درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 15:07   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47227صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 14 خرداد 1400 - 08:35
جامعه امروز و ضرورت بازنگری در اطلاع‌ رسانی
مهدی توکلیان‌ - فعال فرهنگی / روزنامه جام جم - هنر، ارتباطات و تبلیغات سه ضلع جدایی‌ناپذیر امروز حوزه ارتباطات است که با اتصال به جزء دیگری به نام فنآوری و فضای مجازی مربع کاملی را در حوزه ارتباطات شکل می‌دهد تا با توجه به ذائقه مردم امروز جهان و پیشرفت علم و فناوری و گسترش علوم بین رشته‌ای بتوان هنر هشتم که هنر ارتباطات است را درهزاره جدید به نتیجه مطلوب رساند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| 27 اردیبهشت هر سال به‌عنوان روز جهانی جامعه اطلاعاتی (روز ارتباطات و روابط‌عمومی) گروه زیادی از استادان و دانشجویان ارتباطات در کنار شاغلان و فعالان این حوزه در دستگاه‌ها و نهادها و ادارات مختلف در بخش خصوصی و دولتی تکریم و احترام می‌شوند و به پاسداشت این روز همت می‌گمارند.

نکته نخست در خصوص این روز توجه به ساحت روابط‌ عمومی است که در هر دستگاه و سازمانی مستقیم به اندیشه و تفکر و راهبردها و سیاست‌های همان دستگاه به صورت صد در صدی مربوط است و متأسفانه پس از گذشت سالیان دراز از تأسیس و راه‌اندازی چنین روزی هم‌چنان سلیقه محوری در تمام این سال‌ها نشان از نبود کرد کافی از جایگاه حوزه ارتباطات در مجموعه‌های دولتی و خصوصی دارد و مهمترین دلیل براین ادعا در دهه‌های اخیر عدم رضایت از اطلاع‌رسانی در سالیان اخیر و انعکاس عملکردها و فعالیت‌های بخش‌های گوناگون است و این عدم موفقیت در اطلاع‌رسانی ارتباط موثر بین مردم و مدیران از طریق روابط‌عمومی‌ها را کمرنگ کرده است.

نکته مهم دیگر آن‌که، همراهی با پیشرفت فناوری و عصر ارتباطات نیاز به ساختار جدید در روابط‌عمومی‌ها را ضروری کرده است و وسعت و سرعت نشر پیام‌های انسانی توامان ممکن شد و جهان به زعم عده‌ای به سوی یک دهکده جهانی رهسپار شد.

در آغاز سال 2021 ، کاربران شبکه‌ های اجتماعی در سراسر جهان به 4.33 میلیارد رسیده که معادل بیش از 55‌درصد کل جمعیت کره خاکی است.

تعداد کاربران حتی با وجود همه‌گیری ویروس کرونا در 12 ماه گذشته افزایش یافته است. 521 میلیون کاربر جدید در سال منتهی به آوریل 2021 به شبکه‌های اجتماعی پیوسته‌اند.

این معادل رشد سالانه 13.7 درصدی یا به طور متوسط 16 ثانیه کاربر جدید در هر ثانیه است . هم‌اکنون بیش از 9 نفر از 10 کاربر اینترنت حداقل یک‌بار در ماه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

مقایسه کاربران شبکه‌های اجتماعی با کل جمعیت ممکن است نشان‌دهنده میزان کامل استفاده از رسانه‌های اجتماعی باشد.

چرا که اغلب شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی محدودیت سنی (افراد 13 سال به بالا) برای کاربران قائل می‌شوند.

آخرین داده‌ها حاکی از آن است که اکنون تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان معادل بیش از 70 درصد جمعیت واجد شرایط جهانی است.

کاربران معمولی ماهانه در بیش از 6 شبکه اجتماعی به طور فعالانه حضور می‌یابند و هر روز به طور متوسط نزدیک به دو و نیم ساعت را صرف استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

با فرض این‌که افراد بین 7 تا 8 ساعت در روز می‌خوابند، آخرین آمار حاکی از آن است که کاربران تقریبا 15 درصد از زمان بیداری خود در شبانه‌روز را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. با این حساب جمعیت جهان روزانه بیش از 10 میلیارد ساعت از زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند که تقریبا برابر است با 1.2 میلیون سال از زندگی بشر. بنابراین اطلاعات و داده‌های جهانی ضروری است روابط‌عمومی‌های امروز نگاه جامع و کاربردی نسبت به فضای مجازی برای انتقال اطلاعات خود داشته باشند.

نکته مهم دیگر آن‌که، هنر، ارتباطات و تبلیغات سه ضلع جدایی‌ناپذیر امروز حوزه ارتباطات است که با اتصال به جزء دیگری به نام فنآوری و فضای مجازی مربع کاملی را در حوزه ارتباطات شکل می‌دهد تا با توجه به ذائقه مردم امروز جهان و پیشرفت علم و فناوری و گسترش علوم بین رشته‌ای بتوان هنر هشتم که هنر ارتباطات است را درهزاره جدید به نتیجه مطلوب رساند.
 

منبع: https://jamejamonline.ir


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد