درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 03:00   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47314صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیپنجشنبه، 27 خرداد 1400 - 09:31
سخنرانی دیوید جی پی فیلیپس با موضوع "علم جادویی داستان‌سرایی"
"دیوید جی پی فیلیپس" در سخنرانی خود با بیان اینکه در سال 2009، مرد روزنامه‌نگاری به نام راب واکر به دنبال جواب این سوال بود که آیا داستان‌سرایی واقعا قدرتمندترین ابزار است گفت: راب واکر برای اینکه جواب این سوال را بفهمد سراغ رایانه‌اش رفت و 200 محصول از سایت eBay خرید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| "دیوید جی پی فیلیپس" در سخنرانی خود با بیان اینکه در سال 2009، مرد روزنامه‌نگاری به نام راب واکر به دنبال جواب این سوال بود که آیا داستان‌سرایی واقعا قدرتمندترین ابزار است گفت: راب واکر برای اینکه جواب این سوال را بفهمد سراغ رایانه‌اش رفت و 200 محصول از سایت eBay خرید.


وی افزود: قیمت متوسط این کالاهایی که خرید حدود یک دلار بود. سپس با 200 نویسنده تماس گرفت و پرسید که می‌خواهند در پژوهشی قصد انجامش را داشت شرکت کنند؟ او از آن‌ها می‌خواست که برای یکی از این اشیا داستانی بنویسند. همه نویسنده‌ها موافقت کردند. حالا او برای هر 200 شی یک داستان داشت.


دیوید جی پی فیلیپس با اشاره به تاثیر داستان‌سرایی در ارزش افزوده قیمت اشیای خریداری شده توسط راب واکر اذعان داشت: کاری که راب واکر کرد بسیار هیجان‌انگیز بود. با 200 داستان تازه دوباره وارد سایت eBay شد و وجود داستان‌ها، تغییر و تفاوتی در میزان فروش ایجاد شد و کالایی را که به قیمت 99 سنت خریده بود و وقتی داستان را به آن اضافه کرد آن را به قیمت 95/62 دلار فروخت.


این سخنران بین المللی با طرح این پرسش که چطور ممکن است مسئله‌ای به سادگی داستان ما را گول بزند؟ تصریح کرد: بله ما گول می‌خوریم. این قضیه یک علت اصلی دارد و آن سرمایه‌گذاری احساسی است. در زندگی هر چقدر بیشتر روی چیزی سرمایه‌گذاری احساسی کنید، آن را کمتر نقد می‌کنید و کمتر ایراد می‌گیرید.


وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه‌گذاری احساسی انسان عاشق‌شدن است، افزود: عاشق‌شدن مثالی از داستان خوب است. 13 ماه بعد که از نظر بیوشیمیایی دیگر عاشق نیستید. به طور میانگین 13 ماه بعد از نظر بیوشیمیایی فارغ می‌شوید. زیرا 13 ماه بعد تفکر انتقادی و قشر مغز شما از تعطیلاتی یک ساله باز می‌گردند و دچار تردید می‌شوید. در 13 ماه اول ذهن شما پر از انتقال‌دهنده‌های عصبی و هورمون‌هایی بود که قشر مغزتان را ربوده و مهارت مشاهده واقع‌گرایانه‌تان را از پنجره بیرون انداخته بود. در داستان‌سرایی هم ممکن است همین اتفاق بیفتد. ممکن است همین هورمون‌ها و انتقال دهنده‌های عصبی ترشح شوند. هورمون‌هایی مانند وازوپرسین، اکسی توسین، سرتونین، دوپامین و اندورفین.


دیوید جی پی فیلیپس با داستان‌سرایی در سخنرانی خود موجب ترشح سه هورمون در مغز مخاطبان شد و با بیان اینکه باید بفهمید برای اینکه داستان‌سرایی عالی باشید لازم نیست مرد پیر و ریش‌داری باشید که مقابل شومینه نشسته و صدایی بم دارد گفت: تجربه من از آموزش به افراد می‌گوید آنها از زمان تولد داستان‌سرایانی عالی هستند. تنها مشکل این است که آن را باور ندارید و اتفاقات زندگی‌تان را بنویسید. متوجه می‌شوید سه یا چهار برابر چیزی که فکر می‌کنید در زندگی داستان دارید.


وی با تاکید بر ضرورت دسته بندی کردن داستان‌ها خاطرنشان ساخت: باید از خود سئوال کنید کدام یک از داستان‌های شما خنده‌دار است. به عبارت دیگر، موجب ترشح اندورفین می‌شود؟ کدام باعث همدلی یا ترشح اکسی‌توسین می‌شود؟


دیوید جی پی فیلیپس با اعتقاد به اینکه بشر 100 هزار سال قبل شروع به توسعه زبان خود کرده است افزود: می‌توان گفت از داستان‌سرایی برای انتقال خرد از نسلی به نسل دیگر استفاده کردیم. 27 هزار سال قبل شروع به انتقال دانش از نسلی به نسل دیگر توسط غارنگاره نقاشی غار کردیم. 3500 سال قبل شروع به انتقال اطلاعات توسط متن از نسلی به نسل دیگر کردیم. 28 سال پیش نرم افزار پاورپوینت ساخته شد. حال باید پرسید ذهن با به کدام یکی از روش‌هایی که گفتم سازگاری بیشتری دارد؟

 

این سخنرانی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش‌های روابط‌عمومی ایران که روز یک شنبه 23 خرداد در سالن همایش‌های مدیریت صنعتی برگزار گردید، پخش شد.


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد