درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 23:18   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47381صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 9 تیر 1400 - 10:54
دستورالعمل موقت: مسئولان روابط‌عمومی سازمان‎‌های بهداشتی، باید مخاطبان خود را مهیای بیماری ویروس کرونای 2019 (کووید-19) کنند
این دستورالعمل موقت، مختص مدیران ارشد اطلاعات، متخصصان ارتباطات، مربیان و سایر مقامات سازمان‎های بهداشت عمومی ارائه شده که مسئول برنامه‌‎ریزی استراتژی‎‌های ارتباطی پیش، حین و پس از شیوع بیماری ویروس کرونا (کووید-19) هستند.
  

این دستورالعمل موقت، مختص مدیران ارشد اطلاعات، متخصصان ارتباطات، مربیان و سایر مقامات سازمان‎های بهداشت عمومی ارائه شده که مسئول برنامه‌‎ریزی استراتژی‎‌های ارتباطی پیش، حین و پس از شیوع بیماری ویروس کرونا (کووید-19) هستند.


کووید-19 یک بیماری نوظهور است و هنوز مجهولات زیادی درباره‎ میزان انتقال، شدت و نحوه‎ پیشروی آن در ایالات متحده وجود دارد. بنابراین هر کس می‌تواند نقش خودش را در برنامه‌ریزی، آماده‎‌سازی و پاسخگویی به این معضل نوظهور بهداشتی ایفا کند.


CDC توصیه‌‎هایی را برای نحوه‎ برقراری ارتباط سازمان‎‌ها با مخاطبان‌شان ارائه کرده تا در حین شیوع کووید-19، از آن‎ها بهره بگیرند. بخش‌های «پیش»، «حین» و «پس» در این دستورالعمل، استراتژی‌‎هایی را پیشنهاد داده‌اند که می‌توانید از آن‎ها برای برنامه‌ریزی و اجرای این توصیه‌ها بهره بگیرید. این دستورالعمل موقت، مختص مدیران ارشد اطلاعات، متخصصان ارتباطات، مربیان و سایر مقامات سازمان‎‌های بهداشت عمومی ارائه شده که مسئول برنامه‌ریزی استراتژی‎‌های ارتباطی پیش، حین و پس از شیوع بیماری ویروس کرونا (کووید-19) هستند.


این دستورالعمل، اطلاعات مربوط به مداخله‌های غیردارویی (NPIها) و کاربرد آن‎ها در حین شیوع کووید-19 را ارائه می‌دهد. NPIها اقداماتی جدای از واکسیناسیون و مصرف داروهای ضدویروس هستند که افراد و گروه‎ها از آن‌ها بهره می‎گیرند تا روند گسترش بیماری‌‎های تنفسی نظیر کووید-19 را کندتر کنند.


کووید-19 یک بیماری نوظهور است و هنوز مجهولات زیادی درباره‎ میزان انتقال، شدت و نحوه‎ پیشروی آن در ایالات متحده وجود دارد. بنابراین هر کس می‌تواند نقش خودش را در برنامه‌ریزی، آماده‎‌سازی و پاسخگویی به این معضل نوظهور بهداشتی ایفا کند.


پیش از شیوع کووید-19 در جامعه: برنامه‌ریزی کنید


فرایند آماده‌سازی باید متمرکز بر تقویت سیستم‌‏ها و ساختارهایی باشد که پشتیبان برقراری ارتباطات موثر و سازمان‌یافته هستند، نه اینکه صرفاً بر توسعه‎ پیام‌های ارتباطی تمرکز شود.


یک برنامه‌ مناسب برای ارتباطات اضطراری، رهبران و ذی‌نفعان جامعه را ترغیب می‌‎کند تا هم‌‎اکنون برنامه‌ریزی‎‌های لازم برای شیوع کووید-19 و سایر انواع مسائل اضطراری را انجام دهند. پیش از شیوع، تمرکز خود را بر ارتقای آگاهی مخاطبان درباره‎ مداخله‎‌‎های غیردارویی (NPIها) و سایر استراتژی‌‎های جلوگیری از شیوع بیماری‎‌های تنفسی بگذارید. رابط‌های کلیدی جامعه را شناسایی و از آن‎ها به‌منظور آموزش و آماده‌سازی مخاطبان خود بهره بگیرید. برقراری رابطه زمان‎‌بر است.

 

از همان ابتدای فرایند، شرکا و ذی‌نفعان درون و بیرون سازمان را در فرایند برنامه‌ریزی دخیل کنید. هماهنگ‎‌سازی جلسات برنامه‌ریزی با این افراد، موجب افزایش قدرت ارتباطات خواهد شد و تضمین می‌کند که تمامی اعضای جامعه، اطلاعات یکپارچه و هماهنگی را پیش از شیوع بیماری و در حین آن داشته باشند.


پیام‎‌های کلیدی و توصیه‌های NPI در زمینه‌یپیشگیری از کووید-19 را بشناسید


فهرست «اقدامات پیشگیری روزمره» را بخوانید و آن‎ها را درک کنید. این فهرست شامل عادت‌های بهداشت شخصی می‌شود که افراد باید همواره از آن‎ها پیروی کنند تا مانع ابتلای خود و خانواده به کووید-19 و سایر بیماری‌های تنفسی شوند.


دستورالعمل‌هایی CDC در زمینه‎ مداخله‌های‎ غیردارویی کووید-19 را مطالعه و درک کنید. دستورالعمل‌های و منابع لازم برای برنامه‌ریزی کووید-19، در اختیار افراد و گروه‌ها گذاشته شده‌ است.


دوره‌ی آموزشی NPI 101 که توسط CDC ارائه شده را بگذرانید. مسئولان بهداشت عمومی هر استان، طایفه، محله و قلمرو، می‌توانند در این دوره‎ تعاملی شرکت کنند (که توسط CDC و برای آمادگی مقابله با پاندمی آنفلوانزا توسعه یافته) تا درک خود نسبت به NPIها را ارتقا دهند و نحوه‎ بهره‎‌برداری از آن‎ها برای کاهش سرعت بیماری را بیاموزند. دوره‎ آموزشی NPI برای کووید-19 نیز کاربرد دارد و برای بهره‌‎گیری از آن، در دوره‎ «NPI 101» از بخش آموزش CDC ثبت‌‎نام کنید.


برنامه‎ ارتباطات اضطراری کنونی خود را به‌روز کنید


جلساتی را با حضور تیم‎های عملیات و برنامه‌ریزی کنونی خود بگذارید تا برنامه‌‎های ارتباطات اضطراری با مخاطبان منطقه‌ای و کشوری خود را به‌روز کنید.
• تمامی جنبه‎های برنامه نظیر تعیین پرسنل، استراتژی‎‌های ارتباطی، دوره‌‎های آموزشی، ابزارها، مرامنامه‎‌ها، تجهیزات، سیستم‎‌‎ها و رویکرد‎های شفاف‎‌سازی و تایید اطلاعات، و سایر منابع را مرور کنید.
• برنامه‎ خود را بر اساس سناریوهای گوناگونی توسعه دهید که احتمال دارد جامعه‎ مخاطبان محلی یا کشوری شما با آن‎ها مواجه شدند.
سیستم‎‌های لازم برای اشتراک‌گذاری اطلاعات با شرکا و ذی‌نفعان کلیدی خود را فراهم کنید.
• تمامی افراد حاضر در زنجیره‎ ارتباطات خود (نظیر شرکا و ذی‌نفعان قدیمی و جدید، سایر افراد حاضر در آژانس خود و سایر دپارتمان‌های سلامت عمومی) را شناسایی کرده و یک فهرست مخاطبان جامع بسازید یا فهرست کنونی خود را به‎‌روز کنید.
• فهرست اطلاعات تماس اولیه و ثانویه‎ تمامی افراد حاضر در زنجیره‎ ارتباطات خود را به‌روز نگه دارید
• ماهیت اطلاعاتی که باید با زنجیره‎ ارتباطات خود به اشتراک بگذارید و زمان اشتراک‌‌گذاری آن‎ها را تعیین کنید.
• پلتفرم‌‎هایی نظیر خط تماس اضطراری، سیستم پیام‎‌رسان خودکار، ایمیل، رسانه‌‎های اجتماعی و وب‎سایت را دایر کنید تا از آن‎ها برای انتشار اطلاعات به شرکا و مخاطبان درون و بیرون سازمان بهره بگیرید.
 

کمک به آماده‌سازی اعضای جامعه برای کووید-19


اعضای جامعه را تشویق کنید تا برای کووید-19 برنامه‌ریزی کنند.
• پیش از شیوع یک بیماری، اقدامات پیشگیری روزمره (نظیر در خانه ماندن در زمان بیماری، پوشاندن دهان و بینی در هنگام سرفه و عطسه، شستشوی مداوم دست‎‌ها، و تمیزکاری مداوم سطوح تماس) را ترویج و تمرین کنید. منابع و ابزارهای به‌روز به‌منظور آماده‌سازی و برنامه‎‏‌ریزی اعضای خانه برای مقابله با کووید-19 را فراهم کنید.


کارگروه ارتباطات کووید-19 را با حضور شرکا و ذی‌نفعان کلیدی خود تشکیل دهید.
• متخصصان ارتباطات، بازاریابی و روابط‌عمومی که در بسترهای اجتماعی مختلف نظیر برنامه‎‌های مراقبت از کودکان، موسسات خدمات درمانی، داروخانه‌‎ها، مدارس، محیط‌‎های کار، موسسات خیریه و اجتماعی و سازمان‎‌های عمومی و خصوصی کار می‌کنند.


برنامه‌‎های ارتباطات اضطراری با کشور یا منطقه‌ خود را با این کارگروه در میان بگذارید.


• شیوه‎ هماهنگ‌سازی ارتباطات اعضای کارگروه در حین شیوع کووید-19 را تعیین کنید. آن‎ها را تشویق کنید تا در سایر فعالیت‌‎های آماده‌سازی جامعه برای مقابله با کووید-19 نیز شرکت کنند.


نکته: اطلاع‌‎رسانی لازم درباره‌‎ کارگاه‌‎ها، برنامه‎‌ها و سایر فعالیت‎‌ها را داشته باشید تا اعضای سازمان با اجرای آن‎ها، الهام‌‎بخش عموم جامعه برای رعایت عادات بهداشتی شخصی و آماده‌سازی خود برای مسائل اضطراری باشند.


جامعه‎ خود را در گفتمان‎‌های مربوط به آمادگی کووید-19 دخیل کنید.

• گروه‌‎های کانونی یا جلسات ارزیابی را با حضور اعضای جامعه برگزار کنید تا دانش، نگرش‌‎ها، باورها و چالش‌‎های پیش روی آن‎ها را درک کنید. از بازخورد آن‎ها برای ارتقای استراتژی‎‌های ارتباطی، پیام‌ها و محتوای خود بهره بگیرید.


نکته: همکاری نزدیکی را با اعضای کارگروه و شرکا و ذی‌نفعان کلیدی خود داشته باشید تا چالش‌‎ها و موانع پیش روی مخاطبان خود برای آمادگی مقابله با کووید-19 را شناسایی کنید. تعیین راه‌کارهای کمک به مخاطبان برای عبور از موانع، به افراد کمک می‌کند تا عادات‌شان را تغییر دهند و انطباق‌پذیری بهتری را با تحولات حین شیوع بیماری داشته باشند.


نیازهای اطلاعاتی و منابع اجتماعی خود را به‌روز کنید.
مخاطبان هدف و کانال‌های ارتباطی خود را تعیین کنید. به‌منظور تعریف مخاطبان و توسعه‎ استراتژی‌‎های برقراری ارتباط با تک‌تک اعضای جامعه، با اعضای کارگروه و شرکا و ذی‌نفعان کلیدی خود همکاری کنید. به‌منظور برقراری ارتباط با گروه‌‎های آسیب‌پذیر و پرخطر جامعه، به استراتژی‎‌های بیشتری نیاز دارید.

 

ازجمله‌ این گروه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

• خانم‌ها نوزادان و کودکان؛
• افراد مسن؛
• افراد دارای معلولیت جسمی؛
• افرادی که دسترسی به آن‎ها دشوار است.


نکته: امکان دارد برخی از اقدامات NPI، توجه عموم جامعه را جلب کنند و در حین شیوع بیماری، عواقب اقتصادی و روانی منفی را بر گروه‌ها و افراد هدف داشته باشند و این موضوع نمود بیشتری را برای جوامع پرخطر و آسیب‌پذیر دارد. در استراتژی‏‌های ارتباطی و پیام‌‎های خود، این واهمه‌‎ها و بدنامی‌ها و تبعیض‌ها را در نظر بگیرید.


هرگونه خلأ در منابع، محتواها یا فرایندهای ارتباطی خود را حل‌‌وفصل کنید.
نیازهای آموزشی اعضای کارگروه و شرکا و ذی‌نفعان کلیدی خود را شناسایی کنید.

• دوره‌های آموزشی کنونی در زمینه‎ NPIها، تصمیم‌گیری و ارتباطات ریسک را بررسی کنید و دوره‎‌های جدیدی را توسعه دهید.


• مطمئن شوید که مسئولان ارتباطات بخش‌های مختلف، مهارت‌‎ها و درک لازم برای توسعه‎ برنامه‌های ارتباطات اضطراری و ارتقای آمادگی مقابله با کووید-19 را دارند.


منبعی برای اطلاعات کووید-19 باشید.
• پیام‌ها و محتواهای آماده (فکت‌شیت‎‌ها، چک‌لیست‌‎ها و سوالات رایج) را برای هر مخاطب فراهم کنید.


• منابعی را آماده کنید تا اهمیت به‌کارگیری اقدامات NPI (نظیر در خانه ماندن در زمان بیماری) را به مردم گوشزد کنند.


• از زبان ساده بهره بگیرید و نمونه‌ و تصویر را در محتوای خود بگنجانید تا آن را به شکل بهتری درک کنند.


• برای مشاهده‌ پیام‎‌ها و محتواهای مرتبط با NPIها و کووید-19، به وب‌سایت CDC بروید. صفحه‌ «سواد بهداشتی CDC» را مطالعه کنید تا نحوه‌ بهره‌‎برداری از زبان ساده را متوجه شوید.


رویه‎‌ها و منابع فناوری لازم برای برقراری ارتباطات به‎‌موقع در حین شیوع کووید-19 را ارزیابی کنید
سیاست‌ها، رویکرد‌ها و سیستم‌‎های لازم برای به‌روزرسانی، شفاف‌سازی، تایید و انتشار اطلاعات (هم در داخل و هم در بیرون سازمان) را بازبینی، تمرین و به‌روز کنید.


• مطمئن شوید که در حین وقوع یک بحران، اطلاعات صحیح و منظم در اختیار مخاطبان مناسب قرار گیرند.


• سیستم پایش و پاسخگویی به پرسش‌های دریافتی از سوی عوام، شرکا و ذی‌نفعان را مورد بازبینی قرار دهید.


نکته: گزارش‌‎های پس از واقعه و برنامه‎‌های بهبود (AARها/IPها) اقدامات اخیر شما در واکنش به مسائل اضطراری، می‌توانند بینش‌‎های عملی و مفیدی را ارائه دهند.


منابع فناوری کنونی و موردنیاز را تعیین کنید.
دسترسی به فناوری و تجهیزاتی نظیر گوشی‌های موبایل، کامپیوترها، دسترسی به اینترنت و دستگاه‎‌های بی‌سیم را ارزیابی و به‌روز کنید تا مطمئن شوید که آماده‎ بهره‌‎برداری آنی هستند.


• درصورتی‌که منابع موردنیاز را در درون سازمان خود ندارید، برنامه‌‏های اکتساب این منابع را تدوین کنید و فناوری‌های در دسترس در حین شیوع کووید-19 را تعیین نمایید.


برنامه‎ انتشار اطلاعات کووید-19 را تدوین کنید
برنامه‎ تعامل با رسانه‎‌های خبری را تدوین کنید.
• رسانه‌‎ها می‌توانند نقش یک پیوند حیاتی را در فراهم‌‎سازی اطلاعات به‌روز ایفا کنند و کمک‌‎حال سازمان‎‌ها برای تحویل به‌موقع پیام‎‌های کلیدی باشند.


• استراتژی ارتباط مستقیم با عموم جامعه، کار با رسانه‌‎ها و پاسخگویی به پرسش‎‌ها را توسعه دهید.


چندین سخنگو یا متخصص را تعیین کنید.
• متخصصانی که نقش سخنگو را ایفا می‌‎‏کنند، باید تجربه‎ کار در رخدادهای اضطراری بهداشت عمومی و کووید-19 را داشته باشند. نمایندگانی را برای اقلیت‌های متکلم به زبان‌های دیگر داشته باشید.


ه آموزش‌های موردنیاز را در اختیار این سخنگوها بگذارید تا بتوانند به‌راحتی و به زبان ساده، به پرسش‌‎های چالش‌برانگیز پاسخ دهند (ارتباطات شفاف). مقاله‎ «ارتباطات ریسک در رخدادهای اضطراری و بحران‌ها: توسط رهبران برای رهبران» را ببینید تا اطلاعات بیشتری را راجع به نقش سخنگوها کسب کنید.


برنامه‏ بهره‌‎برداری از رسانه‎‌های اجتماعی کنونی را توسعه دهید.
• رویکردهای به‌کارگیری پلتفرم‎‌های رسانه‌‎های اجتماعی را توسعه دهید تا کمک‌حال شما برای ترویج پیام‌‎های کلیدی و ارائه‎ اطلاعات به‌روز به افراد باشند. این پلتفرم‌‎ها موجب دسترسی مستقیم سازمان‎‌ها به مخاطبان هدف‌شان می‌‌شوند و فرصت‌های گفتگوی طرفین برای جمع‌آوری اطلاعات و ارزیابی را به وجود می‌آورند.


• از بهترین رویکردها و اصول ارتباطات ریسک بهره بگیرید؛ شاید نیاز باشد که پیام‌های CDC را متناسب با موقعیت خود تنظیم و آن‎ها را از طریق رسانه‌‎های اجتماعی‌تان منتشر کنید.


برنامه‌ ارزیابی ارتباطات را توسعه دهید. با بهره‎‌گیری از این پرسش‌ها، میزان اثربخشی برنامه‎ ارتباطات اضطراری خود را بسنجید:
• آیا مخاطبان‌تان می‌توانند اطلاعات شما را بیابند، درک کنند و از آن‎ها بهره بگیرند؟
• آیا پیام‌‎های کلیدی شما متناسب با فرهنگ مخاطبان‌تان هستند و به زبان ساده بیان شده‌اند؟
• آیا توانسته‌اید با انتشار منابع و محتواهای مناسب، آگاهی مخاطبان‌تان را افزایش دهید؟
• آیا فعالیت‌‎های ارتباطی خود را با شرکا و ذی‌نفعان درون و بیرون سازمان هماهنگ کرده‌اید؟
• آیا می‌توانید انتشار اطلاعات به‎‌موقع در کل ایام شیوع کووید-19 را تضمین کنید؟
• آیا شاهد انتشار اطلاعات نادرست در رسانه‎‌های اجتماعی و سایر خروجی‎‌ها هستید؟ در این صورت، چه راه‌کاری برای مقابله با آن‎ها دارید؟


برنامه‎ ارتباطات اضطراری خود را بیازمایید و به‌روز کنید.
• اقدامات ذکرشده در برنامه‏ خود را تمرین کنید.
• مطمئن شوید که سیستم‎‌ها و رویکردهای مناسب برای پشتیبانی از فعالیت‎‌های ارتباطی در حین انتشار کووید-19 را فراهم کرده‌اید.
• پیام‌‎ها، محتواها و ابزارهای خود را اصلاح کنید.
• اعضای گروه را تشویق کنید تا برنامه‎‏‌های ارتباطات اضطراری سازمان‎‌های‌شان را بیازمایند.


در حین شیوع کووید-19 در جامعه: اقدام کنید


پس از شیوع کووید-19 در جامعه‎ خود، ارتباط مداوم‌تان با اعضای کارگروه، شرکا و ذی‌نفعان را حفظ کنید. فعالیت‎‌های ارتباطی کووید-19 را با رسانه‌‎های خبری و سایر کانال‏‎‌های خود هماهنگ کنید تا مطمئن شوید که پیام‌های هماهنگ و یکپارچه‎‌ا‌‌ی را ارسال می‎‌کنید. اگر مجبورید که از مفاهیم و واژگان فنی بهره بگیرید، حتماً آن‎‌ها را تعریف کنید و نمونه‎‌هایی را بگنجانید تا درک‌تان ارتقا پیدا کند. به‌عنوان نمونه، پیام‌هایی را بنویسید که تعریف شفافی را از کووید-19 و NPIها داشته باشند.


باید یک ارتباط زودهنگام، صمیمی، دقیق و موثر را برقرار کنید. اشتراک‌گذاری زودهنگام اطلاعات کووید-19، موجب تقلیل اخبار نادرست و شایعات می‌شود و متعاقباً در کاهش ابهام و هراس نیز نقش دارد. ارتباطات صمیمی می‌توانند موجب افزایش نگرانی، دلگرمی و قوت قلب افراد شوند و آشفتگی احساسی‌شان را کاهش می‌‏دهند. ارتباطات دقیق، حقایق یک موقعیت و راه‌کارهای حل‌وفصل آن را عیان می‌کنند. ارتباطات موثر، عاملی برای درک و راهنمایی عموم جامعه، رسانه‎‌ها، تامین‎‌کنندگان خدمات درمانی و سایر گروه‌‎های دخیل در پاسخگویی به کووید-19 هستند.


برنامه‎ اضطراری خود را عملی کنید
موقعیت کووید-19 در هر لحظه را پیگیری کنید.
• به وب‌سایت CDC بروید تا جدیدترین اطلاعات مرتبط با کووید-19 را دریافت کنید.


دستورالعمل‌های اجرای NPI را فراهم نمایید.
• توضیح دهید که چرا اجرای زودهنگام NPIها و پیگیری آن‎ها در حین گسترش بیماری، ضرورت دارد. جزئیات مرتبط با چیستی، چگونگی، زمان و مکان اجرای NPIها در جامعه‌ خود را توضیح دهید.


o به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره‎ علت اهمیت NPIها در مهار و تعدیل بیماری، «دستورالعمل پیشگیری از پاندمی آنفلوانزا – ایالت متحده، 2017» را مشاهده کنید. به وب‎سایت «ارتباطات ریسک در رخدادهای اضطراری و بحران‌ها (CERC)» متعلق به CDC بروید تا اطلاعات بیشتری را درباره‎ برقراری ارتباط در حین یک بحران کسب کنید.


تداوم در زمینه‎ اجرای اقدامات پیشگیری روزمره را ترویج کنید.
اخبار به‌روز را در اختیار عموم جامعه بگذارید تا مطمئن شوید که ریسک ابتلا و گسترش کووید-19 و نحوه‎‌ کاهش این خطرات را می‌دانند.


• مردم را تشویق کنید تا در هنگام بیماری، در خانه و به دور از دیگران بمانند، عادات بهداشتی مناسب را رعایت کنند و توصیه‌های CDC یا سازمان‌های بهداشت منطقه‌ی خود برای پیشگیری از گسترش کووید-19 را پی بگیرند.


ارتباط مداومی را با افراد حاضر در زنجیره‌ی ارتباطات خود داشته باشید
همواره اطلاعات ساده، موثق، دقیق، مداوم و به‌‎موقع را ارائه دهید.
• صریح باشید و معلومات و مجهولات مربوط به وضعیت کووید-19 در منطقه یا جامعه‎ خود را ابراز کنید.


• از گستره‌ای از کانال‌های ارتباطی به‌منظور توزیع پیام‌‎ها و محتواهای بهداشتی مختص مخاطبان خود بهره بگیرید.


• منابع و لینک‎‌های بیشتر را فراهم کنید تا عموم جامعه بتوانند NPIها و اطلاعات موثق مرتبط با کووید-19 را بیابند. فایل «ارتباطات ریسک در رخدادهای اضطراری و بحران: سخنگو» را ببینید تا اطلاعات بیشتری را درباره‎ نقش سخنگوها کسب کنید.


اطلاعات به‌روز را در اختیار تمامی اعضای زنجیره‎ی ارتباطات خود بگذارید.
• اطلاعات به‌روز را با اعضای کارگروه، شرکا و ذی‌نفعان خود به اشتراک بگذارید تا بتوانید تصمیمات بهتری را اتخاذ کنید.


اطلاعات پیشگیری از کووید-19 را در اختیار گروه‎‌های آسیب‌پذیر و پرخطر بگذارید تا از آن‎ها پیروی کنند.


ن برای اجرای استراتژی‎‌های ارتباط با گروه‎‌های آسیب‌پذیر و پرخطر جامعه (نظیر افراد بی‌خانمان یا آن‎هایی که مهارت‌ چندانی در زمینه‎ تکلم به زبان انگلیسی ندارند)، با شرکای خود همکاری کنید.


• رویکرد سازمان‎‌های خیریه و اجتماعی در زمینه‎ کمک به گروه‎‌های آسیب‌پذیر را سرلوحه‌ی خود قرار دهید.


تلاش‌‎های خود را رصد و ارزیابی کنید و در صورت نیاز، ارتباطات خود را اصلاح نمایید

تمامی منابع رسانه‌‎ای را رصد کنید.
• از گستره‌ای از کانال‎‏‌های رسانه‌‎ای برای مقابله با اخبار نادرست و گردآوری بازخورد بهره بگیرید.


اقدامات مطرح‌شده در برنامه‏ ارزیابی خود را اجرا کنید.
• فعالیت‌های ارتباطی که اجرا شده یا نشده‌‎اند را ثبت کنید. علت عدم اجرای این فعالیت‌‎ها یا تغییر در نحوه‎ اجرای آن‎ها را توضیح دهید.


پس از اتمام شیوع کووید-19 در جامعه: پیگیری کنید

 

مسئولان ارتباط سازمان‌های بهداشت، می‌توانند با توزیع اطلاعات سازمان‎‌یافته‌، تغییر رفتار مطلوب را پیاده کنند
با اعضای کارگروه همکاری کنید تا معیار اتمام کووید-19 و توقف فعالیت‌‎های ارتباطی پیشگیری از این ویروس را تعیین کنید. همکاری خود با اعضای کارگروه، شرکا و ذی‎نفعان را تداوم ببخشید تا مهارت‎‌های ارتباطی در زمینه‌ آمادگی برای کووید-19 و سایر مشکلات بهداشتی را ارتقا دهید. از داده‌‎‏های حاصله برای تدوین استراتژی‌های ارتباطی و کمپین‌های جدید بهره بگیرید تا بتوانید رفتارها را در بلندمدت تغییر دهید.


اثربخشی برنامه‎ ارتباطات اضطراری خود را ارزیابی کنید
درس‌های آموخته‌شده را ثبت کنید و به بحث بگذارید.
• بازخورد عموم جامعه، اعضای کارگروه، شرکا و ذی‌نفعان را گردآوری کنید تا برنامه‎ خود را ارتقا دهید.
• کانال‌های ارتباطی، محتواها، ابزارها و پیام‎‌های موفق و ناموفق را به بحث بگذارید و کمبودهای برنامه‎ خود را ارزیابی کنید.
• موفقیت خود در زمینه‎ ارتباط با مخاطبان‌تان را ارزیابی کنید.
• نیازهای خود برای منابع بیشتر را تعیین کنید.


کارگروه ارتباطات کووید-19 را حفظ کنید و گسترش دهید.
• به دنبال راه‎‌هایی برای ارتقای مشارکت جامعه‎ خود باشید.


• نمایندگان قابل اعتماد جامعه و آژانس‌‏ها یا سازمان‏‌های کشوری، استانی یا محلی موردنیاز به‌منظور آماده‌سازی مقابله با کووید-19 را تعیین کنید.


قادر به پیش‌بینی زمان شیوع کووید-19 نیستیم، اما نمی‌توانیم اهمیت برنامه‌ریزی را زیر سوال ببریم. برقراری ارتباط، یکی از اجزای اساسی هر واکنش موفقیت‎‌آمیز به مشکلات بهداشت عمومی است. فعالیت‌‎های برنامه‌ریزی خود را با شرکا و ذی‌نفعان درون و بیرون سازمان هماهنگ کنید تا کمک‌حال شما در مسیر آماده‌سازی مقابله با کووید-19 و دستیابی به اهداف برنامه‌ ارتباطات اضطراری‌تان باشند.
 

برگردان: موسسه کارگزار روابط‌عمومی

 

منبع: http://kpri.ir/kpri


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد