درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 00:20   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47223صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 12 خرداد 1400 - 08:29
روابط‌عمومی ها؛ دمنده روح نشاط و انرژی در کالبد زندگی
محمد سپهر، مدیر روابط‌عمومی ایمیدرو - همانگونه که جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی نیز به عنوان یکی از مهم ترین بخش های تاثیر گذار بر اقتصاد ایران، در شرایط سخت تحریم برای همه عیان شده اما با توجه به ظرفیت های معدنی بالای کشورمان، تا رسیدن به جایگاه واقعی این بخش، فاصله داریم و این امر، با حضور مفید و اثربخش روابط‌عمومی ها و البته تعامل با رسانه ها محقق می‌شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| جهان امروز چند دهه ایست که با وسایل ارتباطی جدید، تجربه متفاوتی از ارتباطات را بین افراد، سازمان ها، مردم و دولت ها رقم زده است. حضور رسانه ها در عین کارکردهای بسیار مثبتشان، اما در میان انبوهی از خبرهای منتشره، کفه منفی اخبار اغلب رو به سنگینی است؛ گویی جبر خبری بر این مدار قرار گرفته تا جنبه های منفی پراهمیت تلقی شود. اخباری که وقایع کوچک منفی را چنان بزرگ می سازند که تلاش ها و فعالیت های بی شائبه یک مجموعه سازمانی را در میان واژه های ناامیدکننده، محو کنند و اینگونه، اذهان مخاطبان به سوی دیگر هدایت شود.

 اما واقعیت این است که مردم به عنوان ولی نعمتان نظام، حق دانستن درباره عملکرد سازمان ها را دارند و اینجاست که نقش بی بدیل روابط‌عمومی ها به عنوان حلقه واسط سازمان ها و مردم، مشخص می‌شود. در واقع، روابط‌عمومیها آمده اند تا در میان تصویرهای منفی احاطه شده پیرامون ما، نهال امید را پرورش دهند و با انعکاس واقعیت‌ها از نهادها، سازمان ها و شرکت های تولیدی و خدماتی آنگونه که هست، روح نشاط و انرژی را در کالبد زندگی بدمند.

اغلب نظریه پردازان ارتباطی و البته مدیران دوراندیش بر این امر صحه گذاشته اند که موفقیت نهادها، سازمان‌ها و شرکت ها و نیز تداوم فعالیتشان در بخش های تخصصی و عمومی، به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است؛ چرا که روابط‌عمومی ها طی دهه ای اخیر به روشنی کارکردهای خود را از جمله روشنگری افکارعمومی، توزیع عادلانه اطلاعات، مردم‌داری و احترام به حقوق انسان‌ها به منظور افزایش سطح مشارکت مردم، کمک به تصمیم گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان و نیز ساختن روابط تعاملی با کارکنان، مشتریان، سرمایه‌گذاران و مردم، به منصه ظهور رسانده اند.

در این میان، همانگونه که جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی نیز به عنوان یکی از مهم ترین بخش های تاثیر گذار بر اقتصاد ایران، در شرایط سخت تحریم برای همه عیان شده اما با توجه به ظرفیت های معدنی بالای کشورمان، تا رسیدن به جایگاه واقعی این بخش، فاصله داریم و این امر، با حضور مفید و اثربخش روابط‌عمومی ها و البته تعامل با رسانه ها محقق می‌شود.

ایمیدرو با هدف شفاف سازی کارکرد شرکت های زیرمجموعه و وابسته، همواره تلاش کرده تا ارتباط مستمر و فعالی با روابط‌عمومی های این شرکت ها برقرار کند و به عنوان یک ستاد تصمیم گیر، اقدامات توسعه ای این شرکت ها را برای عموم مردم اطلاع رسانی کند. همچنین بستر دریافت اطلاعات این شرکت ها و نیز اقدامات، استراتژی ها و رویکرد ایمیدرو را برای رسانه های مختلف فراهم کند.

پاسداشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی بدون توجه به خبرنگاران و رسانه ها لطفی ندارد چرا که انصافا این عزیزان طی سال های اخیر، همگام با برنامه های توسعه ای ایمیدرو، نقش و رسالت ارزشمند خود را در امر اطلاع رسانی ایفا کرده اند و چنانچه موفقیتی در این مسیر توسعه ای حاصل شده، مرهون تلاش های این عزیزان است که همچون همکاران دلسوز، ما را در این راه یاری داده اند.

بنابراین روز جهانی ارتباطات و روابط‌عمومی، روز خاصی در مسیر توسعه است که جا دارد این روز را به همه فعالان روابط‌عمومی، خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه های جمعی به ویژه فعالان بخش معدن و صنایع معدنی تبریک ویژه عرض کنم.

انشاءالله که در کنار همدیگر، این مسیر پرافتخار را برای توسعه سرزمینمان طی کنیم.
 

منبع: www.irasin.ir


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد