درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 22:20   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4714صفحه نخست » سه شنبه، 29 مرداد 1392 - 22:17
بهترین و بدترین شعارهای تبلیغاتی از نظر یک کارشناس بازاریابی
  

دکتر محمود محمدیان /// در خصوص شعار تبلیغاتی مطلبی نوشتم و قرار بود آن را پی بگیریم . آقای جواد حسینی کارشناس بازاریابی خرده فروشی مطلبی را ارسال کرده اند که می خوانیم . من نظر نمیدهم اما شما بدهید. حسینی می گه:

به نظر من مهمترین کاربرد شعار تبلیغاتی، جلب توجه مخاطب یا مشتری احتمالیه، همانطور که یک تیتر خوب و جنجالی برای روزنامه یا مجله و کتاب این کاربر رو داره. در مرحله بعدی میتوان به واسطه جلب شدن توجه مشتریان احتمالی، افزایش فروش رو نیز انتظار داشت.

مدیر بازاریابی یا تبلیغات بواسطه پیام تبلیغاتی درواقع در پی اونه که ادراک مشترکی از یک پیام یا مفهوم برای هر مخاطب یا مشتری احتمالی بدست بیاره، به همین خاطر به نظرم، کانون توجه شعارهای تبلیغاتی، احساسات و عواطف مخاطبانه.

با اقتباس از تعریف نیلسون و پیرسون از ارتباطات، میشه گفت که شعار تبلیغاتی در واقع فرایند تفهیم و تفاهم و تسهیم معناست، معنایی که مالک نام تجاری در پی بسط اونه. به طور مختصر حین تدوین شعار تبلیغاتی می بایستی به نکات زیر توجه داشت ؛

 اینکه شعار تبلیغاتی بر اهداف رسمی و ماموریت سازمانی تأکید کنه، بر روی نیاز و خواسته خاصی از جامعه هدف تمرکز کنه (نه الزاماً مشتریان فعلی)، و در نهایت تاکید کننده مزیت رقابتی سازمان یا محصول باشه به عبارت دیگه بتونه نام سازمان یا محصول را با مزیت رقابتیش پیوند بزنه.

به نظرم شاید بتونم این ادعا رو داشته باشم که، قابل باور بودن شعار تبلیغاتی برای مخاطبان بهترین معیار برای مقایسه اونها نسبت به هم است

برای مثال چند نفر از ما بعد از شنیدن این شعار نمی خندیم: "ایران خودرو، خودرو ملی، افتخار ملی". آیا این شعار رو باور دارید؟؟ اما وقتی بانک ملت میگه؛ بانک ملت، بانک شما، واقعاً تا یه حد زیادی برای مشتریانش قابل باوره. کمتر کسی رو میشه دید که اکسس کارت ملت نداشته باشه یا از خدمات اون استفاده نکنه، خود من به این بانک در بین 20 بانک دیگه نمره الف رو میدم. شعار اخیر بانک هم که تغییر را احساس کنید قابل بحث جداگانه است.

مثال های دیگه هم میشه مطرح کرد؛مثلا:

بانک پاسارگاد : بانک هزاره سوم. یعنی چی؟؟؟ 

بانک ملی : هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می درخشد

بانک رفاه : بانک رفاه بانک همه

بانک کشاورزی : بانک همه مردم ایران. شعار بانک رفاه و کشاورزی خیلی شبیه به همه،

ایساکو : تامین قطعات ، تضمین خدمات. قطعاتی که برچسب ایساکو روشون خرده، از بقیه قطعات گرون تره. در مورد پژو که اینطوریه

سایپا یدک: مطمئن در انتخاب ، متمایز در خدمات. واقعاً اینطوریه؟؟؟

بیمه دانا: بیمه دانا مطمئن و توانا

صاایران : هر روز بهتر از دیروز. واقعا از این شعار تبلیغاتی لذت میبرم، مخصوصاً زمانی که با ملودی "دینگ دینگ" همراه میشه.

ماکارونی مانا : مانا طعم به یاد ماندنی. قبول دارم

ایرانسل : از کی تا حالا ؟. قشنگه، گنگ بودنش، حس کنجکاوی رو تحریک میکنه

هیمالیا : هیمالیا بر قله زیباییها. در مورد یخچال، زیبایی مهمتره یا کارایی؟؟. قابل باور نیست، اما جمله قشنگیه.

چی توز: طعم خوش لحظه ها. متین، قشنگ و واضحه. با سه کلمه تونسته ماموریت و طیف محصولات خودش رو معرفی کنه

گلدیران: ضمانت خرید شماست

آیا ما با من موافقید. بهترین و بدترین شعارهای شما کدام است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)
برگرفته از: http://sigmagroup.mihanblog.com/post/574

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد