درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 09:30   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47541صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 6 مرداد 1400 - 14:46
رویارویی پیش‌دستانه با اخبار جعلی درباره کووید-19
شیوع گسترده کووید-19 در سرتاسر جهان با حجم عظیمی از شایعات و اطلاعات نادرست درباره این ویروس بویژه در رسانه‌های ‌اجتماعی مواجه شد. در این مقاله، ما به بررسی فرایند"اطلاع‌پراکنی" در ارتباط با ویروس کرونا و چگونگی برخورد متخصصان علوم رفتاری با این قضیه پرداخته‌ایم.
  

ساندر واندر لیندن و یان روزنبیک،
اساتید دپارتمان روانشناسی و آزمایشگاه تصمیم‌گیری‌های اجتماعی دانشگاه کمبریج
و جاش کامپتون،استاد دانشگاه دارموث آمریکا


 


چکیده
شیوع گسترده کووید-19 در سرتاسر جهان با حجم عظیمی از شایعات و اطلاعات نادرست درباره این ویروس بویژه در رسانه‌های ‌اجتماعی مواجه شد. در این مقاله، ما به بررسی فرایند"اطلاع‌پراکنی" در ارتباط با ویروس کرونا و چگونگی برخورد متخصصان علوم رفتاری با این قضیه پرداخته‌ایم.

 

ما به‌طور مشخص بر روی دامنه و ابعاد مختلف این موضوع و تاثیر منفی و زیانباری که رواج ضداطلاعات می‌تواند بر نحوه برخورد افراد با ویروس کرونا و حفظ سلامت‌شان داشته باشد، متمرکز شده‌ایم.


به‌همین منظور بررسی‌های جامعی بر روی دیدگاه‌های غالب و مورد تایید در علوم رفتاری انجام داده‌ایم که در ارتباط با چگونگی بروز واکنش‌های اجتماعی در قبال انتشار اطلاعات نادرست و ضداطلاعات درباره ویروس کرونا مطرح شده‌اند.


در این میان، ما به‌طور خاص تئوری "تلقیح روانشناختی" را مورد بررسی قرار دادیم که به عنوان ابزاری موثر برای ایجاد و تقویت مقاومت فراگیر اجتماعی در برابر اخبار جعلی شناخته می‌شود.

واژه‌های کلیدی: اخبار جعلی، کووید-19، ضداطلاعات، تلقیح

مقدمه
ضداطلاعات درباره کووید-19
انتشار ضداطلاعات چگونه به واکنش جامعه در قبال همه‌گیری لطمه می‌زند؟
بهره‌گیری از دیدگاه‌های روانشناختی برای مقابله با کووید-19
تئوری تلقیح پیش‌دستانه
تلقیح فعال در برابر ضداطلاعات
نتیجه‌گیری
منابع

 


 

لینک دانلود: http://kpri.ir/product/رویارویی-پیش‌دستانه-با-اخبار-جعلی-درب/

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد