درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 16:50   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47800صفحه نخست » جهان روابط عمومیسه شنبه، 6 مهر 1400 - 09:37
کمک پنهانی اکسون موبیل برای جلوگیری از آسیب‌های زیست‌محیطی و نقش بزرگ‌ترین کمپانی روابط عمومی
اخبار منتشر شده حاکی از آن است که ادلمن، بزرگ‌ترین شرکت روابط عمومی ‌مستقل جهان، در حال کار روی کمپین تبلیغاتی اکسون در راستای مخالفت با مقررات آب و هوایی است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اخبار منتشر شده حاکی از آن است که ادلمن، بزرگ‌ترین شرکت روابط عمومی ‌مستقل جهان، در حال کار روی کمپین تبلیغاتی اکسون در راستای مخالفت با مقررات آب و هوایی است. ادلمن یک شرکت مشاوره روابط عمومی ‌و بازاریابی آمریکایی است که در سال ۱۹۵۲ توسط دانیل ادلمن تاسیس و نام‌گذاری شد و در حال حاضر توسط پسرش ریچارد ادلمن اداره می‌شود. از سال ۲۰۱۸، این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین شرکت روابط عمومی‌ در جهان با ۶ هزار کارمند معرفی شد.
 

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از گوگل نیوز، به نظر می‌رسد اکسون موبیل از وعده‌های دولت بایدن برای مقابله با آلودگی گازهای گلخانه‌ای وحشت‌زده شده است. در تمام طول سال، تبلیغاتی در فیس‌بوک منتشر شد که مردم را تشویق می‌کند با سیاست‌های مبارزه با تغییرات اقلیمی‌ مخالفت کنند. طبق یک گزارش جدید، اکسون به طور مخفیانه با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های روابط عمومی ‌جهان در این پروژه همکاری کرده است. شواهد نشان می‌دهند اکسون تبلیغات فیس‌بوک را بیشتر از سایر شرکت‌های سوخت فسیلی خریداری می‌کند.

 

گزارشی که این هفته منتشر شد حاکی از آن بود که در سال ۲۰۲۱، اکسون به طور مداوم در زمینه مسائل آب و هوایی در سراسر این رسانه اجتماعی فعال بوده است. هرچند تبلیغات این شرکت تنها بر گسترش و تبلیغ خود متمرکز نیست. نظر به اینکه دولت بایدن اقداماتی را برای جلوگیری از استخراج نفت و گاز از میادین ملی انجام داده، احداث خط لوله Keystone XL را رد کرده و سیاست‌های آب و هوایی را تصویب کرده است، این شرکت مهم نفتی تبلیغاتی را برای تشویق مخاطبان به ایستادگی در برابر این اقدامات انجام داده است.

دانکن مایسل، بنیان‌گذار کمپین Clean Creatives در راستای فشار آوردن به شرکت‌های روابط عمومی ‌برای متوقف کردن همکاری با شرکت‌های نفتی اظهار کرد این تبلیغات برای همسو کردن مردم با اهداف سیاسی اکسون استفاده شده‌اند. این تبلیغات با محوریت سیاسی‌سازی از پلت‌فرم Exxchange نشات می‌گیرند که توسط اکسون طراحی شده است و این شرکت آن را این‌گونه توصیف می‌کند: جامعه‌ای که حامیان انرژی را گرد هم می‌آورد تا در موضوعاتی که بر صنعت انرژی و زندگی روزمره تاثیر می‌گذارد، به تبادل آرا و نظرات خود بپردازند. مایسل می‌گوید پلت‌فرم اکسچنج در اواسط سال ۲۰۱۸ آغاز شد؛ زمانی که دموکرات‌ها اکثریت مجلس را به دست آوردند و هزینه‌های خود را در سال ۲۰۲۰ پس از اینکه بایدن نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری شد، افزایش دادند. مایسل تاکید می‌کند که به طور مشخص این واقعا یک پروژه صریح سیاسی است.

کسانی که روی تبلیغات در فیس‌بوک کلیک می‌کنند به پلت‌فرم Exxchange انتقال داده می‌شوند و از آنها خواسته می‌شود دادخواست‌های مربوطه را امضا کنند. به عنوان مثال، هنگامی ‌که بایدن احداث خط لوله Keystone XL را متوقف کرد و متعهد به کاهش انتشار کربن شد، اکسون یک کمپین تبلیغاتی راه انداخت که از آمریکایی‌ها می‌خواست از مشاغل مربوط به انرژی دفاع کنند. همچنین در ماه جاری، در حالی که دموکرات‌ها در حال ایجاد یک لایحه بودجه‌ای کامل از سیاست‌های اقلیمی‌ هستند که مالیات بر شرکت‌ها را افزایش می‌دهد، اکسون مجددا شروع به تبلیغات Exxchange کرد که از کاربران می‌خواهد با افزایش مالیات شرکت‌ها مخالفت کنند، حتی در حالی که به شدت به قانون‌گذاران برای لغو این لوایح فشار می‌آورد. تحقیقات جداگانه‌ای که ماه گذشته توسط InfluenceMap منتشر شد نشان می‌دهد ۲۵ شرکت نفتی هزینه‌هایی را در این راستا انجام داده‌اند.

 

 آگهی‌هایی که در سال ۲۰۲۰، حدود ۴۳۱ میلیون بار در فیس‌بوک به نمایش درآمده، بیشترین هزینه را در آن مدت برای اکسون داشته است. پیش از این هریس مدیا، شرکت روابط عمومی ‌مستقر در تگزاس که توسط مشاور جمهوری‌خواه وینسنت هریس اداره می‌شد و به دلیل همکاری با مبارزات سیاسی راست افراطی معروف بود، اعتبار ایجاد Exxchange را بر عهده گرفت، اما Clean Creatives گزارش داد که این تمام داستان نیست.

 

یک اشتباه کدگذاری که توسط این گروه کشف شد نشان می‌دهد ادلمن، بزرگ‌ترین شرکت روابط‌عمومی ‌مستقل جهان، احتمالا در مدیریت وب‌سایت Exxchange.com نیز نقش داشته است و ادلمن حداقل تا ماه مه ۲۰۲۱ بر سایت و محتوای آن کنترل مستقیم داشته است. این در حالی است که ادلمن قبلا با نهادهای آلاینده مانند توسعه‌دهنده خط لوله TransCanada، موسسه نفت آمریکا و شل نیز همکاری‌هایی داشته است. در واقع، Clean Creatives دریافت این غول فعالیت‌های تبلیغاتی و روابط عمومی ‌قرارداد بیشتری با شرکت‌های سوخت فسیلی نسبت به سایر آژانس‌های تبلیغاتی بزرگ دارد.

اما این دور از تصویری است که این شرکت روابط‌عمومی ‌سعی کرده برای خود در ذهن مخاطبان بسازد. همین هفته، ادلمن سخت تلاش کرد تا یک کمپین بسیار متفاوت را پیش ببرد‌، همکاری با Tazo Tea و American Forest که بر استخدام ساکنان کم‌درآمد برای کاشت درخت در محله‌های خود و کمک به افزایش فعالیت‌های حفاظت از محیط زیست متمرکز شده است. این سوال مطرح می‌شود که چرا ادلمن می‌خواهد از کمپین Exxchange فاصله بگیرد و با شرکت‌های آلاینده دیگر همکاری کند؟

 

این گزارش این موضوع را نیز روشن می‌کند: ادلمن به تازگی گزارشی ارائه داده که نشان می‌دهد به طور متوسط ۶۰درصد از کارکنانش این شرکت را ترک کرده‌اند چون احساس می‌کنند دارند یک کار غیراخلاقی انجام می‌دهند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد کارگران جوان به طور فزاینده‌ای شرکت‌های سوخت فسیلی را به دلیل مشارکت گسترده آنها در بحران آب و هوایی، غیراخلاقی می‌دانند. شاید این شرکت روابط عمومی ‌فکر کند که پنهان کردن همکاری خود با اکسون باعث می‌شود تصویر منفی آن در چشم دیگران بهبود یابد و تلاش‌هایش برای نگه داشتن کارکنان ماهر خود مثمرثمر واقع شود.

 

مایسل در ادامه افزود: آنچه ادلمن می‌گوید این است که آنها در فکر ایجاد اعتماد هستند، اما آنچه واقعا در این خصوص برای اکسون و برای موسسه نفت آمریکا یا سایر شرکت‌های آلاینده‌ها قابل توجه است این است که این کار در واقع برای تضعیف اعتماد به دانش و راه‌حل‌های آب و هوایی طراحی شده است، بنابراین این یک تضاد واقعی و آشکار با آن چیزی است که آنها می‌گویند ماموریت آنهاست، اما واضح است که این چیزی نیست که آنها به آن افتخار کنند و همکاری آنها با شرکت‌های سوخت فسیلی در تضاد مستقیم با ارزش‌های اعلام‌شده آنها است.

این شرکت بیانیه‌ای را در سایت PR Weekly صادر کرد که در این بیانیه آمده است: ادلمن گزارشی را که این شرکت را متهم می‌کند که با اکسون موبیل برای تضعیف مقررات ضد تغییرات اقلیمی ‌همکاری می‌کند رد می‌کند. اما این بیانیه در واقع چیزی را رد نمی‌کند. بلکه تایید می‌کند که این شرکت از سال ۲۰۲۰ با اکسون همکاری می‌کند، اما نه برای مبارزه با سیاست‌های آب و هوایی. این شرکت ادعا کرده این همکاری در مورد مخالفت با قوانین آب و هوایی صورت نمی‌پذیرد و کار آنها ایجاد اشتغال، فرصت‌های اقتصادی و دستیابی به زمین است. جیمی ‌هن، یکی از بنیان‌گذاران Clean Creatives می‌گوید تلاش برای تبلیغات اکسون موبیل به عنوان هر چیزی غیر از لابی‌گری علیه اقدامات اقلیمی، حتی برای بدبین‌ترین مدیران روابط‌عمومی‌ نیز امری دشوار است.

منبع: donya-e-eqtesad
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد