درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 11:12   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47727صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 25 شهریور 1400 - 12:56
8 روش حفظ ارتباط بین فردی قدرتمند
ارتباط بین فردی قدرتمند داشتن یکی از بزرگ‌ترین کلیدهای خوشبختی است. من معتقدم که روابط برای رسیدن به یک زندگی رضایت‌بخش و خرسندانه مهم است، که مانند هر چیز باارزشی در زندگی، آن هم نیاز به پیش‌رفت و جاودانه ساختن دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ارتباط بین فردی قدرتمند داشتن یکی از بزرگ‌ترین کلیدهای خوشبختی است. من معتقدم که روابط برای رسیدن به یک زندگی رضایت‌بخش و خرسندانه مهم است، که مانند هر چیز باارزشی در زندگی، آن هم نیاز به پیش‌رفت و جاودانه ساختن دارد.

توسعه ارتباط بین فردی

ایده خوبی است که به وضوح، نگاهی گذرا به تعریف ارتباط بین فردی بیندازیم. به‌طور خلاصه، یک رابطه بین فردی، یک ارتباط یا آشنایی قوی یا نزدیک بین دو یا چند نفر است که می‌تواند از یک بازه زمانی کوتاه تا یک رابطه مداوم ادامه یابد. این رابطه می‌تواند از خانواده تا دوستان، کار با هم‌کاران، همسایگان یا باشگاه‌ها و سایر موارد گسترش یابد. یک رابطه می‌تواند در هر زمینه و موقعیتی باشد.

به‌عنوان مثال، من با افرادی که با آن‌ها در یک پروژه کار کرده‌ام، روابط کوتاهی داشته‌ام، اما رابطه‌ای ۵۰ ساله با برادرم دارم. من و دو نفر از بهترین دوستانم در شهرهای مختلف زندگی می‌کنیم، اما سالانه چندین بار دور هم جمع می شویم و اوقات خوبی را سپری می‌کنیم. من یک مربی دارم که بیش از یک دهه است با او کار می‌کنم و هنوز هم با او در ارتباط هستم، زیرا ما خیلی خوب با هم کنار می‌آییم؛ همه این‌ها نمونه‌هایی از ارتباط بین فردی قدرتمند است.

ما به آرامی توسعه ارتباط بین فردی را حس خواهیم کرد. بهترین راه برای نزدیک شدن به آن به عنوان ضمانت شرایط، دوست یا شریک خوب بودن است؛ به عنوان مثال: اگر شما در محل کار خود در تیم جدیدی هستید، به همه این اطمینان را بدهید که فرد خوبی برای هم‌کاری هستید. کارهای خود را انجام دهید و در صورت لزوم، به دیگران هم کمک کنید. مشارکت‌کننده‌ای باشید که در صورت نیاز، تمایل به کمک کردن به دیگران دارد. به عنوان یک دوست، نصیحت‌های قدیمی را گوش کنید: « برای داشتن دوست، خودتان اول باید یک دوست باشید.»

اگر در جلسه هیأت مدیره یا انجمن هستید، باید چیزی باشد که شما علاقه‌مند به کمک در آن هستید. این نگرش که بخواهید به کسی کمک کنید، شما را شبیه به افرادی با فکر می‌کند که احتمالاً با آن‌ها برخورد خواهید کرد. نکته اصلی که باید به خاطر داشته باشید این است که، ارتباط بین فردی عالی می‌تواند در هر مکان یا موقعیتی که در آن با افراد دیگر تعامل برقرار می‌کنید، شکل بگیرد. کمی تلاش کنید تا با دیگران کنار بیایید، زیرا از بازخوردی که از آن حاصل می‌شود، شگفت‌زده خواهید شد.


چگونه می‌توان ارتباط بین فردی قدرتمند را حفظ کرد

اکنون، بیایید به نحوه حفظ ارتباط بین فردی قدرتمند بپردازیم. پس از برقراری یک رابطه محکم، در این‌جا روش‌هایی برای حفظ آن نیز ذکر شده است.


۱٫ پذیرا باشید

هر رابطه قدرتمند، نیاز به تمایل به پذیرا بودن دارد؛ این به معنی توانایی و تمایل به اشتراک گذاشتن آنچه فکر می‌کنید و احساسات شما در مورد موضوعات مختلف است.

اگر فکرش را بکنید، این واقعاً مفهوم زیادی را دربردارد. وقتی پذیرا و مایل به اشتراک‌گذاری هستید، این به دیگران نشان می‌دهد که شما به رابطه‌ای اهمیت می‌دهید که می‌خواهید با صادق بودن و پذیرش افکار و احساسات دیگران، ارتباط نزدیکی با آن‌ها برقرار کنید.

به برخی از گفت‌وگوهایی که طی این سال‌ها داشته‌اید، بیاندیشید. وقتی با کسی صحبت می‌کنید که همیشه به نظر می‌رسد همه چیز را در خودش نگه داشته و اطلاعات بسیار کمی را به اشتراک می‌گذارد، دانستن این‌که واقعاً چه فکر می‌کند یا چه احساسی دارد، دشوار است. این مورد، حس فاصله از آن شخص را ایجاد می‌کند. از طرف دیگر، وقتی با کسی تعامل برقرار می‌کنید که نسبت به این‌که چه احساسی دارید، پذیراست و با شما ارتباط برقرار می‌کند، احساس نزدیکی بیشتری می‌کنید. این، چنین احساسی را القا می‌کند که آن‌ها به اندازه کافی به شما اهمیت می‌دهند و مایل هستند افکار، ایده‌ها و احساسات خود را با شما به اشتراک بگذارند. این موضوع، پیوند بسیار قوی‌تری را ایجاد می‌کند.
۲٫ هم‌دلی نشان دهید

این جمله‌ای است که احتمالاً قبلاً شنیده‌اید:

«مردم آن‌چه شما گفته‌اید را فراموش خواهند کرد. کارهایی که انجام داده‌اید را فراموش خواهند کرد، اما هرگز احساس شما را فراموش نخواهند کرد.»

یکی از عمیق‌ترین خواسته‌های انسان، احساس درک است. وقتی شما هم‌دلی نسبت به شخص دیگری نشان می‌دهید، نشان می‌دهید که به اندازه کافی برای‌تان اهمیت دارد که بدانید او چه احساسی دارد، و این در حفظ روابط قدرتمند، تأثیر زیادی دارد.

به یاد داشته باشید که هر زمان در روابط شما فرصتی ایجاد شد، هم‌دلی را نشان دهید. این به همه ما کمک می‌کند تا احساس حمایت، درک و از همه مهم‌تر ارتباط بیشتری داشته باشیم.


۳٫ محترمانه رفتار کنید

ناگفته نماند که برای کمک به ایجاد و حفظ روابط قدرتمند، باید محترمانه نسبت به زمان، نظر و احساسات افراد رفتار کنید. این امر از اهمیتی حیاتی در روابط تک به تک، مانند: ازدواج یا دوستی نزدیک برخوردار است.

این مورد بر روابط نزدیک که شامل یک نوع گروه پویا هم می‌شود، صدق می‌کند. اگر در محل کار خود در یک تیم قرار دارید، شرایط بسیار بهتر پیش می‌رود، و اگر در گروه به دیگران احترام بگذارید، دوستی‌ها بیشتر تقویت می‌شوند. یکی از بزرگ‌ترین دلایل آن، علاوه‌بر این‌که این کار درستی است، این است که شما می‌خواهید دیگران به زمان و نظرات شما نیز احترام بگذارند. این کمک احساس پیوند و اعتماد را تقویت می‌کند. به‌طور کلی، به خصوص در روابط محکم‌تر، در جهت احترام به دیگران تلاش کنید.


۴٫ در دسترس قرار بگیرید

دادن وقت خود به دیگران، مانند هدیه دادن است. زمان چیزی است که همه ما به مقدار یکسان از آن برخورداریم؛ همان ۲۴ ساعت در روز، همان تعداد روز در هفته و غیره. چگونگی انتخاب گذراندن زمان‌تان، چیزهای زیادی درباره شما می‌گوید، و در دسترس کسی بودن نشان می‌دهد که شما به اندازه کافی برای او ارزش قائل هستید تا وقت خود را با او سپری کنید. این مورد قابل توجهی است.

دادن وقت خود به شخص دیگر نشان می‌دهد که به اندازه کافی به او و این رابطه اهمیت می‌دهید تا ارزشمندترین چیز خود را با او به اشتراک بگذارید. در دسترس کسی بودن، شگفتی‌هایی را برای حفظ ارتباط بین فردی قدرتمندرقم خواهد زد.

یکی از بهترین روابط مردانه من، به روزهای دبیرستانم بر می‌گردد. آن زمان ما دوستان خوبی بودیم و در دوران دانشگاه نیز همین‌طور بود. ما، زمان پس از دانشگاه و زمانی که کارم را شروع کردم، دوستان خوبی شدیم، و این برای مدتی طول کشید، تا این‌که هر دو خانواده تشکیل دادیم. مدتی پس از آن هم با هم خیلی خوب بودیم.

دوستم همیشه در حفظ این رابطه و دور هم جمع شدن‌های دوره‌ای بسیار عالی عمل کرده است. در حالی‌که، من دوست خیلی خوبی نبودم و تلاشی برابر برای در دسترس قرار دادن وقتم برای او نکردم. این کار من نزدیک بود به قیمت از دست دادن یکی از بهترین دوست‌هایم تمام شود. من جهتم را عوض کردم و زمان کافی گذاشتم تا برای دیدن او و خانواده‌اش به شهر او سفر کنم. در دسترس بودن و وقت خود را برای پشتیبانی از این نوع ارتباطات اختصاص دادن، واقعاً مهم است.


۵٫ حد و مرزها را مشخص کنید

حد و مرزها برای ارتباط بین فردی سالم بسیار مهم هستند. حد و مرز یک اعتقاد یا روش زندگی یقینی است که شما دارید. این شامل اعتقادات، ارزش‌ها و محدودیت‌های شما می‌شود. این مهم است که درباره چیزهایی که حد و مرز شما هستند، با افرادی که در زندگی شما قرار دارند، صاف و صادق باشید، به‌ویژه روابط قدرتمند بین فردی. این به ایجاد عزت نفس و احترام در رابطه کمک می‌کند. این اساساً به دیگران نشان می‌دهد که چه چیزی برای شما مهم است و به چه چیزهایی اجازه حضور در زندگی خود را می‌دهید و به چه چیزهایی اجازه نمی‌دهید. احتمالاً دو مثال ساده در این زمینه کمک‌کننده خواهد بود:

در یک ازدواج، یکی از زوجین برای شریک زندگی خود روشن می‌کند که مسؤولیت مالی برای او بسیار مهم است. شاید آن‌ها در سن کم شروع به کار کردند و به محض این‌که ۱۸ ساله شدند، مسؤولیت تمام هزینه‌های خود را بر عهده داشتند. دلیل این امر هر چه که باشد، مهم نیست. مهم این است که آن‌ها برای شریک زندگی خود روشن کنند چه چیزی برای‌شان مهم است، و دیگر زوجین درگیر قمار است، و قمار زیاد منجر به بی مسؤولیتی مالی می‌شود. در بعضی موارد، گفت‌وگویی سخت در مورد جهت ازدواج به وجود خواهد آمد.

در یک گروه کاری، یکی از اعضا روشن می‌کند که تماشای بازی‌های فوتبال پسرش در چهارشنبه‌ها ساعت ۶، اهمیت زیادی برایش دارد. او مایل است هر روز دیگر هفته را به‌جز چهارشنبه‌ها، تا دیر وقت کار کند. او حد و مرزی برای خود تعیین کرده است. اعضای تیم و مدیر او، حرف او را گوش می‌کنند و او را درک می‌کنند و از او می‌خواهند که هر از گاهی تا دیروقت بماند، اما نه چهارشنبه‌ها. در این‌جا یک حد و مرز سالم که به خوبی تثبیت شده، وجود دارد.


۶٫ شنونده خوبی باشید


من قبلاً این را گفته‌ام و در هر فرصتی که پیش بیاید دوباره می‌گویم؛ چیزی که بیشتر مردم تمایل به فراموش کردن آن دارند این است که: گوش دادن نیمی از ارتباط است، و وقتی ما واقعاً در گوش دادن خوب هستیم، بیش از نیمی از ارتباطات ما ایجاد می‌شوند. این به این دلیل است که یک شنونده خوب بودن برای روابط قدرتمند شما شگفتی خواهد آفرید.

نشان دادن این‌که به‌طور جدی به حرف دیگران گوش می‌کنید، به افزایش عزت نفس سایر افراد کمک خواهد کرد؛ زیرا نشان می‌دهد که شما واقعاً به آن‌چه دیگران می‌گویند اهمیت می‌دهید، که باعث می‌شود احساس مهم بودن بکنند. این نشان می‌دهد که شما به دنبال درک افراد هستید و برای شما مهم است که بدانید افراد دیگر نسبت به هر چیزی چه احساسی دارند. این مانند چاپلوسی خاموش برای شخصی است که با شما در تعامل است. این باعث می‌شود آن‌ها احساس حمایت کنند و احتمالاً از همه مهم‌تر، ارزشمند باشند.


۷٫ مخالفت کردن اشکالی ندارد

بسیار مفید است که بدانید برای ارتباط بین فردی قدرتمند، مخالفت کردن اشکالی ندارد. همه ما متفاوت هستیم و احساسات و نظرات مختلفی داریم. در واقع روابط قدرتمند موجب بروز اختلاف و کشمکش هم می‌شود.

راه‌حل دیگر این است که وقتی با چیری مخالف هستید، درباره آن صحبت نکنید و آن را درون خود بریزید.

می‌دانید اگر برای مدتی طولانی احساسات و عقاید خود را درون خود بریزید چه می‌شود؟ نارضایتی و ابراز ناخرسندی در نهایت به شکلی منفجر خواهد شد، که برای هیچ‌کس خوب نیست.

من رابطه محکمی با هر دو دخترم دارم، اما همان‌قدر هم با هم اختلاف نظر داریم و این خوب است. من همیشه به هر دوی آن‌ها می‌گویم که نه تنها آن‌ها را دوست دارم، بلکه همیشه عاشق آن‌ها هستم و به آن‌ها عشق می‌ورزم، آن‌ها هم همین را در مورد من می‌گویند و این عالی است.

داشتن توانایی مخالفت با شخص دیگر باعث ایجاد روابط بسیار پذیرایی می‌شود که در آن همه به‌راحتی طرز فکر و احساس خود را به اشتراک می‌گذارند.


۸٫ قدردانی کنید


این مورد اهمیت زیادی دارد. نشان دادن این‌که شما از شخصی قدردان هستید، فقط رابطه را مستحکم‌تر می‌کند. همه ما احساس قدردانی و درک شدن را دوست داریم. وقتی کسی از شما به خاطر کاری که انجام دادید یا حرفی که گفتید تشکر می‌کند، باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. شما احساس خوبی دارید، زیرا دانستن این‌که تلاش‌های شما نه تنها باعث می‌شود کسی احساس بهتری پیدا کند، بلکه باعث می‌شود احساس حمایت هم بکند، و این مطمئناً به حفظ ارتباط بین فردی قدرتمند شما کمک خواهد کرد.


سخن آخر

هرگز فراموش نکنید که داشتن روابط قدرتمند و نزدیک، شادی و زندگی رضایت‌بخش را به همراه دارد. این بیش از حد سادگی است که خود را به فعالیت‌های روزمره گرفتار کنیم و روابط را در اولویت قرار ندهیم.

ما ۸ روش عالی را که به شما کمک می‌کند روابط قدرتمند بین فردی خود را حفظ کنید، مرور کرده‌ایم. به این موارد نگاهی بیندازید و ببینید کدام یک از این‌ها در مشارکت‌های گوناگون ممکن است برای شما مفید باشد. در صورت نیاز از یکی از آن‌ها برای حفظ یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید نظرات خود را با ما و کاربران ایران مدیر به اشتراک بگذارید.

منبع: lifehack- iranmodir
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد