درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 21:32   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47309صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 26 خرداد 1400 - 10:21
سه روش برای جلب توجه در دوران پساکرونا
در عصر پساکرونا، ما به انقلابی خلاقانه در ارتباطات دیجیتال نیاز داریم که تلفیق استراتژی دیجیتال و طراحی نوآورانه باشد تا پیام ها به سرعت انتقال داده شوند. راه حل های دیجیتالی منسوخ باید از دستور کار خارج شوند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| بحران کرونا روابط عمومی و ارتباطات را بسیار متحول کرده است. با شیوع همه گیری، متخصصان روابط عمومی روش هایی را برای دریافت پیام در این شرایط به کار گرفته اند. از این رو تقریباً 20 ماه دیگر، ممکن است روش های ارتباطی که در زمان اوج شیوع همه گیری به کار گرفته می شد، مناسب نباشند. باید روش و طرز تفکر خود را به روز کنید.

 

در ادامه به سه روشی اشاره می کنیم که برای ارتباط برقرارکنندگان مخصوصا در این شرایط اهمیت زیادی دارد.


با همدلی به رهبری خود ادامه دهید


اگر چه سخت ترین روزهای همه گیری را پشت سر گذاشته ایم، با این حال هنوز زخم عاطفی برجا مانده از آن همچنان باقی است. مردم عزیزان و شغل خود را از دست داده اند و این جراحت هر لحظه بیشتر و وخیم تر می شود.


در اوایل همه گیری، گیل باشه (Gil Bashe) از متخصصان روابط‌عمومی خواست تا با مردم همدردی کنند و با آنها ارتباط عاطفی برقرار کنند. هنوز هم همین طور است. همدلی همچنان یکی از مهمترین ابزارها در استراتژی ارتباطی است.


در این شرایط چالش ها نیز تغییر یافته اند. به جای صحبت در رابطه با مسائل بهداشتی و مایع ضدعفونی کننده دست، صحبت سر این است که چطور مثل قبل شویم. صاحبان مشاغل باید قدردان قهرمانان کادر درمان باشند کسانی که در شرایط همه گیری به ما کمک کردند. از طرف دیگر آنها باید از کارکنانی که به خاطر این شرایط آسیب دیده اند، حمایت کنند.


علاوه بر موضوع در امان ماندن از بحران، به "داستان‌های خوب" در مورد چگونگی رونق مشاغل و افراد نیز نیاز داریم. از منظر عواطف انسانی، به این موضوع می پردازیم که حال مردم چطور بهبود می یابد و به محل کارشان برمی گردنند. وقت آن رسیده که کسب و کارها به مسائل انسانی بپردازند و همدردی در ارتباطات را رویکرد کار خود قرار دهند.


ارائه تجربه جدید در دنیای دیجیتال


همانطور که می دانیم، در پی بروز همه گیری، بسیاری از ارتباطات به صورت آنلاین شده داده است. این امر موجب ازدحام در فضای دیجیتال شده است. در نتیجه نیاز به ارائه محتوای جذاب احساس می شود.


برای انجام این کار به نحو احسن، مشاغل نیاز به ارائه تجربیات دیجیتالی نوآورانه و در نتیجه افزایش تعامل با یکدیگر دارند. با استفاده از فن آوری پیشرفته دیجیتال سه بعدی، واقعیت مجازی (VR) و تکنیک های واقعیت افزوده (AR)، مشاغل می توانند نوع جدیدی از تعامل دیجیتال همه جانبه را به مشتریان ارائه دهند.


در عصر پساکرونا، ما به انقلابی خلاقانه در ارتباطات دیجیتال نیاز داریم که تلفیق استراتژی دیجیتال و طراحی نوآورانه باشد تا پیام ها به سرعت انتقال داده شوند. راه حل های دیجیتالی منسوخ باید از دستور کار خارج شوند.


به یاد داشته باشید، 3D، AR و VR نمی توانند در کنار پیام های کسل کننده و ضعیف قرار بگیرند.


پیام رسانی مثبت باعث تغییر رفتار می شود


یکی از بارزترین ویژگی های بحران کووید-19، قدرت پیام رسانی احساسی برای تغییر رفتار است.


در ابتدای همه گیری، پیام دولت انگلیس این بود: "در خانه بمانید، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید و زنده بمانید."


این پیام ها کاملا واضح بود و بار عاطفی در خود داشت. این پیام یکی از بی سابقه ترین مقررات مدنی در تاریخ بشر بوده است. هر چه به مرحله بعدی نزدیک تر می شویم، پیام های مثبت بیشتر جایگزین پیام های هشدار و اعلام خطر می شود.


به عنوان مثال، وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS) در حال اجرای یک کمپین بهداشت عمومی مثبت است، "ما می توانیم این کار را انجام دهیم". هدف آن افزایش جذب افراد برای انجام واکسیناسیون و اقدامات پیشگیری است.


تغییر رفتار آسان نیست، اما روش های ارتباطی مناسب این امکان را فراهم می کنند. پس از پایان همه گیری، کسب و کارها تا حد زیادی نیاز به تغییر رفتار دارند. این تغییرات شامل ترتیبات کاری جدید برای کارمندان یا اصلاح نحوه دسترسی مشتریان به خدمات است. پذیرش پیام های مثبت برای ایجاد تغییر بسیار مهم است.

 

نویسنده: Karen Winterhalter

منبع فارسی: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)
منبع انگلیسی:  www.prnewsonline.com

زمان انتشار: 06/11/2021


 



 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد