درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 26 شهریور 1400 - 11:17   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند

  100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند


ادامه ادامه مطلب دو

دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست

  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست


ادامه ادامه مطلب سه

فرایند حل مسئله

  فرایند حل مسئله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال
  100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند
  8 روش حفظ ارتباط بین فردی قدرتمند
  فرایند حل مسئله
  محیط‌کار قرن ۲۱
  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  اپل از پیشرفته‌ترین گوشی‌هایش رونمایی کرد
  سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات امکانی برای مطالبه گری قانونی مردم است
  عکس برگزیده مسابقه عکاسی روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47709صفحه نخست » ادامه مطلب سهدوشنبه، 22 شهریور 1400 - 22:07
مدرسه «روزنامه نگاری و مطالعات رسانه» راه‌اندازی شد
اواخر مرداد ماه-روز خبرنگار- بود که خبر راه اندازی «مدرسه روزنامه‌نگاری و مطالعات رسانه» رسانه ای شد. در این مدت سوالات زیادی پیرامون فعالیت های این مدرسه، مباحث مطرح شده در بخش های مختلف این مدرسه، نحوه برگزاری کلاس ها برای روزنامه نگاران و دانش آموختگان پیش آمد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| اواخر مرداد ماه-روز خبرنگار- بود که خبر راه اندازی «مدرسه روزنامه‌نگاری و مطالعات رسانه» رسانه ای شد. در این مدت سوالات زیادی پیرامون فعالیت های این مدرسه، مباحث مطرح شده در بخش های مختلف این مدرسه، نحوه برگزاری کلاس ها برای روزنامه نگاران و دانش آموختگان پیش آمد.

 

مجید رضاییان موسس این مدرسه و استاد دانشگاه در گفتگوی مفصل با شفقنا رسانه ضمن پاسخ به این سوالات، به تشریح نحوه فعالیت کامل این مدرسه پرداخته است.

ثبت نام کلاس ها از اواخر شهریور و اوایل مهر ماه

رضاییان در ابتدای صحبت های خود با اشاره به بخش های مختلف «مدرسه روزنامه نگاری و مطالعات رسانه» موسسه بهاران و وظایف آن ها می گوید: کلاس های ترم اول این مدرسه در پایان شهریور و هفته اول مهرماه برای ثبت نام اعلام می شود و کلاس های ما تقریبا از اواخر مهر ماه و اوایل آبان- به دو شکل حضوری و آنلاین- برگزار خواهد شد.

او، درباره ورک شاپ های در نظر گرفته شده در این مدرسه می گوید: ما دو نوع ورک شاپ در نظر گرفته ایم. یکی از آنها موضوعی است و موضوعات «روزنامه نگاری تخصصی» در ورک شاپ ها مطرح می شود. ممکن است این ورک شاپ، ۳ یا ۵جلسه باشد و یک کلاس ۱۶ جلسه ای ترمیک نباشد. در ورک شاپ های موضوعی عناوینی چون« ورک شاپ های روزنامه نگاری اقتصادی، روزنامه نگاری ورزشی،سیاسی و…» برگزار می شود.

رضاییان ادامه می دهد: بخش دیگری از ورک شاپ های ما «تک موضوعی» هستند و با «ورک شاپ های موضوعیِ روزنامه‌نگاری تخصصی» متفاوت است. عنوان دیگری از ورک شاپ های ما به موضوع «روزنامه نگاری تلویزیونی و ویدئو ژورنالیسم»ازجمله ساخت کلیپ،گزارش دیجیتال و یا فتو تیتر می پردازد. در این ورکشاپ ها با تمرکز بر تصویر و وب۳ یا هوشمند صحبت می کنیم. این ورک شاپ ها، امکان دارد از تک‌جلسه ای تا ترمیک ادامه داشته باشد.

«روایت تجربه ها و یک یافته» به دنبال انعکاس تجربه روزنامه نگاران و یافته علمی آنها

او درباره یکی از بخش های این مدرسه تشریح می کند: بخش دیگر «روایت تجربه ها و یک یافته» است. با توجه بر تاکید برخی دانشگاه های معتبر جهانی مانند هاروارد مبنی بر«ثبت وتدوین علمی و آکادمیکِ تجربه ها» و تاریخ شفاهی، اغلب بر سه مقوله تاکید بیشتری می شود.اما تلاش ما در سیستم مدرسه این بوده که آن را به پنج مرحله افزایش دادیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به جزییات بخش«روایت تجربه ها و یک یافته علمی» بیان می کند: در واقع ما در این بخش به ۵پرسش، پاسخ می دهیم. مرحله اول چیستی، مرحله دوم پیشینه تجربه مورد نظر، مرحله سوم تشریح فرآیندِ شکل گیری آن تجربه و مرحله چهارم مشاهدات آن فرد به عنوان یک کنشگر اصلی و مرحله پنجم اراِیه یافته علمی- از دل مراحل چهارگانه تجربه پرزنت شده فرد صاحب تجربه در این رشته-قلمداد می شود.

رضاییان معتقد است ما در این بخش تنها به بیان روایت تجربه نمی پردازیم و تاکیدمان به طور قطعی بر رسیدن به «یافته علمی» است. او می گوید: ما در این بخش به این مسأله توجه کرده ایم که فرد روند شکل گیری فرایند یا Process presentation را در نظر بگیرد و بعد از جمع بندی تجربه، باید به این نکته-مهم ترین بخش- دست پیدا کند که Findingsیا همان یافته هایش چیست و به چه رسیده است؟ برای ما لزوما، سن فرد صاحب تجربه ملاک قطعی نیست؛ گاه ما می بینیم یک روزنامه نگار -در یک بخشی از کار رسانه های سنتی یا نوین- تجربه بسیار درخشانی را به دست آورده که می تواند با یک یافته علمی همراه وارایه شود؛ ولی از سن بالایی برخوردار نیست.

این پژوهشگر حوزه ژورنالیسم جمع بندی می کند و توضیح می دهد که در بخش آموزش، سه موضوع مطرح است، یکی از آنها «کلاس های ترمیک»، دیگری «ورک شاپ های تک موضوعی» و «ورک شاپ های تخصصی» و سوم «روایت تجربه و یک یافته علمی» است. او می گوید: ما به همه دانش آموختگان هم گواهی اعطا می کنیم و هم با چندین دانشکده در حال مذاکره جهت ارائه گواهینامه مشترک مدرسه و یکی از دانشکده های ارتباطات به دانش آموختگان هستیم.

«کلینیک رسانه» به دنبال آسیب شناسی و ارایه راهکار به رسانه هاست

این بنیان گذار «روزنامه نگاری تحلیلی»در بخش دیگری از توضیحات خود به ابهامات موجود درباره «کلینیک رسانه» می پردازد و می گوید: رسانه های ما -چه در فضای وب و چه در بستر چاپ- درتهران و استان های مختلف، درباره «اقتصاد رسانه» و نحوه درآمدزایی خود، از ما سوال پرسیده اند یا درباره «کیفیت محتوایی ویا گرافیک و فرم و جنبه تصویری، ساختار تحریریه و یا اتاق خبر» و یا «بهتر دیده شدن» و اصطلاحا«بالا رفتنِ دامنه نفوذ» شان پرسش هایی مطرح کرده اند. ما در «کلینیک رسانه» در هر ۳ حوزه یادشده، در قالب یک پروژه به دنبال «آسیب شناسی رسانه» می رویم و بعد به سفارش دهنده«ارایه راهکار» خواهیم داشت.

او ادامه می دهد: تنها شرط ما در قرارداد، این است که ناظرِ این بخش، خود ما باشیم. به این معنا که وقتی راه حل های ما می خواهد با برند«مدرسه روزنامه نگاری و مطالعات رسانه» اجرایی شود، حتما از طرف ما، یک «ناظر علمی» گذاشته می شود که آنچه ما ارایه داده ایم، درست اجرا شود. همچنین با برخی شرکت های فناوری گرید یک و دانش بنیان از یک سوی و بنگاه های رسانه ای و مطبوعاتی از دیگر سوی تفاهم نامه همکاری منعقد خواهیم کرد.

ارتباط با دانشکده های معتبر جهان؛ از دیگر برنامه های مدرسه

در بخش بین الملل مدرسه، «ارتباط داشتن با دانشکده های معتبر جهان» از دیگر برنامه هایی است که قرار است در مدرسه دنبال شود، رضاییان در این خصوص توضیح می دهد: از استادان معتبر دیگر کشورها-از طریق یکی از پلتفرم ها و یا شبکه های اجتماعی- برای ورک شاپ ها یا تدریس، دعوت خواهیم کرد؛ سعی هم می کنیم تا با استادان حرفه ای و حاضر در مدرسه ما، به طورِمشترک، برنامه ارایه کنند و درباره یکی از موضوعات مطرح، «مباحثه» داشته باشند. در واقع ارتباطِ علمی و پژوهشی با مساله های روز دنیا – در زمینه حوزه روزنامه نگاری و هم مطالعات رسانه- بین استادان ایرانی و خارجی ورک شاپ خواهیم داشت.

رضاییان ادامه می دهد: در بسیاری از استان ها این درخواست مطرح است که برخی ورک شاپ ها و آموزش ها به «صورت مشترک» برگزار شود و در حال حاضر، به دنبال سازماندهی این درخواست ها، هستیم و احتمالا از هفته سوم مهرماه برخی از ورک شاپ های مشترک مدرسه با آن تشکیلات در استان ها-مانند خانه مطبوعات یا فرهنگسراها- برگزار می شود که اولین آن اصفهان خواهد بود.

مدیر این مدرسه، اقداماتِ بخش دیگر این مجموعه با عنوان «روابط عمومی و رسانه» را تشریح می کند: یکی از مشاوره هایی که به روابط عمومی ها -توسط استادان کاربلد و با تجربه-ارایه خواهیم داد، «تمرکز بر چگونگی ارتباط روابط عمومی ها با مخاطب و رسانه» است و طریقه این ارتباطِ رسانه ای- هم از نظر علمی، آموزشی، پژوهشی و هم از ن

 

ظر عملی و کاربردی- ارایه خواهد شد. در واقع در این بخش، «بهبود و ارتقا رابطه روابط عمومی ها» با موضوعی به نام «رسانه»- که از مخاطبان خودشان به شمار می آیند- تمرکز ما خواهد بود.

به دنبال جذب اسپانسر هستیم

رضاییان در پایان صحبت های خود به هزینه کلاس ها اشاره می کند و در این باره می گوید: تلاش ما بر جذب اسپانسر است و به میزانی که در موسسه بهاران، درآمدزایی از اسپانسرینگ داشته باشیم، هزینه کلاس ها کم می شود. اما هزینه در نظر گرفته شده برای کلاس های این مدرسه، متعارف همه کلاس هایی است که در این سطح برگزار می شوند.

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  هفت روش برجسته برای عبور از بحران


  عکس برگزیده مسابقه عکاسی روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان


  فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال


  طراحی مجلات یا گرافیک مطبوعاتی


  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست


  8 روش حفظ ارتباط بین فردی قدرتمند


  محیط‌کار قرن ۲۱


  اپل از پیشرفته‌ترین گوشی‌هایش رونمایی کرد


  فرایند حل مسئله


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی