شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی یران (شارا)-|| بسیاری از شرکت ها از قبل آگاهی دارند که چگونه فناوری می تواند بر تصمیماتی که خریداران می گیرند تأثیر بگذارد. بازاریابی دیجیتال همچنین می تواند شرکت ها را به طرق مختلف با خریدارانشان مرتبط کند و همزمان به توسعه و رشد تجارت نیز کمک کند.
با این حال، بزرگترین تغییرات از نظر بازاریابی دیجیتال در سال گذشته اتفاق افتاد، که روشی کاملاً جدید از تفکر را هنگام فعالیت از راه دور، تعامل با مشتریان و ردیابی مخاطبان هدف ارائه کرد.
فروش زودهنگام
یکی از راه هایی که شرکت ها می توانند مشتریان را تشویق به خرید محصولات و خدماتشان کنند، تبلیغ مداوم محصولات و خدمات است. شرکت ها باید حتی در آغاز سه ماهه یا سال جدید، دائماً در جهت اهداف خود تلاش کنند.
دلیل این امر این است که پایه های فعلی بازاریابی و سایر اقدامات تبلیغاتی باید بر اساس دانش قبلی در مورد تجارب و خطاها طراحی شود. وقتی شرکت ها بتوانند در اسرع وقت برنامه های تبلیغاتی، محتوایی و سایر استراتژی های خود را برنامه ریزی کنند، دستیابی به اهداف و افزایش درآمد برای آنها آسان تر می شود.
تجارت الکترونیک
در سال گذشته کسب و کارهایی رشد چشمگیری داشته اند که در تجارت الکترونیک موفق عمل کرده اند. این در حالی است که کسب و کارهای زیادی آسیب دیده اند و درآمد آنها کاهش یافته است، بدین ترتیب می توان گفت بقای کسب و کارهای الکترونیک بیشتر بوده و رونق زیادی داشته اند. این چیزی است که در سال گذشته محبوبیت زیادی داشته و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
در واقع این بدان معنی است که مردم تمایل به خرید محصولات و خدمات دیجیتال دارند. به همین دلیل کسب و کارهای زیادی اقدام به راه اندازی فروشگاه های دیجیتال می کنند تا مصرف کنندگان راحت تر به محصولات یا خدمات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند. تجارت الکترونیکی هنگامی که با استراتژی هایی مانند بهینه سازی موتور جستجو ترکیب شود، تجربه خرید را برای مصرف کنندگان به ساده ترین شکل ممکن امکان پذیر می کند.
مسیرهای غیرخطی خرید
مصرف کنندگان امروزی از تبلیغات و محتوایی استقبال می کنند که مستقیماً با آنچه نیاز دارند یا به دنبال آن هستند ارتباط داشته باشد. این بدان معناست که مصرف کنندگان دیگر مسیر خطی برای خرید ندارند به این معنا که آگهی ها را بینند و سپس به فروشگاه بروند و به راحتی آن محصول را خریداری می کنند.
با کمک ابزارها و الگوریتم های مختلف، شرکت ها بهتر درک می کنند که مصرف کنندگان به دنبال چه جیزهایی هستند و با توجه به آن، اقدام به تبلیغات می کنند.
شرکت ها آنچه را که نیاز دارند می آموزند و سپس تبلیغات آن محصولات را به آنها ارائه می دهند. در حالی که اینترنت و الگوریتم ها نمی توانند ذهن مردم را بخوانند، اطلاعات و داده های زیادی در دسترس مصرف کنندگان است که می تواند به موفقیت شرکت ها کمک کند.
اتوماسیون بازاریابی
شرکت ها باید ابزارها، فناوری ها و روندهای آینده را یاد بگیرند و با آنها سازگار شوند. این بدان معنی است که شرکت ها باید اتوماسیون بازاریابی را اجرا کنند. با استفاده از آن می توانند راهنمایی دریافت کنند که امکان شخصی سازی بهتر تلاش های بازاریابی را فراهم می کند و روش های جدید مقرون به صرفه ای را برای هدف گیری استراتژیک مخاطبان پیدا می کنند. از طریق ابزارهای اتوماسیون بازاریابی، شرکت ها می توانند در کارهای تبلیغاتی خود بسیار کارآمدتر عمل کنند.
نویسنده: Ronn Torossian
منبع انگلیسی: publicrelationstoday.com
منبع فارسی: شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)
|