شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی یران (شارا)-|| مدیرکل روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت ورزش و جوانان گفت: تعامل و اطلاع رسانی به مخاطبان از جمله مباحث کلیدی و مهمی است که همیشه روابط عمومی ها را درگیر می کند. یک مدیر و کارمند روابطعمومی برای عملکرد بهتر می بایست ابتدا شناخت کافی از حوزه فعالیت خود از جمله وظایف و اختیارات، جامعه تحت پوشش و رسانه های مرتبط داشته باشد و بداند چه زمانی چه اقدامی موثرتر است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ورزش و جوانان در نشست مسئولین روابط عمومی هیاتهای ورزش کارگاری سراسر کشور که به صورت وبیناری برگزار شد اظهار داشت: این نشست هم¬اندیشی برای تبادل تجارب خوب در حوزه روابطعمومی، اطلاع¬رسانی و ارتباط با مخاطبان درون سازمانی و برون سازمانی برگزار شده و به همه ما برای رشد و موفقیت بیش از پیش کمک می¬کند.
¬¬¬وی افزود: تعامل و اطلاع¬رسانی به مخاطبان از جمله مباحث کلیدی و مهمی است که همیشه روابط عمومی¬ها را درگیر می¬کند. یک مدیر و کارمند روابطعمومی برای عملکرد بهتر می¬بایست ابتدا شناخت کافی از حوزه فعالیت خود از جمله وظایف و اختیارات، جامعه تحت پوشش و رسانه¬های مرتبط داشته باشد و بداند چه زمانی چه اقدامی موثرتر است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با تاکید براینکه شناخت کافی از حوزه فعالیت نخستین و مهمترین گام در موفقیت روابطعمومی است خاطرنشان کرد: براساس آمارها بیش از 10 میلیون نفر از هموطنانمان جزو جامعه شریف کارگران و تلاشگران هستند که این آمار بدون احتساب کارگران بخش خصوصی و کارگران روز مزد است.
وی ادامه داد: جامعه آماری بزرگ نیازها و شرایط خاص خود را دارد و با صنعت، تولید و چرخه اقتصاد کشور در ارتباط مستقیم هستند و سلامتی، تندرستی، نشاط، آرامش و موفقیت¬های فردی این قشر، ارتباطی تنگاتنگ با موفقیت، پیشرفت و توسعه کشورمان دارد. سیاستگذاری و تلاش برای این سرمایه¬های گرانقدر انسانی در واقع تلاش برای سرافرازی و سربلندی ایران است و هر قدمی که به درستی برداشته شود هم موجب ارتقای سطح سلامتی، رضایتمندی و نشاط جامعه کارگران و خانواده آنها می¬شود و هم زمینه رونق اقتصادی کشورمان را فراهم میکند.
احمدی اظهار داشت: فدراسیون ورزش کارگری با توجه به تعدد و تنوع انجمن¬ها و رشته¬های فعال به نوعی یک وزارت ورزش و جوانان کوچک است و حدود 24 انجمن فعال و 7 انجمن در حال توسعه در رشته¬های همگانی و قهرمانی، موید این مسئله است. ضمن اینکه این فدراسیون در ابتدای امر به عضویت کنفدراسیون بین¬المللی ورزش کارگری در آمده و در رقابت¬های بین¬المللی هم حضور دارد.
وی افزود: همکاران در هیئت¬های استانی در حوزه روابط عمومی باید به این مسئله توجه داشته باشند که از زمان شیوع ویروس کرونا، جهان شاهد تغییرات بسیاری در حوزه ارتباطات و اطلاع¬رسانی بوده است. به جز شرایط نامساعد اقتصادی و معیشتی، نگرانی از سلامتی و آینده نامشخص و به تبع آن حال ناخوش روحی و روانی مردم در هر کجای این کره خاکی که باشند، دنیای ارتباطات نیز وارد عرصه جدیدی شده که باید درک درستی از این شرایط داشته باشیم تا بتوانیم اقدام درست را انجام دهیم.
مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد: جامعه کارگری متاسفانه از جمله اقشاری هستند که در این موقعیت متحمل زیان¬های بسیاری شدند و با شرایط سختی مواجه هستند. در این بین حفظ روحیه، افزایش نشاط و شادابی و فعالیت¬های سلامت محور است که به کارگران و تلاشگران کمک می¬کند تا حال بهتری داشته باشند و به عنوان جهادگران عرصه صنعت و اقتصاد در سنگر بمانند و با قدرت و قوت تلاش کنند.
وی گفت: همکاران روابطعمومی میبایست با پویایی و خلاقیت و آینده نگری، از ابزار ارتباطی برای دست یافتن به اهداف متعالی فدراسیون ورزش کارگری و وزارت ورزش و جوانان بهره بگیرید و با مدیریت زمان، منابع و امکانات مخاطبان را برای مشارکت در فعالیت¬های سلامت محور، ورزش همگانی و حضور در عرصه قهرمانی ترغیب و تشویق کنند.
|