درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 25 مهر 1400 - 19:51   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رسانه‌های اجتماعی

  رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب دو

نتایج یک تحقیق جدید: گوشی‌های اندرویدی از شما جاسوسی می‌کنند

  نتایج یک تحقیق جدید: گوشی‌های اندرویدی از شما جاسوسی می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر روابط عمومی شهرداری اردبیل

  انتصاب مدیر روابط عمومی شهرداری اردبیل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سه نکته مهم درخصوص ساخت برندی محبوب و غیرقابل تفکیک از زندگی مخاطب
  رئیس امور فرهنگی روابط عمومی ستاد از منطقه استان مرکزی بازدید کرد
  نقش روابط‌عمومی در مدیریت امروز
  انتصاب مشاور فرهنگی و رسانه‌ای وزیر ارتباطات
  13 دلیل برای توجه به بازاریابی محتوامحور
  برنامه روابط‌عمومی‌های سازمان جهاد کشاورزی استان ها برای سال ۱۴۰۱ آماده می‌شود
  طرز رفتار و سلو/ اخلاق و تربیت مقدم بر علم و دانش
  برخی بهترین تکنیک های روابط عمومی
  پنج راهکار برای خلق تبلیغات موفق در شبکه های اجتماعی
  رسانه‌های اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47798صفحه نخست » ادامه مطلب دودوشنبه، 5 مهر 1400 - 13:57
تکنیک ساندویچ چیست؟
شما چگونه پیام یا مطلب ناراحت ­کننده ­ای را به کسی می­ گویید؟ در هرصورت از سه دسته خارج نیستید: یا در کمال صراحت به او حمله می ­کنید؛ که حتما موجب دلخوری طرف مقابل شما می­ شود. یا تلاش می­ کنید غیرمستقیم و در لفافه به او متذکر شوید؛ در اینجا احتمالا او گیج می­ شود و دقیقا متوجه منظور شما نمی­ شود. هیچ کدام از این دو روش همیشه جواب نمی دهد؛ بلکه در دراز مدت موجب اختلال در ارتباط شما با دیگران می­ شود. نگران نباشید؛ روش سومی نیز وجود دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شما چگونه پیام یا مطلب ناراحت ­کننده ­ای را به کسی می­ گویید؟ در هرصورت از سه دسته خارج نیستید: یا در کمال صراحت به او حمله می ­کنید؛ که حتما موجب دلخوری طرف مقابل شما می­ شود. یا تلاش می­ کنید غیرمستقیم و در لفافه به او متذکر شوید؛ در اینجا احتمالا او گیج می­ شود و دقیقا متوجه منظور شما نمی­ شود. هیچ کدام از این دو روش همیشه جواب نمی دهد؛ بلکه در دراز مدت موجب اختلال در ارتباط شما با دیگران می­ شود. نگران نباشید؛ روش سومی نیز وجود دارد.
 
تکنیک ساندویچ را استفاده کنید

 

تا به حال پیش آمده که بخواهید خبر ناخوشایند یا مطلب ناراحت کننده­ای به کسی بگویید و یا نکته‌ای منفی را به دوستی متذکر شوید ولی ندانید چگونه موضوع را عنوان کنید که کمتر ناراحت شود؟ متخصصان علوم رفتاری در این زمان تکنیک ساندویچ را پیشنهاد می دهند. برای کم کردن اثر ناخوشایند یک پیام یا خبر منفی، آن را در میان دو عبارت یا خبر مثبت قرار داده و به مخاطب عرضه کنید.

 

به بیان دیگر «جمله مثبت، جمله منفی، جمله مثبت» به عنوان مثال می توان گفت: احمد تو دانش آموز سخت‌کوشی هستی، اگرچه نمره ریاضیت کمتر از سطح انتظاره، ولی در دروس فارسی و علوم نمرات عالی کسب کردی. و همچنین می­توان اینگونه بیان کرد: مامان، تو خیلی مهربونی، اگرچه گاهی به خاطر تذکرهای زیادت ناراحت می­شم، ولی می دونم خیلی دوستم داری.


قرار دادن جمله منفی در بین دو جمله مثبت از شدت اثر تخریبی آن کم کرده و با اشاره به نکات مثبت، فرد احساس می کند فقط نکات منفی دیده نشده، رعایت انصاف شده و به همین دلیل انگیزه بیشتری برای تغییر و بهبود شرایط خواهد داشت. این نکته مهم را به خاطر بسپارید که برای بیان نکات مثبت لازم نیست اغراق کنید یا به دروغ ویژگی مثبتی را به کسی نسبت دهید، این کار اثر معکوس خواهد گذاشت. هر کسی ویژگی های مثبت فراوانی دارد که با کمی دقت متوجه آن ها خواهید شد.

گردآوری: خانم خانم اسفندیار
منبع: برگرفته از سخنان دکتر رامین تبرایی، روانشناس بالینی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  رسانه‌های اجتماعی


  هفت نکته ارتباطی برای مدیران روابط عمومی


  طرز رفتار و سلو/ اخلاق و تربیت مقدم بر علم و دانش


  برخی بهترین تکنیک های روابط عمومی


  13 دلیل برای توجه به بازاریابی محتوامحور


  پنج راهکار برای خلق تبلیغات موفق در شبکه های اجتماعی


  سه نکته مهم درخصوص ساخت برندی محبوب و غیرقابل تفکیک از زندگی مخاطب


  سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه‌ و شهرسازی منصوب شد


  مشاور رسانه‌ای سرپرست دانشگاه تهران منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی