درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:56   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47611صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 7 شهریور 1400 - 23:13
نتیجه یک تحقیق: رسانه‌های اجتماعی افراد را تعلیم می‌دهند از نظر اخلاقی عصبانی باشند
پژوهشگران دانشگاه ییل دریافتند اعضای گروه‌های سیاسی افراطی بیشتر از اعضای گروه‌های میانه‌رو عصبانیت خود را بروز می‌دهند
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| پژوهشگران دانشگاه ییل دریافتند اعضای گروه‌های سیاسی افراطی بیشتر از اعضای گروه‌های میانه‌رو عصبانیت خود را بروز می‌دهند

پژوهشگران دانشگاه ییل دریافته‌اند که تعداد بالای «لایک‌» (پسندیدن) و «بازنشر» پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی افراد را تشویق می‌کند از نظر اخلاقی عصبانی باشند.

ویلیام بردی، پژوهشگر پسادکترا دانشکده روانشناسی دانشگاه ییل که با مالی کراکت، استادیار روان‌شناسی، روی این پژوهش کار کرده است، گفت: «تشویق‌ها در رسانه‌های اجتماعی باعث شده است لحن مکالمات سیاسی ما در فضای مجازی تغییر کند.»

پژوهشگران میزان عبارات غیراخلاقی هنگام عصبانیت کاربران توییتر در بحث وجدل‌هایشان درباره زندگی واقعی را اندازه گرفتند و به این نتیجه رسیدند که الگوریتم‌ها و شاخص‌های مشارکت کاربران را تشویق می‌کند به این رفتار خود ادامه دهند که می‌تواند هم برای مقاصد مثبت و هم منفی استفاده شود.

آقای بردی گفت: «این اولین مدرک است که نشان می‌دهد برخی از افراد در طول زمان به دلیل تشویق‌هایی که از طراحی ابتدایی رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند، یاد می‌گیرند عصبانیت و خشم خود را بیشتر ابراز کنند.»

پژوهشگران ۱۲.۷ میلیون توییت از هفت هزار و ۳۳۱ کاربر را زیر نظر گرفتند و با استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی بررسی کردند که آیا کاربران با گذر زمان عصبانی‌تر می‌شوند؟ آن‌ها دریافتند کاربرانی که به علت اعلام نظر عصبانیت‌آمیز خود واکنشی از دیگران دریافت می‌کردند، بیشتر احتمال داشت در پست‌های بعدی خود عصبانی‌تر ظاهر شوند.

آن‌ها همچنین دریافتند اعضای گروه‌های سیاسی افراطی بیش از اعضای گروه‌های میانه‌رو اظهار عصبانیت می‌کنند اما افراد متعلق به گروه‌های میانه‌رو بیشتر تحت تاثیر پاداش مشارکت در رسانه‌های اجتماعی قرار می‌گرفتند.

خانم کراکت گفت: «مطالعات ما نشان داد افرادی که دنبال‌کنندگان و دوستانی دارند که از نظر سیاسی میانه‌رو به شمار می‌روند، بیشتر به واکنش‌های اجتماعی حساس‌اند و باعث می‌شود اظهار عصبانیت آنان تقویت شود. این حاکی از روندی است که طی آن گروه‌های میانه‌رو می‌توانند در گذر زمان افراطی‌تر شوند. پاداش‌ها و تشویق رسانه‌های اجتماعی چرخه واکنشی مثبتی ایجاد می‌کند که عصبانیت را شدت می‌بخشد.»

تحقیقات دیگر هم نشان می‌دهد محتواهای احساسی و پرشور نسبت به محتواهایی که کمتر اغراق‌آمیزند، بهتر عمل می‌کنند. مطالعه ۱۰۰ میلیون عنوان نشان داد عباراتی نظیر «باعث گریه‌تان خواهد شد» و «موهای بدنتان را سیخ خواهد کرد» برخی از «مجموعه کلماتی» بودند که بهترین عملکرد را داشتند؛ به نحوی که گویی عنوان‌ها را برای خواندن شدن توسط مخاطب چیده بودند.

این ایده که الگوریتم و شاخص‌های مشارکت باعث می‌شود کاربران به ورطه تولید محتواهای خشمگینانه‌تر بیفتند، موردی است که پیش‌تر هم مطرح شده بود؛ در سال ۲۰۲۰، مدیران فیس‌بوک ظاهرا تحقیقی را کنار گذاشتند که باعث می‌شد این رسانه اجتماعی از نظر سیاسی کمتر تفرقه‌افکن باشد و ویژگی‌هایی که این تاثیرات را از بین می‌برد به عنوان «ضد رشد» و نیازمند «موضع‌گیری اخلاقی» توصیف شدند.

ظاهرا پژوهشی در سال ۲۰۱۸ هم چنین هشدار داده است: «الگوریتم‌های ما از علاقه مغز انسان به تفرقه سوءاستفاده می‌کند.» و افزوده است که اگر تدابیری اتخاذ نشود، فیس‌بوک کاربران را «با محتواهای بیشتر و بیشتر تفرقه‌انگیز مواجه خواهد کرد تا توجه کاربران را بیشتر جلب کند و آنان را بیشتر در سایت نگه دارد».

رابرت ساپولسکی، دانشمند عصب‌شناس، می‌گوید بخشی از دلایل این امر شاید آن باشد که «مجازات نقص هنجارها رضایت‌بخش است».

تحقیقی در سال ۲۰۰۴ نشان داد که مناطق مرتبط با پاداش در مغز به طور مداوم وقتی بازیکنان تنبیه می‌شوند، فعال می‌شوند و از نظر تاریخی هم شاید یادبودی از سنت شرمساری عمومی باشد که در انگلستان پیش از انقلاب صنعتی دیده می‌شد (نوعی مجازات بر مبنای تحقیر و خوار کردن افراد در آن زمان).

 

منبع: independentpersian

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد