درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 11:01   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46793صفحه نخست » ادامه مطلب دوشنبه، 28 فروردین 1400 - 10:00
5 گرایش متداول در صنعت بیمه
گرایش‎ های پنجگانه نشان می‌دهند که امکان خلق میلیاردها دلار ارزش جدید برای صنعت بیمه وجود دارد. کلید این ماجرا در درک چگونگی و زمان بهره‌گیری از پتانسیل فناوری‎ های موجود و جدید است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از گرایش‌های متداول در صنعت بیمه است. در ادامه برخی از نکات مهم و تاثیرگذار در این حوزه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.:

1- مدل‌های جدید، محصولات شخصی‌‎سازی ‎‏شده


اقتصاد دیجیتال به شرکت‌های بیمه اجازه داده تا بیمه‌‎نامه‌های کاربرد‎محور، عندالمطالبه و «جامع» را ارائه دهند. مشتریان ترجیح می‌دهند به‌جای محصولات کنونی که به‌صورت یکسان برای تمام اقشار جامعه ارائه می‌شوند، پوشش‎ های بیمه‌ای مختص خودشان را داشته باشند.


امروز بیش از 80 درصد از حق بیمه‎ جمع‌آوری‎ شده توسط بیمه‌گرها، صرف هزینه‎ های توزیع می‌شود اما مدل‌های دیجیتال، میانجی‎ های زنجیره‎ ارزش بیمه – که وابستگی زیادی به تلاش نیروهای انسانی دارند – را از بین می‌برند.


ارائه‌ انواع پوشش‌های انعطاف ‎پذیر، بیمه‌ خُرد و بیمه‎ نظیر به نظیر، امکان‎پذیر خواهد بود. بیمه‌گرها می‌توانند سرمایه‎ ریسک را مستقیماً در اختیار برندهای دیجیتال بگذارند و زنجیره ‎های ارزش چارچوب‎ های حقوقی، کوتاه‎تر خواهند شد.


اپ‎‌های سبک زندگی می‌توانند معنای جدیدی را به رابطه‎ میان بیمه‎‌گر-بیمه‎‌شده ببخشند. رابط‏‌های برنامه‎ نویسی نرم ‎افزارهای کاربردی (APIها) به بیمه‌گرها اجازه می‌دهند تا با گردآوری داده از چندین منبع مختلف، بیمه‎‌نامه‌های هدفمندی را ارائه دهند.

 

 درک عمیق‌تر از رفتار مشتریان منجر به ارزیابی بهتر از ریسک، بیمه‌ها و ارزش ‎های شخصی‌سازی‌شده برای هر شخص، تجربه‎ بهتر مشتریان و وفاداری بیشتر آن‎ها به برند می‌شود که مجموعه‎ این‎ها، تعداد دعاوی نادرست را کاهش می‌دهند.


2- هوش مصنوعی و اتوماسیون برای پیگیری سریع‌تر مطالبات


با توجه به کانال‌های جدید داده‎ ها، ارتقای توان پردازش و پیشرفت الگوریتم‎ های هوش مصنوعی، شاهد ورود اتوماسیون پردازش رباتیک (RPA) و هوش مصنوعی به محور صنعت بیمه خواهیم بود. مثلاً مدل کسب ‎وکار لمنید از کمپانی اینشورتک، هوش مصنوعی و اقتصاد رفتاری را در میان المان‎ های محوری خود جای داده است.

 

علاوه بر نقش هوش مصنوعی در حذف کاغذبازی و واسطه ‎ها، توانمندی‌‎های اقتصاد رفتاری آن نیز تخلف را به حداقل می‌رساند – منجر به کاهش زمان، تلاش و هزینه‎ های این صنعت می‌گردد. یکی دیگر از شرکت ‎‏های اینشورتک به نام تایکی، مدل پیش‌بینی احتمال مطالبه‌ی قضایی در تعهد بیمه‎ گر با بهره ‎مندی از هوش مصنوعی را به کار گرفت تا ریسک ‏ها را تعیین کند و سوددهی بالاتری را داشته باشد.

 

بهره ‎گیری از بات‎ ها در امور تدارکات و اجرایی سازمان رواج یافته و از آن‎ها برای اتوماسیون فرایند تعیین بیمه‌نامه، مدیریت سریع‎تر مطالبه‎ ها و ارائه‌ی خدمات شخصی‌تر به مشتریان بهره می‎ گیرند. به‌عنوان مثال، دستیار مجازی یکی از بزرگ‌‎ترین کمپانی‎ های بیمه‌ی خودرو در آمریکا، سوالات مشتریان درباره‎‌ی بیمه‌نامه ‎ها و روش ‎های پرداخت را جواب می ‎دهد.

 

ربات شرکت لمنید که جیم نام دارد، می‌تواند طی تنها سه ثانیه، فرایند ارزیابی و پرداخت دعاوی مربوط به دارایی ‎ها را انجام دهد. یکی دیگر از ایجنت‎ های بیمه‌‎ی اتومات، SPIXII نام دارد که از طریق یک اپ موبایل و سایر پلتفرم‎ های پیام ‎رسان، با مشتریان تعامل می‌کند تا کمک‎ حال آن‎ها برای خرید بیمه‌نامه ‎های مناسب باشد.


هوش مصنوعی و اتوماسیون، تاثیر شگرفی را بر جای گذاشته‌اند و نتایج این صنعت در حوزه‎ تجربه‎ مشتری، بهینه ‎سازی هزینه، بهره‎‏ وری‎ عملیات، رقابت‌پذیری در بازار و مدل‌های کسب‎ وکار جدیدتر را ارتقا داده‌اند.


3- تحلیل پیشرفته و اقدام پیشاپیش


با بهره ‎گیری از فناوری‌های جدید نظیر اینترنت اشیا، اپ ‎های موبایلی اینشورتک و گجت‌های پوشیدنی، منابع داده‎ جدیدی تامین شده‌اند که اجازه‎ شخصی ‎سازی بیمه‌ها را می‌دهند. با عنایت به رشد روزافزون ابزارهای متصل به اینترنت طی 5 سال آتی، بیمه‌گرهای «اموال و تصادفات (P&C)» می‌توانند داده‎ های آنی و دقیق در زمینه‎ احتمال ضررکرد تک ‎تک مشتریان شان را استخراج کنند. بدین ترتیب می‌توانند پاسخگویی به ‎هنگام و مداخلات کاملاً شخصی‌سازی‌شده را داشته باشند.


به‌عنوان یک نمونه‎ بسیار خوب، می‌توان به همکاری یک کمپانی بیمه‎ اروپایی با پاناسونیک اشاره کرد. سنسورهای پاناسونیک، هشدارهایی را به موبایل بیمه‎ گر و مشتری ارسال می‌کنند تا یک پاسخگویی سریع و آگاهانه را داشته باشند و مشکلات احتمالی را کاهش دهند.


فناوری‌های تصویربرداری و پهپادها، بیش‌ازپیش به بیمه‌گرها اجازه می‌دهند که تصاویر باکیفیت را استخراج کنند و تحلیل ‎ها و برآوردهای دقیق را از راه دور انجام دهند. تعدادی از مهم‌ترین بیمه‌گرهای خودرو در آمریکا، از پهپاد برای ارزیابی آسیب‎ های گردباد هاروی بهره گرفتند. یک کمپانی بیمه‎ استرالیایی توانست با استفاده از پهپاد، 90 درصد از ادعاهای خسارت سنگین را طی 90 روز حل‌وفصل کند.


همچنین بیمه‏‎ گرها با مطالعه‎ پایگاه‌های داده، جزئیات مربوط به نمایه‎ ریسک هر شخص را تعیین خواهند کرد تا کمتر از گذشته در معرض خطر قرار بگیرند. مثلاً یک کمپانی بیمه‎ واقع در انگلستان، نهایت بهره را از تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده می‎ برد تا رفتار پیچیده‌ی مشتریان را مدل‌سازی کند، دقت بیشتری را در فرایند قیمت‎ گذاری داشته باشد و زمان تصمیم‌گیری خود را کاهش دهد. یک بیمه‌‎گر آمریکایی از ابزارهای تله‎ ماتیک بهره می‎ گیرد تا بازخورد آنی را در اختیار رانندگان بگذارد و ایمنی رانندگی آن‌ها را افزایش دهد. این اقدام به مشتریان کمک کرده تا 40 درصد از حق بیمه‎ خود را کاهش دهند.


از تحلیل پیشرفته برای دسته ‎بندی کاربرها و نیازها، مدل‌سازی رفتارها و شناسایی انتظارات، تنظیم قیمت بیمه‌نامه ‎ها، بهینه‎ سازی استراتژی‏ های کسب‌وکار و شناسایی فرصت ‎های رشد جدید بهره می‌گیرند. می‌توان با بهره‌گیری از اتوماسیون، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، این روند را تسریع کرد و توان بیمه‌گرها برای مدیریت ریسک را افزایش داد.


4- شرکای اینشورتک


شرکت‌های اینشورتک، رشد خارق‌العاده ‎ای در بخش بیمه‎ خودرو، منزل و فضای سایبری داشته ‎اند. این رشد قدرتمند، بیمه‌گرهای سنتی را مجاب خواهد کرد تا توانمندی‏ های فناورانه را پرورش دهند یا با کمپانی‏ های اینشورتک همکاری کنند. با توجه به افزایش تقاضای میلنیال‎ها برای بیمه‌ها و خدمات نوآورانه، این همکاری ضرورت خواهد داشت.


در مجموع، یک موقعیت برد-برد خواهد بود – بیمه‎‏ گرهای سنتی با ایجاد فرهنگ فناوری، نتایج سریع‌تری را کسب خواهند کرد و کمپانی‎ های اینشورتک نیز به پایگاه مشتریان، بودجه و حوزه‎‏ های تخصصی گسترده‌تری دست خواهند یافت. بدین ترتیب، مدل‌ها و جریان‏ های درآمدی جدیدتری خلق خواهند شد که موجب افزایش سوددهی و کاهش هزینه‏ های عملیاتی خواهند شد. با ارائه‎ محصولات ارزشمند، تجربه‌ی مشتریان نیز ارتقا خواهد یافت.


5- جا افتادن بلاک‌چین


نیاز به پردازش لحظه‎ ای حجم عظیمی از داده‏‎ های مشتریان توسط بخش ‎های مختلف بیمه، نیازمند انتقال داده‎ آسان و امن در میان سازمان‎‏ ها و ذی‌نفعان‎ گسترده‎ آن‎هاست.


فناوری بلاک‌چین، مزیت مدیریت داده‎‏ امن در میان چندین رابط کاربری و ذی‌نفع را فراهم می‌کند، بدون اینکه خدشه‌ای به صحت داده‌ها وارد شود. از مدیریت هویت و پذیره‌نویسی گرفته تا پردازش دعاوی، مدیریت کلاه‌برداری‌ها و دسترسی به داده ‏های مطمئن، این فناوری موجب کاهش هزینه ‎های عملیاتی بیمه‌ها می‌شود. سازمان‎ های غیرمتمرکز خودگردان (DAOها) و قراردادهای هوشمند، مزایای دیگر بلاک‌چین برای مدیریت بیمه‌نامه ‎ها هستند.


جالب اینجاست که بیش از 38 کمپانی بیمه و بیمه‏‎ مجدد، طرحی با عنوان B3i را آغاز کرده ‎اند تا کاربردهای بلاک‎چین در صنعت بیمه را کشف کنند. انتظار می‎ رود که نسخه‎ بتای سامانه‎ مبتنی بر بلاک‎چین در سال 2018 عرضه شود.


گرایش‎ های فوق نشان می‌دهند که امکان خلق میلیاردها دلار ارزش جدید برای صنعت بیمه وجود دارد. کلید این ماجرا در درک چگونگی و زمان بهره‌گیری از پتانسیل فناوری‎ های موجود و جدید است.

 

نکات کلیدی


• بازار بیمه‎ در سطح دنیا، تحول به سمت مدل‌های کسب‌وکار «اول-دیجیتال» را تجربه می‌کند که می‌تواند عواید جدید در حد چند میلیارد دلار را برایش به همراه داشته باشد.


• با عنایت به افزایش تمرکز بر بیمه‌ها مختص هر شخص و پوشش بر اساس میزان بهره ‎برداری از بیمه، بیمه‎ گرها در حال بهره‎ گیری از اینترنت اشیا، تحلیل‏ های پیشرفته و یادگیری ماشینی هستند تا نمایه ‎های ریسک دقیق ‎تر و شخصی‎ تری را توسعه دهند.


• همکاری میان شرکت‌های بیمه‎ سنتی و اینشورتک، موجب شکل ‎گیری مدل‎ ها و جریان‎ های درآمدی جدید، افزایش سوددهی و کاهش هزینه ‎های عملیاتی شده است.


اختصاصی سایت شارا: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد