درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 16:40   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47235صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 18 خرداد 1400 - 08:15
روابط‌عمومی سنتی در دوران کرونا قرنطینه شد
مهرناز بنی فضل - کارشناس متخصص مدیریت ارتباطات و روابط‌عمومی و کارشناس ارشد مدیریت دولتی - روابط‌عمومی دیجیتال از رسانه‌های معمولی بازاریابی دیجیتال به منظور مدیریت اعتبار خود استفاده می‌کنند. تبدیل اخبار به مکالمات و دور زدن رسانه‌ها و صحبت با مخاطبان هدف آنلاین به صورت مستقیم است. ما می‌توانیم از رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، بررسی‌ها و محتوا برای ایجاد گفتگو و مکالمات استفاده کنیم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| ظهور شبکه های اجتماعی و رسانه های تعاملی تحولات عظیم فرهنگی را در عصر کنونی ایجاد کرده و تاثیر گسترده در ایجاد تغییرات در زندگی بشر به ویژه در توسعه روابط انسانی داشته است.

 

حضور علم ارتباطات در کنار سایر علوم به صورت میان رشته‌ای مانند علوم پزشکی ،حقوق ، روانشناسی و…نیز این علوم راباجهش درخدمت رسانی به بشرمواجه کرده است واین تاثیرگذاری حاکی ازاهمیت علم ارتباطات وفناوری اطلاعات است که روابط‌عمومی نیزبخشی ازاین علم به حساب می آید .


تبین راهکارهای تحقق ارتباطات و روابط‌عمومی دردوران کرونا توانست به اهداف روابط‌عمومی در این دوران کمک‌های شایانی بنماید.


روابط‌عمومی دیجیتال قسمتی اساسی از راهکارهای موفق روابط‌عمومی امروز است که همواره برای ترویج و حمایت از یک شرکت مهم بوده است.


روابط‌عمومی دیجیتال (DPR) به استفاده از فناوری‌های دیجیتال و اجتماعی برای مدیریت آگاهی و درک، شهرت یک شرکت و سازمان از طریق نفوذ هدفمند در رسانه‌های دیجیتال می‌پردازد.


روابط‌عمومی دیجیتال عبارت از ترکیب روابط‌عمومی سنتی با بازاریابی محتوا، رسانه‌های اجتماعی و جستجو است. به عبارت دیگر در روابط‌عمومی دیجیتال متون تولیدی و محتوای مورد نظر از فرمت معمولی چاپی به فرمت صفر و یک تبدیل می‌شوند. به طور خلاصه روابط‌عمومی دیجیتال تولیدمحتوا،ذخیره‌سازیو انتقال آن به صورت دیجیتال است، محتوا مانند روابط‌عمومی سنتی است اما قابلیت جستجو برای مطالب وجود دارد.


اصول روابط‌عمومی کاملا یکسان است و تفاوت آن با روابط‌عمومی دیجیتال این است که در روابط‌عمومی دیجیتال مخاطبان برای یک دوره‌ی طولانی از زمان هستند، چرا که توزیع‌ها مانند چاپ‌های سنتی نیست.
آمار نشان می‌دهند که میلیونها نفر در ایران به صورت روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند، به این معنی که شما می‌توانید اخبار را بیشتر و سریع‌تر از همیشه گسترش دهید. روابط‌عمومی دیجیتالی می‌تواند اطلاعات ارزشمندی پیرامون برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان ارائه دهد.


روابط‌عمومی دیجیتال از رسانه‌های معمولی بازاریابی دیجیتال به منظور مدیریت اعتبار خود استفاده می‌کنند. تبدیل اخبار به مکالمات و دور زدن رسانه‌ها و صحبت با مخاطبان هدف آنلاین به صورت مستقیم است. ما می‌توانیم از رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، بررسی‌ها و محتوا برای ایجاد گفتگو و مکالمات استفاده کنیم.


به عنوان مثال اگر شما تولیدکننده یک پروژه ابتکاری جدید هستید، روابط‌عمومی دیجیتال به این معنی است که علاوه بر این‌که این نوآوری را در رسانه‌هایی مثل روزنامه، مجلات و غیره به اشتراک می‌گذارید آن را در وب‌سایت خود نیز آپلود کنید و از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی آن را ترویج بدهید. در نتیجه شما نتیجه کار خود را با دوستان و افراد هم‌سان در صنعت خودتان به اشتراک می‌گذارید و مشتریان بالقوه بدست خواهید آورید.


روابط‌عمومی دیجیتال که بر مبنای تکنولوژی‌های جدید و همین‌طور شناخت مخاطبان حرکت می‌کند می‌تواند نشان دهنده مسیر درست در این هیاهوی رسانه سالار و تکنولوژیکی باشد. با استفاده از روابط‌عمومی آنلاین می‌توان مخاطبان را شناخت، به دسته‌های مختلف تقسیم‌شان کرد و برای رفتار با هر دسته، استراتژی‌های متفاوت اعم از تکنیک ها (فردی) و تاکتیک ها (جمعی) به‌کار بست. اگر روزگاری شرکت‌های غول آسا و کاربردی مثل نوکیا از چرخه رقابت خارج شدند فقط به این دلیل بود که لحظه‌ای از شناخت جامعه هدف و خواسته‌هایشان غافل شدند و برای همیشه فرصت‌های طلایی که داشتند را از دست دادند. بنابراین می‌توان گفت DPR یا همان دیجیتال پی آر حلقه گمشده کسب و کارهای امروزی است که می‌تواند ضامن پیشرفت و ماندگاری برندها باشد.


خلاصه اینکه روابط‌عمومی دیجیتال تولید محتوا، ذخیره‌سازی و انتقال آن به صورت دیجیتال است، محتوا مانند روابط‌عمومی سنتی است اما قابلیت جستجو برای مطالب وجود دارد.


روابط‌عمومی ها در دوره کرونا تعطیل نبود چون ابزار اصلی کارشان وب سایت و رسانه های اجتماعی است. از طرفی دیگر ما شاهد کمتر شدن تبلیغات در رسانه ها و کاهش توزیع روزنامه های چاپی بودیم و در عوض تبلیغات در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی افزایش پیدا کرد. همچنین ارتباطات دیجیتال رونق گرفت.


کره جنوبی برنامه ای تحت عنوان«تراست» تدوین کرد که این برنامه مخفف شفافیت،مسئولیت پذیری، اتحاد و همکاری، دانش و سرعت عمل و همبستگی است. همچنین این کشور اپلیکیشن های ردیابی برای گوشی های هوشمند در نظر گرفت، و از همان ابتدا ماسک را اجبار کرد. در کشوری چون ژاپن هم فرهنگ سلامت محور آن خیلی در مهار کرونا کمک کرد. مثلا بسیاری از مردمان آن خیلی قبل تر شروع به استفاده از ماسک کردند.


موفقیت کشوری چون سنگاپور هم به خاطر مستندسازی هایی بود که درباره سارس انجام داده بود و در این کشور مقررات سختی برای کنترل پاندمی انجام دادند. یکی از برنامه های مهم این کشور، برنامه ردیابی بود و برای سالمندان یک گردنبند بلوتوث برای اطلاع از وضعیت سلامتی شان ساختند. یا گجت هایی برای مسافران در قرنطینه طراحی کردند. از دیگر برنامه های خوب سنگاپور این بود که یک کارگروه متشکل از وزرای سلامت،اقتصاد و..تشکیل داد که کارشان جمع آوری آخرین اخبار درباره کرونا بود و آنها را به مردم ارایه می کردند.


سازمان بهداشت جهانی، مدیریت سختگیرانه نیوزلند در بحران کرونا را به عنوان الگویی مثال زدنی تحسین کرد. استراتژی خانم نخست وزیر و دولت، همدلی با مردم بود نه موعظه. به همین خاطر مردم اعتماد بسیار زیادی به دولت دارند. دولت این کشور پیام های سلامت را به درستی به مردم این کشور ارائه کرد. همچنین از فیس بوک برای ارتباط با مردم استفاده کرد.


درباره پاندمی کرونا باید از مسأله ای به نام شتاب زدگی و سرعت زیاد در همه موضوعات یاد کنیم. چرا که خیلی از کارها و برنامه ها که بر زمین مانده بودند سرعت عمل بیشتری به خود گرفت و انجام شد. مثل دیجیتالی شدن و بحث های توسعه زیر ساخت ها. حال چرا این اتفاق افتاد چون این پاندمی یک بهای سنگینی برای یک سری تجارب و دستاوردها بود. به همین خاطر کرونا باعث شد تا درک روابط‌عمومی به عنوان یک نهاد مسأله مند برای مردم در عرض چند ماه تفهیم شود.


شاید بتوانیم بگوییم کرونا از جهاتی، روند پلتفرمی را فقط تسریع کرده و به مثابه کاتالیزور عمل کرده است. ما ابتدا باید روندهای جاری و درحال جریان را بشناسیم و ببینیم که چگونه بوده تا بعد درباره کرونا و تسریع بخشیدن آن صحبت کنیم. بحث پلتفرم‌ها، به مفهوم همگرایی رسانه‌ای گره خورده است. ما از دوره‌ای به بعد، با برخی تحولات مثل دیجیتال‌شدن، تحولات حوزه نرم‌افزاری کامپیوتری، تحولات نقد و انتقال داده و ... مواجه می‌شویم که همه اینها به همگرایی رسانه‌ای منجر شده است که مرز بین رسانه‌ها از بین رفته است.

 

حال این پدیده‌ای که در جهان به شدت درحال گسترش است، وقتی به ایران می‌رسد، به دلیل زمینه‌ها و شرایط بافتی‌ای که به لحاظ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در ایران وجود دارد، با محدودیت روبه‌رو می‌شود. اما در حال حاضر، الزامات جامعه جدید نمی‌تواند آن محدودیت‌های قبلی را تحمل کند و اتفاقی که امروز در کرونا افتاده، همین است. کرونا کاری کرده که آن محدودیت‌های پیشین، خود را با عریانی بیشتری به نمایش بگذارند؛ محدودیت‌هایی که جلوی توسعه روند پلتفرمی‌شدن جامعه را گرفته بودند. به همین دلیل کرونا باعث شد که ما با یک بازنگری و بازاندیشی، به تأمل درمورد سیاست‌های پیشین خود دست بزنیم و ببینیم که این روند را چگونه می‌توانیم ادامه دهیم.
 

منبع: http://istanews.ir


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد