درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 آبان 1400 - 04:03   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد


ادامه ادامه مطلب سه

پنج شهر امن جهان در دوران پساکرونا

  پنج شهر امن جهان در دوران پساکرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارایه توضیحات کافی جایگزین در ارتباطات
  آشنایی با روابط عمومی
  با ارزش‌ترین برندهای جهان در سال 2021
  به روزرسانی سایت: ده نکته کاربردی برای روابط عمومی‌ها
  همگامی با انتظارات مشتری
  مقاله/ الزامات بهره گیری از فونت در اینفوگرافیک
  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات
  آغازی مهم برای ارتقای ارتباطات بحران
  پنج شهر امن جهان در دوران پساکرونا
  ارزشمندترین و قوی‌ترین «برندهای ملی در سال ۲۰۲۱»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47750صفحه نخست » رادیو روابط عمومییکشنبه، 28 شهریور 1400 - 11:23
نقد و بررسی فصل 8 کتاب روزنامه نگاری برند در کمیته سرآمدی و اثربخشی برندسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران
در نشست کمیته سرآمدی و اثربخشی برندسازی دانشگاه که با حضور دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط‌عمومی و اعضای این کمیته برگزار شد، نسیبه جلالوند مسئول روابط عمومی دانشکده بهداشت درباره کتاب روزنامه نگاری برند و استفاده از شبکه های اجتماعی برای روزنامه نگاری برند توضیحاتی ارائه کرد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در نشست کمیته سرآمدی و اثربخشی برندسازی دانشگاه که با حضور دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط‌عمومی و اعضای این کمیته برگزار شد، نسیبه جلالوند مسئول روابط عمومی دانشکده بهداشت درباره کتاب روزنامه نگاری برند و استفاده از شبکه های اجتماعی برای روزنامه نگاری برند توضیحاتی ارائه کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی گفت: مهمترین سوال در این فصل کتاب این است که شبکه های اجتماعی چگونه می توانند درخدمت برندها قرار بگیرند؟ و برندها چگونه از این شبکه ها استفاده می کنند؟


بسیاری از بازاریابان و مدیران برند؛ منابع انسانی و سرمایه کلانی را برای بهره گرفتن از قدرت اهرمی شبکه های اجتماعی صرف می کنند؛ آیا در این زمینه درست عمل می کنند؟ آیا مخاطبان از طریق شبکه های اجتماعی، کمکی به ارتقا برند می کند؟
برای ارزیابی موفقیت برندها در شبکه های اجتماعی روش های مختلفی وجود دارد؛ جمع کل دوستان جذب شده، لایک ها، دنبال کنندگان و سایر ارتباطات برخط، اشتراک گذاری مطالب روزنامه نگاری برند، ایجاد بازخورد در شبکه های اجتماعی، افزایش آگاهی نسبت به برند.


وی در ادامه به بررسی شبکه های اجتماعی پر مخاطب در ایران، کشورهای دیگر و استراتژی های موفق شبکه ها اجتماعی و اهداف و کاربرد آن ها با ارائه جدیدترین آمارها پرداخت.


تعامل گسترده و موثر، ارائه و نمایش محتوای تولیدی، ارائه اطلاعات حرفه ای، استفاده آسان، ارتباط عاطفی و زیبایی شناسی و ... از استراتژی ها و اهداف شبکه های اجتماعی است که تعدادی از این استراتژی ها در بعضی از شبکه های مورد استفاده پر رنگ تر است و نمود بیشتری دارد.


او در ادامه گفت: مقایسه شبکه های اجتماعی از منظرهای مختلف بوده و با توجه به شرایط و قوانین مختلف در کشورها و نوع فرهنگ استفاده از آن ها نیز متفاوت است. در عصر حاضر تنها استفاده از رسانه های اف لاین و سنتی نمی تواند پاسخگوی نیاز مخاطبان بوده و باید سازمان ها برای استفاده از این ابزارها برنامه ریزی داشته باشند.


وی افزود: هر کدام از این شبکه های اجتماعی دارای زیرساخت هایی است و استراتژی مشخصی دارد؛ به عنوان مثال: فیس بوک برای وفاداری و ساختار برندها، یوتیوب بیشتر برای آگاهی و خدمات صنعتی، لینکدین برای کسب و کارهای وابسته به یکدیگر(B2B)، اینستاگرام برای اشتراک گذاری عکس با کیفیت بالا و قابلیت های ادیت و کسب و کارهای متفاوت در زمینه های مختلف و توییتر شبکه اجتماعی است که بیشتر خبر رسان بوده و در مشاغلی مثل روابط عمومی کاربرد دارد.


هر کدام از این شبکه های اجتماعی دارای ابزارهای تحلیلی بوده که با رصد کاربران اجتماعی می تواند به تصمیم گیران و استفاده کنندگان نشان دهد که چقدر در استراتژی برند خود موفق بوده اند.


در ادامه چند کلیپ درباره میزان رشد استفاده و محبوبیت شبکه های اجتماعی در ایران و دنیا نمایش داده شد و درباره اینکه بعضی از این شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک چگونه توانستند با برنامه ریزی و اتخاذ استراتژی های مناسب از ابتدای معرفی تا به امروز کاربران خود را راضی نگه دارند و بعضی از شبکه های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام، پینترست و ... توانستند به جایگاه مهمی در محبوبیت دست پیدا کنند بحث و گفتگو شد.


مسئول روابط عمومی دانشکده بهداشت گفت: استفاده از شبکه های اجتماعی در جوامع و کشورهای مختلف به نوع فرهنگ، کاربری آسان و محبوبیت آن ها بستگی دارد اما به صورت کلی در کل دنیا؛ فیسبوک، توییتر، یوتیوب، لینکدین و اینستاگرام محبوبترین شبکه های اجتماعی هستند. البته در بعضی از کشورها بعضی از شبکه های اجتماعی دیگر نیز با استقبال مواجه شده است مانند پینترست.


امروزه با توجه به قابلیت ها و استراتژی های شبکه های اجتماعی و در نظر گرفتن استراتژی های برند و سازمان، کاربران حرفه ای در مشاغل مختلف از چند شبکه اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند تا بتوانند عملکرد خود را در ارائه خدمات و محصولات ارتقا ببخشند.


در دنیای امروز و بر اساس تحلیل آموزه های روزنامه نگاری برند یکی از اصول مهم ارتباط صحیح با مخاطب، تحلیل نوع ارتباط و ارتقا کیفیت آن است. چرا که هرجا ارتباط مخاطبان با برند بهبود پیدا کرده و دارای کیفیت روزافزون باشد؛ محبوبیت،جایگاه اجتماعی، احترام، وفاداری و تعلق خاطر بیشتری را برای آن برند یا سازمان به دنبال دارد.


سپس دکتر ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه در روزنامه نگاری برند ما در پی بیان حقایق هستیم گفت: باید برای ارائه موثر و بهتر رسالت و پیام دانشگاه به مخاطبان بتوانیم در دانشگاه از شبکه های اجتماعی مناسب هم در کنار سایر ابزارها استفاده کنیم. بررسی و پایش این شبکه ها از ابعاد مختلف می تواند در خلاقیت، قدرت انعطاف و تطبیق و مسیری که در آن گام بر می داریم کمک کند.


دکتر ترابی افزود: بحث مستمر و در حال پیشرفتی درباره فعالیت های برند آفرینی در رسانه های اجتماعی وجود دارد. برخی از محققان بر این عقیده اند که رسانه های اجتماعی فرصت منحصر به فردی را برای برندآفرینی فراهم می کنند که برای حفظ وفاداری به برند مورد استفاده قرار می گیرد.


شناسایی ابزارهای ارتباطی موثر و تولید محتوا متناسب از وظایف روابط عمومی ها است که می تواند در معرفی ارزش های دانشگاه و برندآفرینی مفید باشد و نقش روابط عمومی در این زمینه چشم گیر و پررنگ است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  مقاله/ الزامات بهره گیری از فونت در اینفوگرافیک


  همگامی با انتظارات مشتری


  به روزرسانی سایت: ده نکته کاربردی برای روابط عمومی‌ها


  ارزشمندترین و قوی‌ترین «برندهای ملی در سال ۲۰۲۱»


  آغازی مهم برای ارتقای ارتباطات بحران


  رسانه‌ای به نام روابط‌عمومی


  پنج شهر امن جهان در دوران پساکرونا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی