسانه به دنبال معایب و محاسن ارگان‌های دیگر و بیان آنها برای جامعه است ولی نباید از نقش خود غافل شود.


فیروزفر ادامه می‌دهد: صدا و سیما تولیدات زیادی در زمینه فیلم، سریال و برنامه دارد که معمولا به شکلی محتاطانه‌ درباره اینها موضع می‌گیرد. چالشی که خبرنگاران دارند این است که به‌سختی درباره آنچه روی آنتن است به حقیقت دست پیدا می‌کنند. مثلا حاشیه‌ای که برای فیلم یا سریالی ایجاد می‌شود معمولا مدیران روابط عمومی با احتیاط در این‌باره برخورد می‌کنند و پاسخ می‌دهند.


به‌ عنوان کسی که سال‌ها در حوزه خبر فعالیت داشتم، می‌توانم بگویم این گریبانگیر همه مدیرانی بوده که حداقل من در زمان فعالیتم، مدیریت آنها را بر روابط‌ عمومی تجربه کردم. واهمه واضحی در خصوص پاسخ‌دهی صریح دارند. این مدیر و فعال رسانه درباره تغییراتی که لازم به نظر می‌رسد، بیان می‌کند: به نظرم تعامل بیشتر، صراحت و شفافیت از موضوعات مهمی است که مدیر جدید روابط عمومی صدا و سیما باید در دستور کار قرار دهد. باید با خبرنگاران تعامل بیشتری برقرار کند. تعامل ما معمولا یک‌سویه بوده و باید دو سویه شود.

 

 خوب است خبرنگاران و نمایندگان رسانه، یک اتاق فکر در صدا و سیما داشته باشند و از نظرات‌شان استفاده شود. کارکردی برای آرای این افراد از طیف‌های فکری متفاوت لحاظ شود و خروجی آن را در آنتن ببینیم. شاید توصیه هایشان به درد بخورد و اشتباهات کمتر شود. روابط عمومی این سازمان باید در مواجهه با رویدادها صراحت داشته‌باشد. اگر اتفاقی در سازمان می‌افتد نباید ما از طریق سایت‌های غیررسمی یا افراد ناشناس به واقعیت دست پیدا کنیم؛‌ خودشان صریح توضیح دهند و پاسخگو باشند.

مهم‌ترین انتظار، تسهیل‌کنندگی شفافیت است


محمد صابری، دبیر سرویس هنر خبرگزاری مهر از فعالان باسابقه حوزه رسانه است که درباره انتظارات و مطالبه‌هایش از دوره جدیدی که در روابط‌ عمومی صدا و سیما با تغییر مدیرکل آن ایجاد شده است، به جام‌جم می‌گوید: طبیعتا انتظار نه‌‌ تنها من بلکه هر اهل رسانه‌ای از مدیر روابط‌ عمومی رسانه‌ملی، تسهیل‌کنندگی است. این حداقل‌ و حرفه‌ای‌ترین انتظاری است که از مسؤول روابط‌ عمومی هر مجموعه‌ای به‌ ویژه رسانه‎ای با وسعت صدا و سیما می‌شود داشت، تسهیل‌کنندگی در شفاف شدن مسائل مرتبط با رسانه است. این انتظاری است که به نظرم باید آقای قرایی در اولویت برنامه هایشان قرار دهند.

 

صابری ادامه می‌دهد: رفتن در موقعیت انفعال، بزرگ‌ترین آفتی است که می‌تواند گریبانگیر یک روابط‌ عمومی به‌ویژه در مجموعه‌ای مثل صداوسیما شود. به این معنا که منتظر باشند اتفاقی بیفتد تا بخواهند پاسخ دهند، تکذیب یا اصلاح کنند. به نظر من موضع روابط‌ عمومی، موضع انفعال یا صرفا دفاعیه نیست. موضع روابط‌ عمومی باید تسهیل‌کنندگی باشد و این مهم‌ترین کلید واژه‌ای است که باید در دستور کار روابط‌ عمومی رسانه‌ملی قرار گیرد.


این فعال رسانه می‌افزاید: متاسفانه در این زمینه رسانه‌ملی در دوره‌های مختلف دچار آسیب بوده است. هر تغییری ما را امیدوار می‌کند این مشکل به سمت اصلاح برود. امیدواریم آمدن آقای قرایی کمک کند این اتفاق بیفتد. همه مباحث، سرفصل‌ها و سوژه‌های مرتبط با رسانه‌ملی باید قابلیت پیگیری از طریق اهالی رسانه را داشته باشد تا شفاف‌سازی صورت گیرد و در نهایت همه اینها در راستای کمک به رسانه‌ملی است.

منتظر اتفاقات تازه هستیم


پیوند مرزوقی، دبیر سرویس رادیو و تلویزیون خبرگزاری ایسنا سال‌هاست در حوزه رسانه مشغول کار خبر است. با تغییر مدیرکل روابط‌ عمومی صدا و سیما از او درباره خواسته‌ها و انتظاراتی که به عنوان یک فعال رسانه از تعامل با این حوزه دارد، می‌پرسیم که پاسخ می‌دهد: به نظرم درخصوص حوزه روابط‌عمومی سازمان صدا و سیما باید اتفاقات تازه ایجاد شود. لازم است مدیریت جدید، ارتباطش را با رسانه‌ها بیشتر کند و تعاملش با خبرنگاران بیشتر از چهار سال گذشته باشد.


مرزوقی ادامه می‌دهد: مدیریت کل روابط‌عمومی صداوسیما، جایگاه ویژه و حساسی است و قطعا بسیاری از رسانه‌ها، انتظار دارند مواضع سازمان صداوسیما را از طریق ایشان بشوند. با توجه به این‌که صدا و سیما یک رسانه بزرگ است و امکان دارد هر روز یا هر هفته با حاشیه‌‌ها و موضوعات مختلف مواجه شود از ایشان انتظار داریم در قبال این اتفاقات پاسخگو باشند و موضع سازمان را به صورت رسمی به رسانه‌ها اعلام کنند.


این فعال رسانه بیان می‌کند: تا جایی که می‌دانم ایشان از بدنه دانشگاه هستند. در دوره‌های گذشته شاهد بودیم افراد دانشگاهی خیلی خوب توانستند با رسانه‌ها تعامل برقرار کنند.


مرزوقی در پایان می‌گوید: باید در نظر گرفته شود که در نهایت آنچه در رسانه‌های داخلی چه در قالب نقد و چه در قالب خبر منتشر می‌شود به هم‌افزایی رسانه‌ای منجر می‌شود. اگر این نگاه را در دستور کار داشته‌ باشند قطعا به جاهای بهتری خواهیم رسید.

ذائقه‌سنجی انجام شود


مهدی خدایی، دبیر فرهنگی خبرگزاری تسنیم: به نظرم روابط‌ عمومی در مرحله اول باید روابط دو سویه بین مردم و رسانه را تقویت کند. به نظر می‌رسد الان این چرخه کامل نیست. همچنین کانال‌های ارتباط می‌تواند گسترده‌تر شود تا این رابطه تقویت و منجر به اتفاقات خوب شود. از سوی دیگر بهتر است روابط‌ عمومی، ذائقه‌سنجی درست میان مردم انجام بدهد تا ذائقه‌های مردم را به‌درستی به فیلمسازان، نویسندگان و کارگردانان انتقال بدهد تا آنها بدانند محصولات‌شان را چگونه تولید کنند که بیانگر مسائل و مشکلات اصلی جامعه باشد.

 

از سوی دیگر، روابط‌ عمومی باید پل ارتباطی خوبی میان رسانه و اهالی باشد و برای حفظ و تقویت این اتفاق کوشا باشد. همچنین حضور خبرنگاران برای پوشش پشت صحنه تسهیل شود که مسلما روابط‌عمومی می‌تواند نقش‌آفرین باشد. رسانه‌ملی در حال حاضر رقبای قدرتمندی دارد و امروزه مردم تبدیل به شهروند خبرنگار شده‌اند. بنابراین روابط‌ عمومی رسانه‌ملی در فضای خبری باید به گونه‌ای عمل کند که ارتباطاتش را ارتقا دهد.

دامنه همکاری‌ها افزایش یابد


محمدصادق عابدینی، خبرنگار رادیو و تلویزیون روزنامه جوان: اداره‌ کل روابط‌ عمومی صدا و سیما را می‌توان رسانه‌ای در دل بزرگ‌ترین رسانه فراگیر در ایران دانست. از این رو وظیفه مدیرکل روابط‌ عمومی صدا و سیما، در کنار وظایف سازمانی که بر دوش یک روابط‌ عمومی موفق قرار دارد، ارتباطی است که باید با دیگر رسانه‌ها برقرار کند و از جایگاه رسانه‌ملی در افکار عمومی دفاع کرده و در مقابل سوالات و انتقادات پاسخگو باشد.

 

به همین دلیل، به عنوان یک روزنامه‌نگار و خبرنگار حوزه، از مدیرکل جدید روابط‌عمومی صدا و سیما انتظار دارم روابط با دیگر رسانه‌ها و خبرنگاران را ارتقا داده و به جای نگاه حذفی به جذب و گسترش دامنه همکاری‌ها بیندیشد. همان‌طور که انتظار می‌رود رسانه‌ملی، رسانه همه مردم ایران باشد، روابط‌ عمومی این رسانه نیز باید خود را مقابل همه مردم ایران و رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی پاسخگو بداند.

نوشین مجلسی، زینب علیپور طهرانی و فاطمه عودباشی - رسانه / روزنامه جام جم
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد