درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 09:16   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46921صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیجمعه، 17 اردیبهشت 1400 - 21:15
باید و نبایدهای قرعه‌کشی جوایز، ابزارها و الزامات قانونی برای کمک به ایجاد یک قرعه‌کشی موثر
استراتژی بخت‌آزمایی
روش قرعه‌کشی به دلیل طراحی ساده و انطباق با ابزارهای تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی و محبوبیت آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی به ابزاری کاربردی تبدیل شده که اشتراک‌گذاری را نیز تسهیل می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| اهدای جوایز به صورت قرعه‌کشی سال‌هاست در باشگاه مشتریان برندهای مختلف دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. قرعه‌کشی‌های دیگری نیز امروزه به صورت آن‌لاین به روش بالا اضافه شدند.

 

این روش تاکتیکی است که از سوی مدیران برندها برای تشویق به مشارکت و هم‌چنین افزایش سود، به‌ویژه در دوره‌های کلیدی فروش به‌وفور استفاده می‌شود.

 

روش قرعه‌کشی به دلیل طراحی ساده و انطباق با ابزارهای تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی و محبوبیت آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی به ابزاری کاربردی تبدیل شده که اشتراک‌گذاری را نیز تسهیل می‌کند.

اما بهترین روش برای برنامه‌ریزی و اجرای قرعه‌کشی چیست و این امر نیاز به چه استراتژی‌هایی دارد؟ با این گزارش همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

برنامه‌ریزی برای اجرای کمپین مسابقه و قرعه‌کشی

کلید اصلی هر فعالیت
بازاریابی موفق برنامه‌ریزی است. برای این کار لازم است موارد زیر را در نظر بگیرید.

_یک هدف و نتیجه مشخص را از انجامش مدنظر قرار دهید. مثلا یکی از اهدافتان این باشد که بازدید از وب‌سایت را از فلان اندازه به فلان اندازه افزایش دهید.

_مجموعه‌ای از محتواهای تولیدشده از سوی کاربر ایجاد کنید. برای مثال، به آن‌ها وعده دهید که اگر می‌خواهند در قرعه‌کشی شما شرکت کنند، نیاز است زیر پست کامنت بگذارند.

_نوع فعالیتی را که کاربر باید برای شرکت در قرعه‌کشی انجام دهد، از قبل برنامه‌ریزی کنید. برای مثال، برخی برندها ممکن است از او بخواهند که شماره روی محصول را پیامک کند و برخی دیگر ممکن است بخواهند به وب‌سایت برند برای شرکت در قرعه‌کشی مراجعه کند و...

_KPI یا شاخص کلیدی عملکرد را برای مطابقت با نوع فعالیت و نوع محتوای تنظیم‌شده تعیین کنید.

_اطمینان حاصل کنید که از قوانین و مقررات موجود در صنعت خود پیروی می‌کنید. برای مثال، شرکت‌های مستقر در انگلیس باید این موارد را از طریق کمیسیون مرتبط پی‌گیری کنند تا قمار محسوب نشود.

_با تصمیم‌‌گیری در مورد هدف از قرعه‌کشی، نحوه قرعه‌کشی و ارزش جایزه‌ای را که می‌خواهید اهدا کنید، تعیین کنید.

تعیین ارزش جایزه

این امر کاملا به بودجه موجود شما در برابر مزیت احتمالی کسب داده‌هایی که از مشتری به دست می‌آورید، بستگی دارد. سرنخ‌هایی که از مخاطبانتان به‌ دست می‌آورید، تا چه حد برای کسب‌وکار شما ارزشمند است؟ به همین نسبت باید جایزه درخوری نیز برای او تعیین کنید. این لزوما به معنای جایزه برجسته پرهزینه نیست، بلکه جایزه‌ای است که از نظر مخاطب ارزش خوبی داشته باشد.

انتخاب روش انجام

شما می‌توانید روش شرکت در قرعه‌کشی را به بی‌شمار روش مختلف انجام دهید. یکی از این موارد کوییز یا نظرسنجی است. می‌توانید مهارت کاربران را در یک موضوع بسنجید و مجموعه‌ای از سوال‌ها را برای کسب امتیاز از آن‌ها بپرسید. توصیه می‌شود که برای میزبانی از یک مسابقه یک لندینگ پیج خاص در وب‌سایت شما از کمپین قرعه‌کشی‌تان میزبانی کند و سپس از کانال‌های مختلف برای هدایت بازدید کاربران به آن نقطه استفاده کنید.

مزایا:
_از مزایای قرعه‌کشی به این روش می‌توان به قابل اشتراک بودن آن اشاره کرد.

_اگر ساختار سوال‌ها مناسب و علمی باشد، به یک منبع بزرگ تحقیق تبدیل می‌شود.

_اگر ورود کاربران به سایت بیشتر باشد، نرخ تعامل یا درگیری آن‌ها نیز احتمالا بیشتر می‌شود.

_از دیدگاه کاربران نیز می‌توان برای هدایت ارتباطات مربوط استفاده کرد.

معایب:
_تعداد ورودی کم می‌تواند این شکل از قرعه‌کشی را دچار مشکل کند.

_محدود به برخی نرم‌افزارهاست.

شانس پیروزی را بالا ببرید

مشتریان علاقه دارند از کانال‌های مختلف در قرعه‌کشی شرکت کنند. این کار برای برند شما نیز خوب است و موجب حجم بالای ورودی کاربران به سایت یا شبکه اجتماعی شما می‌شود. به همین دلیل است که می‌توانید کمپین خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست و... معرفی کنید و قرعه‌کشی خود را در این شبکه‌ها انجام دهید؛ کاری که امروزه شرکت‌های مختلفی انجام می‌دهند و قرعه‌کشی خود را وارد لایو اینستاگرام کرده‌اند.

مزایا:
_تبدیل نرخ Conversion به بازدید

_تنظیم و پیکربندی آن آسان است.

_برای مشتریان ساده و در دسترس است.

معایب:
_ممکن است مخاطب با آن ارتباط برقرار نکند و در مورد نحوه قرعه‌کشی سوال داشته باشد.

_کیفیت جایزه برای بالا بردن نرخ تعامل مخاطب بالا باشد.

قرعه‌کشی از طریق پست استوری، تصویر یا فالو

شرکت در این نوع قرعه‌کشی‌ها به تلاش بیشتر شما و مخاطبان شما احتیاج دارد. پاداش دادن به مشتری در ازای استوری کردن و تگ کردن پیج برند چیزی است که معمولا با ظهور شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاده است. اکنون روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد و استفاده از کانال‌هایی مانند پینترست، vine، اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و فیس‌بوک راهی ارزان و آشکار برای شروع چنین مسابقه‌ای است.

برند تولید شمع بروکس بلومز نیز از الگوی مبتنی بر فالو برای افزایش شانس پیروزی در قرعه‌کشی استفاده کرده است. بااین‌حال، به جای تعیین زمان مشخص برای پایان مسابقه، آن‌ها رسیدن شمار فالوئرهای تازه به عدد 100 را شرط قرعه‌کشی بیان می‌کنند.

چنین مسابقاتی باید خلاقانه،‌ سرگرم‌کننده و انتخاب کانال ورود آن آسان باشد. هم‌چنین شما باید اطمینان حاصل کنید که مخاطب در این حالت از هشتگ‌های مناسب استفاده می‌کند. مسیر دیگر ایجاد قابلیت شرکت در مسابقه در وب‌سایت شما و استفاده از کانال‌های اجتماعی به عنوان تقویت‌کننده تعامل مشتریان با برند است.

چگونگی استفاده از محتوا در این حالت برای جذب تعامل کاربر و ورودی‌های کلیدی دیگر در موفقیت این روش قرعه‌کشی مهم است. این‌که چگونه می‌توانید داده‌ها و ورودی‌های فعلی را به محل بیشتری برای تعامل و مکالمات تبدیل کنید، چیزی است که باید در خصوص آن فکر کنید.

مزایا:
_به دلیل جذاب بودن می‌تواند کاربران زیادی را به خود جذب کند.

_محتوا یا ایده‌هایی که کاربران کامنت می‌گذارند یا استوری می‌کنند، می‌تواند محتوای آینده شما را رقم بزند.

معایب:
_کاربران برای ورود به چنین قرعه‌کشی‌هایی نیاز به ایده‌های قوی و دلایل محکم دارند و همین می‌تواند برای کاربران زیادی مانعی ایجاد کند، به‌خصوص مسابقاتی که نیاز به نویسندگی دارد.

_در چنین حالت‌هایی نیاز است از داورهای خبره استفاده کنید تا فرایند قرعه‌کشی شما بدون اما و اگر و نقد به جهت‌دهی انجام شود. حتی می‌توانید پنج نفر برتر را به مرحله دوم هدایت کنید تا دوباره محتوا تولید کنند و با کمک یک داوری حساب‌شده، نفر اول را اعلام کنید.

ابزارهای مختلف قرعه‌کشی

ابزارهای مختلفی برای قرعه‌کشی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به سایت‌های مختلفی اشاره کرد که با یک سرچ در گوگل صدها مورد از آن قابل پیدا شدن است و فرایند قرعه‌کشی را کاملا تصادفی از بین صدها اسم موجود انجام می‌دهند. ابزارهای پولی با دریافت هزینه ماهانه این کار را انجام می‌دهند که از جمله آن می‌توان به rafflecopter، strutta و punchTab اشاره کرد.

تبلیغات و پروموشن

از رسانه‌های مختلف برای تبلیغ قرعه‌کشی خود استفاده کنید. برندهای بزرگ رسانه‌هایی مانند تلویزیون را برای این کار انتخاب می‌کنند و حتما شما نیز بعضی شب‌ها قرعه‌کشی زنده برندهای فروشگاه‌های بزرگ داخلی را از رسانه ملی دیده‌اید. اگر کسب‌وکار کوچکی دارید، می‌توانید این کار را از طریق تبلیغات متنی در سایت‌های شخص ثالث از طریق پرداخت به ازای کلیک و هدایت به سایت خود انجام دهید.

البته باید اطمینان حاصل کنید که این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهید، یعنی سایت‌های مرتبط، علایق مخاطب، جامعه هدف، بازاریابی مجدد و... را هدف قرار دهید. از سفیران برند خود در این مرحله غافل نشوید.

واکنش به ورود مخاطب به قرعه‌کشی

به هر روشی که می‌توانید، نسبت به ورود مخاطب به قرعه‌کشی واکنش نشان دهید و از او تشکر کنید. اگر ورود به قرعه‌کشی با پیامک کردن کد محصول است، حتما پیامکی خودکار در پاسخ به او بفرستید و ضمن اطمینان از این‌که او وارد قرعه‌کشی شده، از او تشکر کنید. اگر مشتری وارد سایت شده است و در مسابقه شرکت کرده، به او نوتیفیکیشن بزنید که در قرعه‌کشی شرکت داده ‌شدید. ردپای ساده‌ای که یک مکالمه در چنین شرایطی می‌تواند در ذهن مخاطب ایجاد کند، غیرقابل انکار است و می‌تواند ورودی‌های جدیدی را به خود جلب کند.

با دارا بودن داده‌هایی چون شماره تلفن مخاطب، می‌توانید محتوای بیشتر برای جذب مخاطبان بیشتر ایجاد کرده و از آن برای قرعه‌کشی‌های آینده‌تان استفاده کنید. به گونه‌ای که حتی اگر مخاطب از وجود قرعه‌کشی‌های بعدی برند خبر نداشته باشد، تنها با یک پیامک او را آگاه و دعوت به شرکت در مسابقه کنید. یکی از این راه‌کارهای قدیمی مربوط به فرمول ثبت‌نام برای شرکت در قرعه‌کشی است.

رستوران زنجیره‌ای آسیایی پی.اف. چانگ یکی از بهترین عملکردها را در این زمینه داشته است. آن‌ها برای شرکت کاربران در مسابقه از آن‌ها خواستند ای‌میلشان را ثبت کنند و در هر مرحله از مسابقه، ای‌میلی با محتوای جذاب به آن‌ها ارسال می‌شد. نتیجه برگزاری این مسابقه برای رستوران جلب نیم میلیون کاربر به عنوان شرکت‌کننده بود. بدون تردید این مقدار از شرکت‌کننده برای یک رستوران زنجیره‌ای جویای نام بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

منبع: http://www.tejaratetalaeenews.ir/

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد