درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:35   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46881صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیپنجشنبه، 9 اردیبهشت 1400 - 09:51
ظرفیت روابط‌عمومی دیجیتال و هویت‌سازی برای برند
نکته مهم در حوزه روابط‌عمومی دیجیتال رصد شبکه‌های اجتماعی و محافظت از اعتبار و شهرت برند است. استفاده از سرویس‌های مانیتورینگ برای متخصصان دیجیتال پی‌آر ضروری است تا از این هویتی که شکل گرفته محافظت شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| ظرفیت روابط‌عمومی دیجیتال یا دیجیتال پی‌آر برای بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی ناشناخته است و این درحالی است که استفاده از این امکان برای برندها در شبکه‌های اجتماعی حیاتی است. دیجیتال پی‌آر یکی از رویکردهای بازاریابی آنلاین است که با هدف افزایش آگاهی از برند (Awareness) در فضای آنلاین طراحی و اجرا می‌شود. دیجیتال پی‌آر بسیار شبیه به روابط‌عمومی سنتی است. هر دو اهداف مشترکی دارند و تلاش می‌کنند تا به شناخته‌شدن بیشتر برند کمک کنند و تنها تفاوت آنها در ابزاری است که به‌کار می‌گیرند.

در روابط‌عمومی دیجیتال با استفاده از روش‌هایی مانند بازاریابی محتوا، شبکه‌های اجتماعی، SEO و همکاری با اینفلوئنسرها می‌توان یک استراتژی قدرتمند برای حضور موثر برند در فضای آنلاین طراحی کرد. با رشد سریع اینترنت و توسعه روش‌های بازاریابی اینترنتی متخصصان دیجیتال پی‌آر می‌توانند از مزایای طیف وسیعی از کانال‌های بازاریابی مانند رویدادهای آنلاین یا وبینارها، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های آنلاین و... استفاده کنند. در این یادداشت قصد دارم به این موضوع بپردازم که چرا روابط‌عمومی دیجیتال مهم است و چگونه می‌توان از آن بهره برد.

اگر کسب‌و‌کاری از روابط‌عمومی دیجیتال استفاده نمی‌کند قطعا در رقابت متضرر خواهد شد. امروز دیگر طراحی یک تقویم محتوایی هوشمندانه و خلاقانه برای انتشار مدون محتوا در شبکه‌های اجتماعی یک برند کافی نیست. با روابط‌عمومی دیجیتال که به یکی از بخش‌های اصلی هر کمپین بازاریابی تبدیل شده، می‌توان در ساخت و توسعه برند یک کسب‌و‌کار موثر عمل کرد. برندها نیاز به یک هویت جامع آنلاین دارند تا بتوانند یک رابطه تعاملی استاندارد و مداوم با مخاطبان خود برقرار کنند. انسانی‌سازی یک برند به معنای ایجاد نقاط اتصال با استفاده از پیام‌های دیجیتال پی‌آر است.

این پیام‌ها می‌تواند درباره ابعاد یک برند باشد یا پیام‌هایی که از طریق اینفلوئنسرها یا نمایندگان برند مطرح می‌شود که به برند این امکان را می‌دهد که در قالب یک شخصیت با مخاطبان خود ارتباط واقعی برقرار کند. به‌عباری دیگر دیجیتال پی‌آر این امکان را برای برند فراهم می‌کند تا به‌جای تمرکز بر فروش خدمت یا محصول به اعتبارسازی و ایجاد و پرورش ارتباط تعاملی با کاربران خود بپردازد.

اما چگونه می‌توان یک کمپین دیجیتال پی‌آر طراحی و اجرا کرد که هم باعث ایجاد افزایش آگاهی از برند (Awareness) و افزایش فروش محصول یا خدمت شود؟ مخاطب به‌دنبال یک «داستان» جذاب است. از طریق روایت یک داستان خلاقانه و موثر می‌توان پیام یک برند را به ‌شکلی اثربخش در پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی به مخاطب هدف منتقل کرد.

وقتی برندها از طریق اینفلوئنسرها (استفاده از ظرفیت روزنامه‌نگارانی که در شبکه‌های اجتماعی اثرگذار هستند، وبلاگ‌نویسان و اینفلوئنسرها به شکل‌دادن اعتبار یک برند در فضای آنلاین کمک زیادی می‌کند) یا حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان خود در حال تعامل هستند، تلاش می‌کنند نظر کاربران شبکه‌های اجتماعی را به‌سوی خود جلب کنند و واکنش ایجاد کنند. برای مثال به حساب‌های کاربری برخی استارت‌آپ‌های ایرانی در توییتر نگاه کنید (نه حساب‌های کاربری پشتیبانی) کاربران نمی‌دانند چه کسی پشت حساب کاربری نشسته است اما آنها برای تعامل مثل شوخ‌طبعی وارد تعامل با حساب کاربری یک برند در توییتر می‌شوند. عملا این برندها در شبکه‌های اجتماعی محتوایی را تولید می‌کنند که ارتباط کمی با فروش محصول یا خدمت دارد اما بیشتر باعث ایجاد واکنش از سوی کاربران می‌شوند.

استفاده از شوخ‌طبعی یکی از راه‌هایی است که برند می‌تواند باعث ایجاد تعامل از سوی کاربران شود اما قدرشناسی، اشتیاق، همراهی، همدردی و... از جمله ویژگی‌هایی است که می‌توان از طریق دیجیتال پی‌آر برای یک برند در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد و به‌واسطه آن ارتباط انسانی مداومی از طرف یک برند با کاربران برقرار کرد. با گذشت زمان برندهایی که با این رویکرد در شبکه‌های اجتماعی با کاربران تعامل برقرار می‌کنند یک هویت یا یک چهره از خود در ذهن مخاطب‌شان می‌سازند. آنها به‌جای اینکه یک برند یا یک کسب‌و‌کار ناشناس باقی بمانند به‌عنوان یک شخصیت شاد، همراه یا... شناخته می‌شوند که اعتمادسازی هم کرده‌اند. به این ترتیب هدف اصلی حضور در شبکه‌های اجتماعی که در درجه اول ایجاد ارتباط است محقق می‌شود.

با این حال نباید از کیفیت و تنوع محتوا (مانند ویدئو یا میم‌ها و...) براساس شناخت درست از مخاطب غافل شد. برند باید در عین داشتن یک هویت جذاب و صمیمی در شبکه‌های اجتماعی توان آموزش توصیه‌های مفید در حیطه حرفه خود و ایجاد بینش و آگاهی را هم داشته باشد. به این ترتیب به مخاطبانش امکان این را بدهد که به سادگی متوجه مهم‌ترین موضوعات حیطه کار این برند بشوند. با این شرایط است که هویت کاملی برای برند در فضای دیجیتال شکل می‌گیرد و روابط‌عمومی برند کارش را با موفقیت انجام داده است.

نکته مهم در حوزه روابط‌عمومی دیجیتال رصد شبکه‌های اجتماعی و محافظت از اعتبار و شهرت برند است. استفاده از سرویس‌های مانیتورینگ برای متخصصان دیجیتال پی‌آر ضروری است تا از این هویتی که شکل گرفته محافظت شود.

 

حمید جعفری

متخصص روابط‌عمومی و ارتباطات بازاریابی

منبع: https://donya-e-eqtesad.com


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد