درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 20:29   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47385صفحه نخست » ادامه مطلب دوچهارشنبه، 9 تیر 1400 - 16:06
بازاریابی محتوا یک ضرورت اساسی در تبلیغات
یاسر علیزاده مدیرروابط عمومی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان - برندهایی که امروز اهمیت بازاریابی محتوا را دست کم بگیرند، فرداروز برای رسیدن به رقبا به تکاپو خواهند افتاد. از سوی دیگر، کسب‌وکارهایی که استراتژی بازاریابی محتوای خود را تدوین نموده در مرحله بعد می‌بایست محتوای خود را با داده‌های مشتریان، فناوری بهتر، شبکه‌های گسترده‌تر از ایده‌ها و افراد درون یا برون سازمانی غنی کنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| تبلیغات در سال‌های اخیر با تغییرات عمده‌ای مواجه بوده است که بزرگترین و اساسی‌ترین آن را می‌توان در تغییر نگرش صاحبان کسب‌وکارها نسبت به محتوای تبلیغاتی خود دید. محتوا بدون شک مهمترین قسمت یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی است و تقریباً همه جنبه‌های استراتژی بازاریابی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در واقع از وب‌سایت تا رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل، تبلیغات PPC (کلیکی) و... همه این موارد برای موفقیت، به محتوای عالی نیاز دارند.


در حال حاضر بازاریابی محتوا یک ضرورت اساسی است. چرا که اکنون مصرف‌کنندگان انتظار دارند که کسب‌وکارها محتوایی با کیفیت بالا را در اختیار آنها قرار دهند. محتوا به کسب‌وکار کمک می‌کند تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرد، از رقبا تمایز یافته و هویت برند خود را به نمایش بگذارد. نباید فراموش کرد که پشت هر کسب‌وکار موفق، داستان‌ها و محتوای مرتبط، جذاب و جالب بسیاری وجود دارد. زمانی که بیل گیتس در سال 1996 بیان کرد «محتوا پادشاه است»، دقیقا به همین موضوع اشاره داشت.
 

بازاریابی محتوا دنیایی مشتری‌محور ایجاد کرده که در آن توجه به ذائقه مخاطب اجتناب‌ناپذیر است. محتوا رابطه میان برند و مشتری را دستخوش تغییرات قابل توجهی کرده است. شرکت‌های برتر دنیا به چیزی بیش از بازاریاب و فروشنده محصولات خود تبدیل شده‌اند؛ آنها الهام‌بخش مشتریان خود بوده و با محتوای اثرگذار باعث تغییر در سبک زندگی و چگونگی استفاده افراد از محصولات و خدمات خود می‌شوند.


از دلایل دیگر قدرتمند بودن بازاریابی محتوا، استفاده از آن برای بالا بردن وجهه برند به عنوان رهبر صنعت است؛ به این معنی که محتوا بر نگرش مخاطب اثرگذار بوده و چنین تصویری را از کسب‌وکار تداعی می‌کند.


بازاریابی محتوا به عنوان جریان جدید در عصر تبلیغات شناخته می‌شود؛ گزینه‌ای که در فضای اشباع شده آگهی‌های تبلیغاتی روزنامه‌ها، تبلیغات تلویزیونی و پیام‌های بازرگانی، به حق جای خود را پیدا کرده است.


برندهایی که امروز اهمیت بازاریابی محتوا را دست کم بگیرند، فرداروز برای رسیدن به رقبا به تکاپو خواهند افتاد. از سوی دیگر، کسب‌وکارهایی که استراتژی بازاریابی محتوای خود را تدوین نموده در مرحله بعد می‌بایست محتوای خود را با داده‌های مشتریان، فناوری بهتر، شبکه‌های گسترده‌تر از ایده‌ها و افراد درون یا برون سازمانی غنی کنند.


با ردیابی موفق‌ترین محتوا می‌توان بیشتر درباره مشتریان اطلاعات کسب کرد. برندهایی که در بازاریابی محتوا سرمایه‌گذاری کرده‌اند از چنین مزیتی برخوردار شده‌اند. احتمال اینکه رقبای یک کسب‌وکار از بازاریابی محتوا استفاده کنند زیاد است.


در این دوره جدید، بازاریابی محتوا در همه جا وجود دارد. در هر ثانیه محتوای جدیدی در سراسر جهان در حال تولید است و شمار افرادی که به این نوع بازاریابی مشغول‌اند افزایش فراوانی داشته است.


برای ردیابی محتوا لازم است چرخه عمر بازاریابی محتوا را درک کرد. این چرخه از شش مرحله تشکیل شده است که عبارتند از: تدوین استراتژی (بررسی ذائقه مخاطب به منظور تدوین استراتژی محتوا)، برنامه‌ریزی (تببین چگونگی تولید محتوای منحصربفرد)، تولید (و نیز بهبود محتوا در حین تولید)، ترفیع (چگونه، کجا و چه زمانی محتوا را منتشر نمود)، تحلیل (تحلیل و تفهیم نتایج بدست آمده و مشخص کردن آنچه نیاز به بهبود دارد) و در آخر، بهبود (رسیدن به این شناخت که کدام محتوا در راستای اهداف تبلیغاتی کسب‌وکار بهتر عمل می‌کند).


تمرکز اصلی کمپین باید مخاطبان هدف باشد. رسیدن به جنبه احساسی مخاطبان قطعاً موفق ترین راه برای تبلیغ محصولات یا خدمات یک کسب‌وکار است.


برای تولید محتوای غنی بهترین ابزار، نیازسنجی مخاطبان از طریق ارتباط با آنها است، زیرا محتوا زمانی ارزشمند است که با توجه به نیاز مخاطب تهیه گردد و باید بتواند اعتماد آن را جلب نماید.


محتوایی دیده خواهد شد که یکتا باشد؛ برای نمونه برای محتوای متنی می‌بایست تیترهای جذاب انتخاب نمود یا برای محتواهای تصویری باید از جلوه‌های بصری و برای محتواهای صوتی از جلوه‌های شنیداری منحصربفرد استفاده کرد.


محتوا در قالب‌های گوناگون قابل انتشار است. نظیر پست‌های گرافیکی جذاب، خبر، عکس، اینفوگرافی، کتاب الکترونیکی، پادکست و موشن، ویدئو و ....

 

عدم توانایی در تولید محتوای با کیفیت و خلاقانه در تبلیغات در فضای رقابتی کسب‌و کارها منجر به شکست خواهد شد. پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های مجازی بستری خارق العاده برای انتشار محتوای شما برای جذب بی‌شمار مخاطب و مشتری می‌باشند.
یکی دیگر از عوامل مهم برای انتشار محتوا، برنامه‌ریزی و تهیه تقویم محتوایی است. برای اثر گذاری هرچه بهتر می‌توانید پست‌های مناسبتی تهیه و در زمان مشخص آن را منتشر نمائید.


زمانی در این عرصه موفق خواهیم بود که مخاطب محتوا را دنبال نماید، از خدمات استفاده کند و آنچه از محتوا دریافت کرده با آنچه از خدمت تجربه کرده منطبق باشد که این موضوع در نهایت باعث افزایش محبوبیت برند خواهد شد.

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد