درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:44   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47007صفحه نخست » ادامه مطلب دویکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 - 12:48
انجمن روابط عمومی ایران/ 50 سال قدمت - 30 سال خدمت
نوشته : فرحناز بازگیر – فعال رسانه ای و عضو انجمن روابط عمومی ایران - 27 اردیبهشت روز زیبای روابط عمومی و ارتباطات را خدمت همه همکاران سخت کوش و تلاشگر خودم در سراسر کشور خصوصا اعضای انجمنها و نهادهای مردمی روابط عمومی تبریک عرض مینماییم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| روابط عمومی ( Public Relations ) به معنای مصطلح آن برای اولین بار در سال 1897 در آمریکا مطرح شد . در ایران نیز ، برای اولین بار در مرداد ماه سال 1332 هجری شمسی در نمودار سازمانی شرکت سهامی تصفیة نفت ایران مستقر در آبادان، اداره‌ای تأسیس شد که آن را روابط‌عمومی نامیدند. از سال 1340 به بعد با الگوبرداری از این شرکت، وزارتخانه‌ها و مؤسسات بزرگ دیگر نیز به ترویج واحدهایی به نام‌های انتشارات، مطبوعات، تبلیغات و اطلاعات پرداختند که بعداً همگی به روابط عمومی تغییر نام یافت.


انجمن جهانی روابط عمومی میگوید: « روابط عمومی، بخشی از وظایف مدیریت سازمان و اقدامی مستمر و طرح ریزی شده است که از طریق آن، افراد و سازمان ها می کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنان سر و کار دارند، به دست آورند» . زنده یاد پروفسور حمید نطقی، بنیانگذار روابط عمومی در ایران می‌گوید: «روابط عمومی؛ وکیل مدافع سازمان در بیرون و مدعی العموم در داخل سازمان است.»


بیش از یکصد سال از تولد و پیدایش روابط عمومی یا همان هنر هشتم در جهان میگذرد . روابط عمومی یک حرفه و فن میان رشته ای است که کارشناس و متخصص آن با حوزه هایی نظیر رفتار سازمانی – جامعه شناسی – روان شناسی – مدیریت و... در جهت انجام بهتر ماموریتها و وظایف آشنایی پیدا میکند . در باب اهمیت ، جایگاه و نقش روابط عمومی در دنیا همین بس که علاوه بر آنکه روابط عمومی جزو مشاغل سخت و پر استرس میباشد در عین حال در زمره مشاغل با درآمد بالا و لاکچری نیز محسوب میشود . به عبارت دیگر روابط عمومی یک رشته و تخصص "" همه جا بدرد بخور "" است و فقط باید قدر و منزلت آنرا درک کرد و تحویلش گرفت .


روابط عمومی و انجمن روابط عمومی ایران به عنوان اولین و قدیمی ترین نهاد صنفی حرفه ای و غیر دولتی در ایران ، با کمک و مساعدت و همراهی جمعی از دلسوزان و متخصصان این عرصه نظیر زنده یاد پروفسور حمید نطقی و... پایه گذاری شد . در اصل و اساس ، از این اتفاق خجسته حدود نیم قرن میگذرد و انجمن روابط عمومی ایران وارد 30 سالگی فعالیتهای خود شده است . انجمن همواره ، در صدد آموزش – مشاوره – توسعه دانش و بینش روابط عمومی در سطح جامعه بوده و فارغ از تمامی بی مهریهای دولتمردان نسبت به جایگاه ، اهمیت و نقش روابط عمومی ها در کشور ، تلاش نموده تا همواره بر روی ریل خدمت صنفی و حرفه ای و منشور اخلاقی خویش حرکت نماید.


لازم بذکر است که روابط عمومی در ایران ، یک حال و هوای ویژه ای داشته و کار کردن در واحد روابط عمومی استرسها و سختیهای عجیب و غریبی را به همراه دارد که سایر مشاغل اینگونه نیستند . مثلا مدیر امور مالی سازمان می داند که فردا صبح که می رود سر کار، یکسری اسناد و مدارک مالی و حساب و کتابهایی وجود دارد که باید رسیدگی شده و امضا شوند. به بیان دیگر ، کار روابط عمومی ، روتین و روزمره و از یک تا ده نیست، بلکه هر روز و هر ساعت آن، خود یک عالمی است و هیاهویی و اقدامی که باید عاجلا صورت بگیرد و پیگیری شوند.


مثلا ساعت 8 صبح وارد دفتر کار خود که می شوید ناگهان تلفن رییس یا مدیر عامل یا وزیر، شما را فرا می خواند که باید همراه او به یک برنامه بازدید بروید. خوب این استرس زاست. چه باید کرد؟

بایستی سریع خبرنگاران را هماهنگ کرد. بایستی سریع عکاس و فیلم بردار مهیا نمود. بایستی سریع پلاکارد سفارش داد و خلاصه هزار جور کار و هماهنگی ریز و درشت با این و آن. اینجاست که می گوییم کار روابط عمومی خط کش بردار نیست و هر لحظه و هر ساعت آن کار است و اقدام و یک رویداد جدید که واکنش سریع را میطلبد.


27 اردیبهشت روز زیبای روابط عمومی و ارتباطات را خدمت همه همکاران سخت کوش و تلاشگر خودم در سراسر کشور خصوصا اعضای انجمنها و نهادهای مردمی روابط عمومی تبریک عرض مینماییم.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد