درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 26 شهریور 1400 - 10:26   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند

  100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند


ادامه ادامه مطلب دو

دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست

  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست


ادامه ادامه مطلب سه

فرایند حل مسئله

  فرایند حل مسئله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال
  100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند
  8 روش حفظ ارتباط بین فردی قدرتمند
  فرایند حل مسئله
  محیط‌کار قرن ۲۱
  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  اپل از پیشرفته‌ترین گوشی‌هایش رونمایی کرد
  سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات امکانی برای مطالبه گری قانونی مردم است
  عکس برگزیده مسابقه عکاسی روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47549صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 8 مرداد 1400 - 11:14
بررسی تأثیرات بیماری همه‌گیر کووید-19 بر مسئولیت اجتماعی شرکت ‌و نقش استراتژیک متخصصان روابط‌عمومی
مهدی باقریان مدیرعامل موسسه کارگزار روابط‌عمومی - بسیاری از شرکت‌ها در دوران وقوع بحران کووید-19 نه تنها خود را به فعالیت‌های غیراخلاقی در عرصه کسب‌وکار آلوده نکردند بلکه در حوزه‌های مختلف مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی، فعال‌تر نیز شده‌اند و در راستای مقابله با این ویروس جهان‌سوز گام‌های موثری را برداشته‌اند.
  

در این مقاله بررسی‌های صورت‏ گرفته نشان می‌دهد که همه‌گیری کووید-19 بر توسعه و گسترش مفاهیم و کارکردهای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و نقش استراتژیک متخصصان روابط‌عمومی تاثیرگذار بوده است. بعلاوه این بررسی نشان داده همهگیری ویروس کووید-19، فرصت ارزشمندی را برای شرکت‌ها پدید آورده تا به سمت مسئولیت اجتماعی واقعی‌تر و انسانی‌تر و همچنین "سرمایه‌داری ذینفعان" حرکت کنند و به عنوان "شرکت‌های مسئولیت ‎پذیر" ضمن رعایت دقیق و همه‌جانبه دستورالعمل‌های مرتبط، در راستای پاسخگویی به نیازهای اولیه ناشی از این بیماری و همچنین مقابله با چالش‌های آن گام‌های موثرتری بردارند.


در واقع "همه ‏گیری کووید-19 باعث شد تا میزان تعهد و وفادار ماندن شرکت‌ها به کدهای اخلاقی کسب‌وکار و اخلاقیات به محک آزمایش گذاشته شود و مشخص گردد که شرکت‌ها در دوران وقوع بحران تا چه حد به مسئولیت و پاسخگویی اجتماعی خود پای‌بند باقی خواهند ماند. برخی بر این اعتقادند که محدودیت‌ها و فشارهای مالی در کوتاه‌مدت و بلندمدت باعث شده تا شرکت‌ها برای رسیدن به منافع و خواسته‌های کوتاه‌مدت خود به هر قیمت ممکن حتی کلاهبرداری و فریب‌کاری تلاش کنند و قید سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت خود در زمینه مسئولیت و پاسخگویی اجتماعی را بزنند و به خاطر بقا در دوران کمبود منابع دست به هر کاری بزنند.


با این همه و خوشبختانه ما مشاهده کرده‌ایم که بسیاری از شرکت‌ها در دوران وقوع بحران کووید-19 نه تنها خود را به فعالیت‌های غیراخلاقی در عرصه کسب‌وکار آلوده نکردند بلکه در حوزه‌های مختلف مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی اجتماعی، فعال‌تر نیز شده‌اند و در راستای مقابله با این ویروس جهان‌سوز گام‌های موثری را برداشته‌اند." (هانگ وی هی و لوید هریس، 1399)

واژه‌های کلیدی: روابط‌عمومی، بحران، کرونا، مسئولیت اجتماعی شرکت

مقدمه
مسئولیت اجتماعی شرکت، کلیات و مفاهیم
مسئولیت اجتماعی شرکت‎ در عصر کووید-19
اول: آیا شرکت‌ها می‌توانند در دوران رکود، مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهند؟
دوم: فشار خرده ‎فروش‌ها
سوم: گفتگوهای پیشاپیش با مشتریان
ویروس کرونا و منفعت همگانی شرکت‎ ها
اول: عمل به گفته‎‏ ها
دوم: تمرکز زیست‌محیطی

کووید-19، قراردادها و مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها
نمونه‎ های CSR در دوران ویروس کرونا
اقدامات شرکت‌ها در دوره‎ شیوع ویروس کرونا
دوران پساکرونا
نتیجه‌گیری
منابع

 

 

 

لینک دانلود: http://kpri.ir/product/بررسی-تأثیرات-بیماری-همه‌گیر-کووید-19-ب/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت بحران و ارتباطات در کنار یکدیگر پیش می روند


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  هفت روش برجسته برای عبور از بحران


  عکس برگزیده مسابقه عکاسی روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان


  طراحی مجلات یا گرافیک مطبوعاتی


  فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال


  8 روش حفظ ارتباط بین فردی قدرتمند


  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست


  محیط‌کار قرن ۲۱


  اپل از پیشرفته‌ترین گوشی‌هایش رونمایی کرد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی