درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:13   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47247صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 14 خرداد 1400 - 10:18
کناره گیری اوساکا از مصاحبه با رسانه: آیا کنفرانس های مطبوعاتی هنوز هم جواب می دهند
آیا کنفرانس های مطبوعاتی منسوخ شده اند؟ آیا متخصصان روابط‌عمومی باید راه های جدیدی برای همکاری با مشتری پیدا کنند تا اطلاعات آنها را به رسانه ها ارائه دهند؟ در مورد روابط رسانه ای و روابط بین شخصیت های عمومی و رسانه ها، خصوصاً در مورد نماینده محبوب نسل جدید در میان ورزشکاران مشهور جهان، موضوعات زیادی برای انتشار وجود دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| طرفداران تنیس و صاحب نظران رسانه ای صبح دوشنبه (31 مه) وقتی بازیکن شماره 1 رده بندی نائومی اوساکا اعلام کرد که از مسابقات آزاد فرانسه کناره گیری کرده کاملاً غافلگیر شدند.


پیش از آن مسابقات تنیس آزاد فرانسه 15،000 دلار اوساکا را جریمه کرد و او را به دلیل امتناع از حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی، تهدید به رد صلاحیت شدن کرد. اوساکا بیانیه ای را در توییتر منتشر کرد و اظهار داشت که دوره های افسردگی و اضطراب اجتماعی باعث شده است که او از مطبوعات دور بماند.


در حالی که اوساکا اولین ورزشکاری نیست که از فشار مطبوعات اجتناب می کند، یکی از اولین کسانی است که صداقت و صراحت کامل را در مورد مسائل مربوط به سلامت روان خود را در کنفرانس های مطبوعاتی ارائه می دهد.


در حالی که در کنفرانس های مطبوعاتی، در مورد اینکه آیا وی باید بخاطر اقدامات خود مورد سرزنش یا تشویق قرار گیرد، بسیار بحث می شود (و بسیاری از شخصیتهای عمومی و شرکتها از جمله سرنا ویلیامز، نایک و بیلی ژان کینگ حمایت می کنند).


آیا کنفرانس های مطبوعاتی منسوخ شده اند؟ آیا متخصصان روابط‌عمومی باید راه های جدیدی برای همکاری با مشتری پیدا کنند تا اطلاعات آنها را به رسانه ها ارائه دهند؟ در مورد روابط رسانه ای و روابط بین شخصیت های عمومی و رسانه ها، خصوصاً در مورد نماینده محبوب نسل جدید در میان ورزشکاران مشهور جهان، موضوعات زیادی برای انتشار وجود دارد.


عهدشکنی مسابقات تنیس آزاد فرانسه در بیانیه های قبلی


به گزارش نیویورک پست، مسابقات آزاد فرانسه در ابتدا بیانیه مشترکی با مسابقات آزاد ایالات متحده، ویمبلدون و استرالیا منتشر کرد، با این موضوع که در پی توبیخ اوساکا، او از مسابقات گرند اسلم حذف می شود، "اگر بخواهد یک بار دیگر از مصاحبه با رسانه ها خودداری کند."


ژیل مورتون، رئیس فدراسیون تنیس فرانسه، به نشریه ورزشی فرانسه L'Équipe گفت که او تصمیم اوساکا را "یک خطای بزرگ" می داند.


وی گفت: "به نظر من این اتفاقی که افتاده قابل قبول نیست". اصول و قوانینی وجود دارد. ما به قوانین و قوانین مربوط به مجازات ها و جریمه ها پایبند خواهیم بود. این انتخاب "برای ورزش، تنیس و احتمالاً برای خودش هم بسیار آسیب زننده است،" و افزود که "او به تنیس آسیب می رساند و این یک مشکل واقعی است."


با این حال، کمیته گرند اسلم امروز بعد از ظهر (اول ژوئن) پس از بررسی بیانیه اوساکا و احتمالا واکنش های اولیه منفی، تغییر موضع داد. در بیانیه جدید آمده است که سلامت روان "یک مسئله بسیار چالش برانگیز است" و متعهد شد که تلاش بیشتری برای درک شرایط بازیکنان خواهد کرد. مسابقات آزاد ایالات متحده این بیانیه را به نمایندگی از کمیته منتشر کرد، و قول حمایت و همدلی خود را داد و به جریمه نقدی یا توبیخ اشاره ای نکرد.


متخصصان روابط عمومی، بحث رسانه


بحث در رابطه با این واکنش ها موضوع داغ رابطان رسانه بود. در حالی که برخی معتقدند مطبوعات بهترین راه برای ارائه اطلاعات به عموم مردم هستند، برخی دیگر این عمل را زیر سوال بردند.


Jonathan Lieu، نویسنده گاردین بیان کرد که "ما انسان های خوبی نیستیم."


وی افزود، "کنفرانس مطبوعاتی مدرن دیگر یک مبادله معنی دار نیست، بلکه واقعاً یک معامله در پایین ترین حد است: یک بازی بدبینانه و غالباً درنده که هدف آن استخراج هر چه بیشتر مطالب از موضوع است. در این شرایط شایعات، خشم، دشمنی و ناراحت کردن دیگران خوب است. در همین حال انتظار می رود که این ورزشکار جوان، که اغلب درگیر احساسات پیروزی یا شکست است، در مقابل افراد ریبه و با حمایت یک تکه کارتن اسپانسر، به سوالات پاسخ دهد."


میشل گرت، مشاور روابط عمومی، اغلب در صنایع سرگرمی و کسب و کار به کسب و کار با مشتری سر و کار دارد. او مربی سخنگویان در زمینه مهارت های رسانه ای است. وی برای چنین موقعیت هایی و یا برای افراد مشهور پیشنهاداتی را ارائه داده است.


گرت می گوید: "در این شرایط، مهم است که نیازهای مشتری را به خاطر داشته باشید." وی افزود: "باید با یک گروه تبلیغاتی یا روابط عمومی کار کنند که به نیازهای مشتریان توجه داشته باشد. آنها آموزش رسانه ای نیاز دارند تا بتوانند به سوالات گزارشگران پاسخ دهند و شرایط را مدیریت کنند. افرادی که در شرایط استرس زا قرار دارند، باید برنامه ریزی داشته باشند و از حضور در موقعیت هایی که کانون توجه هستند، اجتناب کنند.


گرت می گوید در سناریوی اوساکا، مسابقات آزاد فرانسه باید به این ستاره تنیس توجه شود زیرا حضور وی در کنفرانس مطبوعاتی الزامی بوده است.


وی می گوید: "شاید باید از ما سوال می شد که فدراسیون می توانست چه کارهایی انجام دهد؟ در این صورت بحث بازتر می شد و وزرشکاران حرفه ای انتظارات خود را بیان می کردند. یعنی پرداختن به این موضوعات کافی نبود؟ حتما باید به خواسته های رسانه پاسخ می دادیم؟


به گفته گرت، اگر اوساکا بتواند به روش های متفاوتی در اذهان عمومی ظاهر شود، بیشتر مردم از واکنش اوساکا حمایت می کنند.


"او باید به دنبال خبرنگاری باشد که دوستانه به او کمک کند و از او بخواهد قضیه پیش آمده و شرایطش را برای مردم بازگو کند."...

 

نویسنده: Nicole Schuman
ترجمه: فرزانه شاهویسی

منبع انگلیسی: www.prnewsonline.com

منبع فارسی: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد