شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- گوگل انلیتیکس یکی از خدمات گوگل در زمینه سیستم های آمارگیری وب سایت است که به صورت رایگان ارائه می شود. در این مطلب با این خدمت گوگل و میزان استفاده وب سایت ها از این خدمت بیشتر آشنا می شوید.
متاسفانه چند وقتی است که گوگل خدمت مربوط به گوگل انلیتیکس خود را برای آی پی های ایرانی بسته است و برای استفاده از آن باید از روش های غیر معمول استفاد کرد. گوگل انلیتیکس ، به جرات می توان گفت یکی از تکمیل ترین نرم افزارهای آمارگیری وب سایت است که تاکنون ایجاد شده است و نکته ای که مهم است رایگان بودن این سیستم است. طبق بررسی که از مدیران وب سایت ها صورت گرفته است مشخص شده که ۵۶% مدیران وب سایت ها از گوگل انلیتیکس به عنوان تنها سیستم آمار گیری موجود استفاده می کنند. در مقایسه با سال ۲۰۰۹ که ۲۳% وب سایت ها از گوگل انلیتیکس به عنوان تنها مرجع آمار گیری استفاده می کرده اند در سال ۲۰۱۳ این رقم به ۵۶% افزایش یافته است. استفاده از گوگل انلیتیکس در سال ۲۰۱۱ افزایش زیادی داشته است که دلیل آن توقف ارائه خدمات آمار گیری وب سایت توسط شرکت یاهو است. در ادامه ، تصویری قرار داده شده است که میزان استفاده از خدمت گوگل انلیتیکس را نشان می دهد.
البته این سیستم هم مانند دیگر روش های آمارگیری رایگان برای وب سایت ها محدودیت هایی دارد که از جمله آن ها می توان به محدودیت در شمارش تعداد بازدید صفحات روزانه یعنی Visit (بیش از ۵۰۰۰۰) و همچنین تعداد نمایش صفحات روزانه یعنی Pageview (بیش از ۱۰ میلیون) اشاره کرد.
در پایان به شما توصیه می کنم که در صورتی که تاکنون از این خدمت گوگل استفاده نکرده اید آن را تجربه کنید. در مطلب دریافت کد آمار گیری جدید در گوگل انلیتیکس روش این کار به شما آموزش داده شده است.
منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰
برگرفته از : econsultancy.com و customreportsharing.com |