درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 12:44   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46634صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 28 اسفند 1399 - 09:27
چالش‌های ترسناک «کلاب‌هاوس» برای روابط عمومی
حمید جعفری/ متخصص روابط‌عمومی و ارتباطات بازاریابی - روز گذشته یادداشتی با تیتر «فرصت استثنایی «کلاب‌هاوس» برای روابط‌عمومی» منتشر شد که در نگاهی کلی فقط به استفاده از ظرفیت‌های کلاب‌هاوس در روابط عمومی پرداختم. در این شماره و برای تکمیل آن مطلب قصد دارم به نکاتی اشاره کنم که دانستن آنها برای استفاده از کلاب‌هاوس ضروری است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روز گذشته یادداشتی با تیتر «فرصت استثنایی «کلاب‌هاوس» برای روابط‌عمومی» منتشر شد که در نگاهی کلی فقط به استفاده از ظرفیت‌های کلاب‌هاوس در روابط عمومی پرداختم. در این شماره و برای تکمیل آن مطلب قصد دارم به نکاتی اشاره کنم که دانستن آنها برای استفاده از کلاب‌هاوس ضروری است.

این روزها صحبت از «Clubhouse» کلاب‌هاوس است، شبکه اجتماعی جدیدی که ارتباط کاربران با هم در آن فقط مبتنی بر صدا است و بر خلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی که تعامل کاربران با هم مبتنی بر متن و تصویر است، در کلاب‌هاوس نمی‌توان کامنتی نوشت یا پیغامی برای کاربری ارسال کرد. این اپلیکیشن فضایی را ایجاد کرده که با استفاده از آن انگار در حال گوش دادن به یک کانال رادیویی یا پادکست به‌صورت زنده هستید. در این اپلیکیشن یک کاربر می‌تواند یک اتاق مجازی ایجاد کند و با دعوت از دیگران درباره موضوع مشخصی گفت‌و‌گو کند یا کاربران می‌توانند به اتاق‌های ایجاد شده توسط دیگر کاربران بپیوندند و در گفت‌و‌گو مشارکت کنند. این نکته را هم باید درنظر گرفت که تعداد مشخصی از افراد در حال گفت‌و‌گو هستند و برای مشارکت در بحث باید دست‌تان را بالا بگیرید تا در نوبت صحبت کردن قرار بگیرید.

توجه کنید که کلاب‌هاوس فعلا در دسترس کاربران اپل است و همان‌طور که در یادداشت قبلی اشاره کردم کاربران تنها با دریافت دعوت‌نامه از یکی از کاربران عضو در کلاب‌هاوس می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. اما نسخه غیررسمی کلاب‌هاوس برای کاربران اندرویدی در حال دست به دست شدن است. ابتدای کار با این نسخه غیررسمی به شما این هشدار نمایش داده می‌شود که «این نسخه غیررسمی است و ممکن است کلاب‌هاوس حساب کاربری شما را ببندد و مسوولیتش با خود شماست!» همین‌جا توصیه می‌کنم که از نسخه غیررسمی هیچ اپلیکیشنی استفاده نکنید. در ادامه به چالش‌هایی درباره کلاب هاوس می‌پردازم که اطلاع از این موارد در کنار جنبه‌های مثبت آنکه در یادداشت قبلی به آنها اشاره شد می‌تواند دید کاملی در استفاده مناسب از این اپلیکیشن در راستای اهداف یک برنامه روابط عمومی ارائه کند.

اتاق‌ها در کلاب‌هاوس یک یا چند مدیر دارند که عملا فرصت گفت‌و‌گو را کنترل می‌کنند. کلاب‌هاوس پلت‌فرمی است برای گفتن و شنیدن اما وسوسه جلوی میکروفن قرار گرفتن ممکن است دردسرساز شود. علاوه‌براین ممکن است مدیر یک اتاق که از قضا سخنگوی یک سازمان، مدیرعامل یا... باشد توسط یک کاربر به چالش کشیده شود و موضوع شخصی شود. تصور کنید چند خبرنگار هم در این اتاق حضور داشته باشند.

 

همین کافی است تا یک بحران ارتباطی شکل بگیرد. به‌صورت کلی واحد روابط عمومی هر سازمانی برای استفاده ار کلاب‌هاوس باید مستندها و دستورالعمل‌های لازم را آماده کند و در اختیار سخنگوهای سازمان خود که قرار است در اتاق‌های کلاب‌هاوس صحبت کنند قرار دهد. هر کاربری در اتاق‌های کلاب‌هاوس ممکن است حرفی بزند که بعدا پشیمان شود. الزامی ندارد که سخنگوی یک سازمان به هر انتقادی که می‌تواند خصوصی مطرح شود نه در یک فضای عمومی پاسخ دهد. هر اظهار نظری می‌تواند بدون اطلاع گوینده ضبط شود و برای همیشه باقی بماند.

کلاب‌هاوس به سایر حساب‌های کاربری کاربران در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و توییتر دسترسی می‌گیرد و این اتفاق خوبی نیست. بخش اصلی تنظیم حساب کاربری در کلاب‌هاوس اتصال حساب‌های کاربری توییتر و اینستاگرام است. اگر بحرانی در کلاب‌هاوس دامن سخنگوی یک سازمان را بگیرد هیچ تضمینی وجود ندارد که ادامه این بحران به شبکه‌های اجتماعی دیگر کشیده نشود. به‌نظر می‌رسد کلاب‌هاوس می‌تواند سکوی جدیدی باشد برای شروع یک بحران که پس از ورود به شبکه‌های اجتماعی دیگر راه به رسانه‌های جریان اصلی پیدا می‌کند.

 

فراموش نکنیم که در دوره cancel culture در شبکه‌های اجتماعی زندگی می‌کنیم. شرایطی که در آن وقتی رفتار شما از نظر دیگران اشتباه باشد تمام اعتبار خود را از دست می‌دهید و صدایتان را ساکت می‌کنند. چهره‌های بسیاری بوده‌اند که حرفه و آینده‌شان تحت تاثیر واکنش کاربران به آنها در شبکه‌های اجتماعی به کلی تحت تاثیر قرار گرفته. فرهنگی که آزادی بیان را محدود می‌کند و نظرات مخالف را با حمله جمعی خنثی می‌کند. در چنین شرایطی دشوار می‌شود در یک شبکه اجتماعی که مبتنی بر صدا و ابراز نظر و عقیده است به راحتی فعالیت کرد و منتظر عواقب آن نبود.

از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد که گفت‌و‌گوها در کلاب‌هاوس باید خصوصی باشند اما از قرار این‌طور نیست. به موارد متعددی پیش از کلاب‌هاوس می‌توان اشاره کرد که یک فایل صوتی یا یک فیلم خصوصی لو رفته است. هستند کسانی که به این شکل حریم خصوصی دیگران را نقض کنند.

 

از سوی دیگر صداها برای رسیدگی به شکایت‌های احتمالی توسط کلاب‌هاوس ضبط می‌شود. همچنین این اپلیکیشن به فهرست شماره تماس‌های کاربران دسترسی دارد.

 

انتقاد دیگری که درباره کلاب‌هاوس این روزها از آن صحبت می‌شود گفت‌و‌گوهایی است که مصداق نژادپرستی هستند که قطعا چالش بزرگی برای این اپلیکیشن است. «ایوان نرمین» مدیرعامل آژانس بین‌المللی روابط عمومی Red Banyan معتقد است کلاب‌هاوس به‌زودی می‌تواند محلی برای آسیب دیدن برند کسب‌و‌کارها و برندهای شخصی شود. به‌نظر می‌رسد همچنان باید منتظر رشد سریع کلاب‌هاوس بود. این اپلیکیشن رشد خیره‌کننده‌ای در سال ۲۰۲۰ داشت و طبعا بررسی دقیق‌تر این فضا تا ماه‌های آینده می‌تواند تصویر روشن‌تری برای استفاده از آن ارائه کند.


منبع: https://donya-e-eqtesad.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد