درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 05:06   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47682صفحه نخست » ادامه مطلب سهپنجشنبه، 18 شهریور 1400 - 10:38
حضور پررنگ روبات‌ها در دُبی
این برنامه دانش‌وفن نگاهی به این واقعیت دارد که روبات‌ها اخیرا هرچه بیشتر جایگزین پیک‌ها، کارت‌های بانکی و خدمات روزانه‌ای می‌شوند که از سوی انسان‌ها ارائه می‌شود. نوآوری‌های اخیر چشمه‌ای از تأثیرات مثبت فناوری‌ روباتیک را در زندگی امروز نشان می‌دهند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| این برنامه دانش‌وفن نگاهی به این واقعیت دارد که رباتها اخیرا هرچه بیشتر جایگزین پیک‌ها، کارت‌های بانکی و خدمات روزانه‌ای می‌شوند که از سوی انسان‌ها ارائه می‌شود. نوآوری‌های اخیر چشمه‌ای از تأثیرات مثبت فناوری‌ روباتیک را در زندگی امروز نشان می‌دهند.


کافه‌ای که روبات‌ها آن را می‌گردانند

در فرهنگ عامه، حضور روبات‌ها همیشه مسئله‌ای تخیلی و مربوط به آینده دور تصویر شده‌ اما واقعیت آن است که روبات‌ها بیش از پیش وارد زندگی ما شده‌اند. در روبوکافه که در فستیوال‌سیتی دُبی افتتاح شده آینده بسیار نزدیک‌تر از آنچه فکرش را می‌کنیم ظاهر می‌شود.

عبدالرحیم مدیر روبوکافه بازدهی کارش را عالی می‌داند و می‌گوید روبات‌های این کافه کاملا با هم و با مشتری هماهنگ شده‌اند. او می‌افزاید: «سه روبات اصلی داریم که یکی‌شان مدیر است و یکی روبات آب‌میوه‌گیر و دیگری بارمن. وقتی سفارش می‌رسد آن را به روبات پیک می‌رسانند و به‌شکل خودکار به شما تحویل داده می‌شود و فقط آن را بر می‌دارید و نوش جان می‌کنید.»
 

پیک‌های روباتی پیاده‌رو؛ هوشمند و مطمئن


همچنین پیک‌های روباتی، از تماس انسانی کاسته و امنیت و حریم خصوصی را بهبود می‌بخشند. علی یارعلی، بنیانگزار یک شرکت پیک روباتی می‌گوید خریدهای آنلاین تقاضای پیک‌های روباتی را افزایش داده است.

علی می‌گوید: «بعد از قرنطینه‌های همه‌گیری کووید سفارش‌های آنلاین به‌شدت افزایش یافت. اگر مایل باشید سفارش شما کاملا بدون تماس انسانی به‌دستتان برسد سراغ اپلیکیشن‌های پیک روباتی می‌روید و به‌شکل همزمان رسیدن پیک را دنبال می‌کنید. ما پیک‌های روباتی پیاده‌رو داریم. بنابراین سفارش‌هایی را می‌پذیریم که در شعاع یک مایلی محل واقع شده باشند. مثلا ده روبات در ناحیه سیتی‌واک دُبی داریم. وقتی سفارش می‌رسد یکی از این روبات‌ها به‌شکل خودکار سفارش را از مبدأ تحویل می‌گیرد و آن را به مقصد می‌رساند.»

در هر پیک روباتی این مجموعه تجهیزات مختلفی کارگذاشته‌ شده، از دوربین و مسیریاب ماهواره‌ای گرفته تا حسگرهای فراصوت. روبات‌ها به‌این‌ترتیب موانع مسیر را می‌بینند و آنها را دور می‌زنند.

علی همچنین پیش‌بینی می‌کند که در آینده نزدیک قطعا پیک‌های روباتی بسیار متنوعی در کار خواهد بود نظیر پهپاد، خودرو و ماشین‌های پرنده، اما معتقد است که روبات‌های پیاده‌رو ساده‌ترین و کاربردی‌ترین نوع پیک روباتی کنونی هستند.
 

ریزتراشه‌ها در زیر لاک ناخن


ریزتراشه‌ها هم نقش خود را در تحول زندگی امروز بازی می‌کنند. سالن آرایش لانور مدتی است زیر لاکِ ناخن مشتری ریزتراشه کار می‌گذارد. نور مکرم، صاحب این سالن زیبایی می‌گوید ایده این کار پس از همه‌گیری کرونا و برای تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی به ذهنش رسیده است.

او می‌افزاید: «این ریزتراشه خیلی کوچک است، خانم‌ها می‌توانند آن را زیر لاک ناخن‌شان نصب کنند. آنها مایلند صفحه شبکه اجتماعی‌ یا سایت‌شخصی‌شان را به همکاران یا کارشناسان شرکت‌ها نشان بدهند. مشتری اطلاعاتی را که مایل است روی تراشه داشته باشد انتخاب می‌کند و سراغ ما می‌آید ما هم این اطلاعات را با استفاده از اپلیکیشن موبایل ان‌اف‌سی روی تراشه می‌ریزیم.»

نور همچنان با همکارانش تلاش می‌کند تا کاربردهای مفیدتری برای این ریزتراشه‌ها ایجاد کند، کاربردهایی نظیر امکان پرداخت پول، و دسترسی به اتاق هتل و پارکینگ به شکل دیجیتالی.
 

منبع: euronews


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد