درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 آبان 1400 - 02:44   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد


ادامه ادامه مطلب سه

پنج شهر امن جهان در دوران پساکرونا

  پنج شهر امن جهان در دوران پساکرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارایه توضیحات کافی جایگزین در ارتباطات
  آشنایی با روابط عمومی
  با ارزش‌ترین برندهای جهان در سال 2021
  به روزرسانی سایت: ده نکته کاربردی برای روابط عمومی‌ها
  همگامی با انتظارات مشتری
  مقاله/ الزامات بهره گیری از فونت در اینفوگرافیک
  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات
  آغازی مهم برای ارتقای ارتباطات بحران
  پنج شهر امن جهان در دوران پساکرونا
  ارزشمندترین و قوی‌ترین «برندهای ملی در سال ۲۰۲۱»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47799صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 5 مهر 1400 - 17:58
تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!
حمید شکری خانقاه - روابط‌عمومیها بعد از مقام عالی وزارت تنها سخنگوی سازمان هستند... و هر وزارت خانه ای که سخنگویی غیر از وزیر و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ و اطلاع رسانی تعیین کند، در اقناع و افزایش رضایت و اعتمادسازی مردم قطعا با مشکل روبرو خواهند شد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط‌عمومی‌ و مدرس دانشگاه در مصاحبه با خبرنگار ما بیان کرد.

این استاد دانشکده خبر گفت : چندی پیش در جمع برخی از مدیران روابط‌عمومی‌ کشور ، گفتگویی در حوزه روابط‌عمومی‌ شکل گرفت، رییس مرکز روابط‌عمومی‌ یکی از وزارتخانه های حاضر در نشست تاکید جالبی داشت براینکه:


"روابط‌عمومیها بعد از مقام عالی وزارت تنها سخنگوی سازمان هستند... و هر وزارت خانه ای که سخنگویی غیر از وزیر و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ و اطلاع رسانی تعیین کند، در اقناع و افزایش رضایت و اعتمادسازی مردم قطعا با مشکل روبرو خواهند شد."


نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط‌عمومی‌ با تایید مطلب فوق اظهار داشت: این اظهار نظر پیشرو و قدرتمندی بود که اگر روسای مراکز روابط‌عمومی‌ و مدیران ارشد سازمانها در نقشهای وزیر و مدیر عامل و ... آن را جدی بگیرند، جایگاه شایسته و بایسته روابط‌عمومی‌ها ارتقا پیدا خواهد کرد ...


بدیهی است ، گذاشتن یک سخنگو کنار روابط‌عمومی‌ها، یعنی نادیده گرفتن نقشهای کلیدی و خطیر روابط‌عمومی‌ در عصر ارتباطات برای ارتقای اعتماد و سرمایه اجتماعی نظام مند و تنزل آن به یک ساختار بی خاصیت در سطح ارسال خبر به رسانه ها و برگزاری مراسم و مناسبتهای کلیشه ای... که نقش آن به یک اداره امور عمومی تغییر ماهیت داده می شود.


حمید شکری خانقاه با اعتقاد جدی به جایگاه مدیریتی روابط‌عمومی‌ در سطح سازمان ادامه داد:


از طرفی در حکم انتصاب یکی از وزرا دیدم که رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ را به عنوان "مشاور وزیر"و رئیس مرکز خطاب کرده بود ، این نیز از هوشمندی ارتباطی و درک درست آن وزیر و اعتماد ایشان به مدیری که برای روابط‌عمومی‌ انتخاب کرده حکایت دارد.


اگر همه روسای سازمانها و وزرای وزارتخانه ها به مدیران روابط‌عمومی‌ اعتماد کنند و آنها را در موقعیت "مشاوره ارتباطی" قرار دهند بی شک بسیاری از مشکلات افکار عمومی با این تقویت جایگاه برطرف خواهد شد.


این استاد دانشگاه، مشاوره مدیریت را یکی از الزامات روابط‌عمومی‌ دانسته و معتقد است که در چنین شرایطی که مدیر روابط‌عمومی‌ به عنوان "مشاور "وزیر و مشاور رئیس سازمان برگزیده می شود بایستی بخش "مطالعات و تحقیقات افکار عمومی و برنامه ریزی راهبردی ارتباطی" در روابط‌عمومی‌ آن سازمان نیز به عنوان اهرمهای "مشاوره ارتباطی" قوی تر و فعال تر شوند.


این برنامه ریز ارتباطی که سابقه طراحی برنامه ها و کمپین های ارتباطی بیشماری را برای سازمانهای مختلف در سابقه کاری خود دارد گفت: اگر بپذیریم که روابط‌عمومی‌ها باید مدیریت پروژه های ارتباطی سازمان مربوطه را با طراحی "پیوست های ارتباطی" پروژه های سازمانی برای افزایش اعتماد و انسجام و مشارکت و نهایتا ارتقای سرمایه اجتماعی و رضایت مندی افکار عمومی برعهده بگیرند لازمه آن "برنامه محوری" و "برنامه مداری" و "برنامه ریزی ارتباطی" و رسانه ای است که بخش مهم و لاینفک روابط‌عمومی‌هاست. اما متاسفانه در اغلب سازمانهای دولتی به شدت به آن بی توجهی می شود.

حمید شکری خانقاه برای رسیدن به جایگاه مدیریتی و ارتباطات یکپارچه سازمانی در ادامه گفت :به این موضوع توجه داشته باشیم که روابط‌عمومی‌ حرفه ای یعنی ارتباطات یکپارچه و ۳۶۰ درجه که از تمام مهارتهای ارتباطی کلامی و غیر کلامی، با بهره گیری از تمام تکنیکها و تاکتیکهای فردی و گروهی و سازمانی و رسانه ای و ...بهره می گیرد.


این استاد دانشگاه که اخیرا نیز از ریاست محترم جمهوری درخواست ارتقای سطح روابط‌عمومی‌ها را در ریاست جمهوری مطرح کرده بود مجددا تاکید کرد: همه باهم تلاش کنیم جایگاه روابط‌عمومی‌ها در سطح "معاونت ارتباطات" وزارتخانه ها و سازمان ها برای "خوب شناساندن کارهای خوب" ارتقا یابد تا موجبات رضایتمندی و اعتماد آفرینی جامعه بیش تر و بهتر از همیشه فراهم شود


و برون سپاری خدمات ارتباطی برای جبران خلا نیروی انسانی متخصص در روابط‌عمومی‌ها جدی گرفته شود.


جامعه ما شایسته آرامش و همزیستی همراه با اعتماد و گسترش ارتباطات انسانی هوشمندانه است.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  مقاله/ الزامات بهره گیری از فونت در اینفوگرافیک


  همگامی با انتظارات مشتری


  به روزرسانی سایت: ده نکته کاربردی برای روابط عمومی‌ها


  ارزشمندترین و قوی‌ترین «برندهای ملی در سال ۲۰۲۱»


  آغازی مهم برای ارتقای ارتباطات بحران


  رسانه‌ای به نام روابط‌عمومی


  پنج شهر امن جهان در دوران پساکرونا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی