درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 21 فروردین 1400 - 19:42   

نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی

  نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی


ادامه ادامه مطلب دو

یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی

  یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب سه

آینده مشاغل در عصر هوش مصنوعی

  آینده مشاغل در عصر هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نگاهی ارتباطی به ماسک
  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی
  رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو
  عزای ملی چیست؟
  درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو
  دستاورد دیگری در سال جهش تولید؛ پشتیبانی فولاد مبارکه در تامین مواد اولیه صنعت فولاد/ تثبیت جایگاه بزرگترین آهک ساز خاورمیانه توسط فولاد سنگ
  روابط عمومی شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه باید در سیاست‌های اطلاع‌رسانی با این شرکت هماهنگ باشند
  مسابقه بزرگ زیست محیطی تهران رسانه
  ویژه نامه استانی روزنامه ایران با محوریت شهر سرخ رود منتشر شد
  آینده مشاغل در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46705صفحه نخست » ادامه مطلب چهاردوشنبه، 16 فروردین 1400 - 16:33
ضرورت همراهی رسانه در برگزاری نمایشگاه
حسن‌علی موبدی - کارشناس روابط عمومی در صنعت نمایشگاهی - رسانه این امکان و فرصت را می‌تواند مهیا کند که از مهم‌ترین و کارآمدترین ابزار بازاریابی که همان برپایی نمایشگاه است را نمایش داده و با جلوه پر رنگ‌تری ارائه کند. به هر صورت رسانه، زبان گویای حال یک صنعت است و هر رویدادی که نقش رسانه را نادیده انگارد، مرتکب خطای استراتژیک شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| رساندن، ماموریت رسانه است؛ رساندن حرف‌ها، پیام‌ها و دیدگاه‌ها به افراد دیگر.

شاید رسانه را به صورت فناوری‌هایی که پیام‌ها را به مخاطبانی در نقاط مختلف کشور منتقل می‌کنند، تعریف کنیم یا ابزار و وسیله‌ای که برای ارتباط به کار می‌رود. ۳ مولفه موثر در تعریف رسانه: اطلاعات و محتوا (پیام) مخاطب و بستر ارتباطی. در حال حاضر، با وجود ابزارهای نوین رسانه‌ای، این روند بسیار با سریع‌‌تر از گذشته طی می‌شود و البته تلاش، تخصص و تجربه برای پایه‌گذاری و ساختن رسانه دشوار و مهم است. در واقع بهره‌گیری از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دایره مخاطبان تخصصی را افزایش می‌دهد. آیا صنعت نمایشگاهی به رسانه نیاز دارد یا نمایشگاه یک رسانه زنده است؟ باید گفت بله. به‌طور قطع اختصاص سهم قابل‌توجهی برای حضور رسانه در کنار هر رویداد، فرصت‌های فراتری را ایجاد خواهد کرد.

بنابراین لازم به‌نظر می‌رسد از سال ۱۴۰۰ و بعد از آن برای حضور رسانه‌ یا توسعه رسانه‌ها سهمی ویژه در نظر بگیریم. از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای بهره‌برداری طلایی کنیم و راه‌های شنیده شدن و دیده شدن صنعت نمایشگاهی را افزایش دهیم. حتی از طریق کارکنان برندینگ، بسترهای مختلفی برای حضور رسانه‌ها در رویدادهای اصلی و جانبی مهیا می‌شود. از دیدگاه تخصصی، تعبیر شتابدهی و ارزش‌آفرینی رویدادهای نمایشگاهی را با چاشنی حضور رسانه تندتر کنیم. درخواست فعالان نمایشگاهی از صاحبان رسانه به نظر می‌رسد که فراتر از ارسال اخبار باشد.

 

 اگر رسانه را به مثابه محصول و خدمت تلقی کنیم، سطوح این محصول و خدمت را بیش از سطح عام و مورد انتظار افزایش داده و به مرتبه برتری که همان تمایز از رقباست، ارتقا دهیم و حتی مقوله آینده‌‌نگری را هم در آن لحاظ کنیم.

انتظارات و دغدغه‌ها از عملکرد رسانه؛
_ شفاف‌سازی، بیان عملکرد و خروجی‌های مثبت و منفی رویدادها
_ انعکاس فرصت‌های هم‌افزایی بین نمایشگاه و صاحبان صنایع
_ بهره‌گیری از کارکردهای چندگانه رسانه و تاثیرگذاری بر سایر خدمات جانبی
_ بهره‌گیری از تجربیات گذشته، بیان نقاط قوت و ضعف
_ کمک به حضور و مشارکت تمامی فعالان صنعت مورد نظر در رویداد
_ پل ارتباطی و متحرک برای روان‌سازی بین مراکز نمایشگاهی منطقه
_ معرفی ظرفیت های داخل کشور

شاید به جرأت بتوان گفت رسانه نمایشگاهی در چند سال اخیر از قالب اطلاع‌رسانی پا را فراتر گذاشته و حرکت به سمت مدیریت دانش و تبدیل دانش شفاهی به گزارش‌های تخصصی، تحلیلی و مجلات محتوایی و مستندسازی را آغاز کرده است ضمن اینکه می‌توان اعتبار و جایگاه اصلی رسانه را همین مولفه‌ها هم تلقی کرد.

رسانه این امکان و فرصت را می‌تواند مهیا کند که از مهم‌ترین و کارآمدترین ابزار بازاریابی که همان برپایی نمایشگاه است را نمایش داده و با جلوه پر رنگ‌تری ارائه کند. به هر صورت رسانه، زبان گویای حال یک صنعت است و هر رویدادی که نقش رسانه را نادیده انگارد، مرتکب خطای استراتژیک شده است.

فرهنگ‌سازی و آینده‌‌نگری می‌توانند از کارکردهای مهم رسانه تلقی شود.

در پایان از فعالان صنعت نمایشگاهی خواهانیم تا با حضور رسانه موتور محرک و عامل پویایی هرچه بیشتر این صنعت پویا باشیم.

منبع: روزنامه صمت
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی


  7 اصل برای حفظ انسجام جلسات


  مزیت‌های سخنرانی‌ها


  هنر شنیدن دیگران


  هوا همیشه تاریک و سرد است برای درماندگان


  یافته‌های جدید پژوهش «پیو» در خصوص شبکه های اجتماعی


  رشد تبلیغات آنلاین در دوران کرونا


  درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو


  رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو


  روابط عمومی شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه باید در سیاست‌های اطلاع‌رسانی با این شرکت هماهنگ باشند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی