درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 22 فروردین 1400 - 23:13   

نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی

  نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست

  انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست


ادامه ادامه مطلب دو

۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی

  ۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط عمومی «تهران رسانه» منصوب شد

  مدیر روابط عمومی «تهران رسانه» منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مسئول روابط‌عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل: یکی از راه‌های پیشرفت روابط‌عمومی‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی است
  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی: روابط‌عمومی خلاق جایگاه یک دستگاه را ارتقا می‌دهد
  انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست
  اهمیت اخبار به راست و دروغ بودنش ربطی ندارد
  ۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی
  نقش مهم عکس «سلفی» در برندینگ
  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران با کارگزاران روابط عمومی
  رتبه برتر روابط عمومی میراث فرهنگی گلستان در کشور
  مدیر روابط عمومی «تهران رسانه» منصوب شد
  اصول وآداب تشریفات گامی نوین در روابط عمومی سازمان ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46618صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 26 اسفند 1399 - 12:18
بازخورد نشان‌دادن در سریع‌ترین زمان ممکن
«انتقادپذیرترین» شرکت جهان
یکی از داستان‌های واقعی و مشهور در مورد موفقیت شرکت تویوتا این است که پس از پایان اولین هفته فعالیت از تمام کارکنان تازه‌وارد به این شرکت خواسته می‌شود تا در سالن گردهمایی‌های شرکت حاضر شوند و در اولین جلسه «طرح انتقادات تویوتایی» شرکت کنند. بدین منظور از کارکنان تازه‌وارد به شرکت خواسته می‌شود در محلی از سالن اجتماعات شرکت که به‌وسیله‌ یک خط قرمز و به شکل دایره از محیط اطراف جدا شده قرار گیرند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شرکت تویوتا را می‌توان به جرات «انتقادپذیرترین» شرکت جهان نامید چراکه در این شرکت انتقاد به‌عنوان مثبت‌ترین و ارزشمندترین رفتاری که از کارکنان و پرسنل شرکت می‌تواند سر بزند شناخته می‌شود. در شرکت تویوتا حتی ساده‌ترین و سطح پایین‌ترین نیروهای شرکت این اجازه را دارند تا به‌صورت علنی از مدیران ارشد و مافوق‌های خود انتقاد کنند و پس از آن نیز بدون هیچ دغدغه‌ای به کارشان در شرکت ادامه دهند و نه‌تنها توبیخ نشوند بلکه مورد تشویق هم قرار می‌گیرند.

 

البته در شرکت تویوتا که جزو موفق‌ترین شرکت‌ها در جهان شناخته می‌شود، انتقاد کردن از مافوق‌ها و مدیران تنها مختص کارکنان باسابقه و قدیمی شرکت نیست و نیروهای تازه‌وارد به شرکت هم می‌توانند از همان ابتدای ورودشان به شرکت و به‌محض دیدن نقاط ضعف خاص شروع به انتقاد‌کردن و بیان نظرات‌شان کنند حتی اگر تنها چند روز از ورودشان به شرکت گذشته باشد.

یکی از داستان‌های واقعی و مشهور در مورد موفقیت شرکت تویوتا این است که پس از پایان اولین هفته فعالیت از تمام کارکنان تازه‌وارد به این شرکت خواسته می‌شود تا در سالن گردهمایی‌های شرکت حاضر شوند و در اولین جلسه «طرح انتقادات تویوتایی» شرکت کنند. بدین منظور از کارکنان تازه‌وارد به شرکت خواسته می‌شود در محلی از سالن اجتماعات شرکت که به‌وسیله‌ یک خط قرمز و به شکل دایره از محیط اطراف جدا شده قرار گیرند.

 

کسانی که چند دقیقه در این دایره‌ قرمز رنگ حضور دارند باید حداقل سه انتقاد از مدیران مافوق خود و شرکت تویوتا ارائه دهند و فقط پس از ارائه‌ این سه انتقاد اجازه دارند از دایره‌ قرمز رنگ خارج شوند. به عقیده مدیران شرکت تویوتا نیروهای تازه‌وارد به شرکت به دلیل اینکه بدون هیچ پیش‌زمینه ذهنی و با ذهنیتی باز وارد شرکت می‌شوند، می‌توانند خیلی بهتر از کارکنان قدیمی و کسانی که به شرایط حاکم بر شرکت خو گرفته‌اند مسائل و مشکلات موجود در شرکت را ببینند و در قالب انتقادات سازنده به اطلاع مدیران و مافوق‌های خود برسانند.

 

جالب آنکه از دل همین جلسات انتقادات تویوتایی برای تازه‌واردها به شرکت است که ایده‌ها و نکات جالب‌توجهی بیرون می‌آید که به پیشرفت شرکت تویوتا و بهبود شرایط امور در آن کمک شایانی کرده و این است راز موفقیت و پیشرفت روزافزون شرکتی ماندگار و قدرتمند به‌نام تویوتا.

نویسنده: سوجان پاتل

مترجم: سیدحسین علوی‌لنگرودی
منبع: https://donya-e-eqtesad.com

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی


  ۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی


  هنر شنیدن دیگران


  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران با کارگزاران روابط عمومی


  رشد تبلیغات آنلاین در دوران کرونا


  روابط عمومی شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه باید در سیاست‌های اطلاع‌رسانی با این شرکت هماهنگ باشند


  رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو


  درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو


  نقش مهم عکس «سلفی» در برندینگ


  انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی