درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 16:52   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4658صفحه نخست » ادامه مطلب چهاریکشنبه، 27 مرداد 1392 - 05:30
درس های آموخته شده از نبرد نفت خام برنت در عرصه روابط عمومی
هیأت¬های اجرایی شرکت نمی¬توانند افکار عمومی را نادیده بگیرند. اما شاید آسیب روابط عمومی بسیار شدیدتر و طولانی مدت باشد.
  

نبرد نفت خام برنت در عرصه عمومی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- اولین گزارش خبری از طرح برنامه­ریزی شده نفت خام برنت دریای شمال در مارس 1995 خاتمه یافت.

گرین پیس آلمان تا دهم آوریل هنگامی که اعضاء هامبورگ طرحی را برای اقدام مستقیم ارائه دادند، برقرار نشد. در 27 آوریل همانطور که مجوز تخلیه­ی محوطه­ی نفت خام برنت در شمال شرقی اقیانوس اطلس داده شد، مبارزه­ی گرین پیس آغاز شد.

4 کوهنورد حرفه­ای استخدام شدند تا با کوششی جسورانه سوار سکوی نفتی شدند. آن­ها در انجام این کار موفق شدند. آن­ها به سرعت توسط 26 طرفدار دیگر از اطراف اروپا دنبال شدند و با 20 تن از تجهیزات و لوازم شامل ارتباط ماهواره. گرین پیس عملیات 750000 یورو را آغاز کرد تا تخلیه­ی زباله­ی نفت برنت را از طریق اقدامی مستقیم متوقف کند.

روز شنبه، 30 آوریل، شل طرح­هایی را آماده کرد تا از عهده­ی بارگیری برآید. اما ناگهان گرفتار حرکت بعدی گرین پیس شد. تا حالا حدود 350000 یورو لوازم ارتباط جمعی نیز در کشتی بود که شامل ارتباط ماهواره­ی زنده که تصاویری را برای تلویزیون آلمان ساعت­ها پخش می­کرد. گرین پیس همچنین بطور متناوب در کنفرانس وزیران چهارم دریای شمال اعمال نفوذ می­کرد. در این هنگام، علاوه بر کوشش­های شل، اعتراض­کنندگان، خط مشی را رها کردند اما گرین پیس کوشید تا در 16 ژوئن نفت برنت را دوباره بارگیری کند. هلموت کول صدراعظم آلمان، جان میجر را برای حمایت از طرح­های شرکت ملامت کرد. در اواخر ماه مه داتچ شل توسط هیئت نمایندگی گرین پیس آلمان بازدید شد.

 در ژوئن، گرین پیس ادعا کرد که 100 ایستگاه خدماتی تعیین شده بریتانیا شل به همراه گروه­های اعتراض­کنندگان وجود دارد- آمار 75 درصد از مشتریان شل کاهش یافتند. در این هنگام، مجلس نمایندگان بریتانیا موضوعی را در مجلس مطرح کردند در حالی که در لایپزیک آلمان، کارکنان از امضای قرارداد حمایت شل ممانعت کردند و حتی وزیران داتچ اعلام کردند که آن­ها بنزین شل را نخواهند خرید. کلیسای لوتران پمپ بنزین­های شل را تحریم کرد. در کل، فروش محصولات شل تا حدود 30 درصد در آلمان در این زمان کاهش یافت. تحریم­های مشابهی در دانمارک، هلند و سایر کشورهای دریای شمال ادامه یافت و تظاهراتی در چندین شهر اروپایی صورت گرفت. همچنین در ژوئن، طرحی در کمیسیون اُسلوو و پاریس اختصاص داده شد تا از تخلیه­ی زباله­ی استقرار نفت در شمال شرقی اقیانوس اطلس ممانعت بعمل آوردند. دولت بریتانیا به تصمیمی که در هر مورد الزامی قانونی در بریتانیا نبود، اعتراض کردند.

در این میان، در 16 ژوئن دو اعتراض کننده­ی گرین پیس، به نفت خام برنت با هلیکوپتری که منبع منهدم شده را در شمال شرق اقیانوس اطلس به دنبال خود می­کشید، سقوط کرد. تولیدات شل در آلمان تحریم شد و در جایی دیگر در اروپا اشاعه یافت. در 17 و 18 ژوئن 2 ایستگاه خدماتی شل در هامبورگ، مکان مراکز داتچ شل مورد حمله قرار گرفت. یکی از مراکز توسط بمب یکی از اعتراض­کنندگان، تخریب شد و سایر مراکز با تفنگ سبک به آتش کشیده شدند. سومین ایستگاه خدماتی با مواد آتش­بازی مورد حمله قرار گرفت. این همزمان بود با اعلام بریتانیا شل که کارگزاران اکنون بیشتر وقت خود را صرف می­کنند و می­کوشند تا توضیح کاملی از امتیازات طرح بدهند.

در 20 ژوئن، تغییر موضع اعلام شد: رییس بریتانیا دستور داد تا تغییری اساسی در تصمیم توسط هیئت مدیره­ی آنگلو داتچ شرکت مادر رویال داتچ شل، مرکزیت در هوگو ایجاد کنند. گروه هیئت مدیره هرگز به تصمیم اصلی اعتراض نکرد تا طرح تخلیه­ی زباله عقیم ماند که در 22 ژوئن رخ داد.

وزیر انرژی، تیم ایگار به مجلس گفت که نخست وزیر از طرح شل حمایت کرده است. تنها چند دقیقه بعد اطلاعیه رسمی در لندن منتشر شد که اعلام کرد، عملیات آن­ها متوقف شده است. شل تصمیم خود را تغییر داد و عملیات انهدام را خاتمه داد، تأکید بر اینکه علاوه بر فشار از جانب سایر دولت­های اروپایی بود. دولت بریتانیا ظاهراً خشمگین شد زیرا آن­ها به حمایت از تصمیم اصلی ادامه دادند. شل حتی بعد از بازگشت افراد قدرتمند توسط دولت ارتباط با حمایت ارزشمندتر خود را نپذیرفت.

در آگوست سال 1995 نفت خام برنت توانست فورد نروژی، دن نورسک وریتاس مأموریت داده شد تا بازدید غیروابسته­ای انجام دهد.

سپتامبر، هنگام شکل­آفرینی سردبیران تلویزیون بود که مجبور بودند اقرار کنند که مسلماً نادانسته به گرین پیس اجازه دادند تا پوشش خبری خود را از ماجرا استفاده کنند. گرین پیس از اکثر فیلم­هایی که در پخش برنامه­ی اخبار استفاده شده بود، حمایت کرد. در 4 سپتامبر گرین پیس اقرار کرد که برآورد آن­ها از 5500 تن نفت خام برنت بارگیری شده اشتباه بود.

مدیر عامل گرین پیس بریتانیا، لرد پیتر ملچت با کریستوفر فای، رییس بریتانیا شل و رییس هیئت اجرایی، مخالفت خود را با تخلیه­ی زباله نفت خام برنت در دریا دوباره­ی تأکید کردند. در بریتانیا شل از طریق بررسی کنونی در حدود 1200 امکان برای تخلیه­ی زباله­ی ساحلی یا بازیافت نفت خام برنت وجود داشت. گرین پیس تأکید می­کند که عملیات آن بر اساس شل 100 تن فضولات سمی و 30 تن رادیواکتیو زائد بی ارزش برآورد شد. علاوه بر ملاقات بین هیئت مدیره شل و گرین پیس در اکتبر برگزار شد.

دین نورسک وریتاس فهرست میزان نفت خام برنت در ماه اکتبر را منتشر کرد. این موضوع به برنامه­ریزی برچیده شدن سکوی ساحلی کمک کرد.

 

گروه­ها چه کسانی بودند؟

هنگامی که هیئت مدیره بریتانیا برای خلاص شدن از نفت خام برنت به تخلیه­ی آن در دریا تصمیم گرفتند، گمان کردند که تصمیم تجاری خوبی گرفته شده و دولت بریتانیا از این حرکت حمایت کرد. در این میان، از دیدگاه زیست محیطی، آن­ها عمق تخلیه­ی زباله را کاربردی­ترین امکان زیست محیطی از دیدگاه علمی و فنی در نظر گرفتند. بررسی­های فنی و تحلیل هزینه منفعت­ بهترین امکان و پایه­ی علمی برای تصمیم را به آن­ها نشان داد که به خوبی بررسی شد.

بیش از چند ماه هیئت مدیره­ی بریتانیا شل تشخیص داد که ترتیپ گروه­ها موضوع تخلیه را در برنامه­ی کار خود قرار دهد که بسیار صریح خواهد بود در حالی که سایرین آماده می­شوند با اقدامی مستقیم احساس خود را تخلیه کنند. اما حقیقتاً گروه­ها چه کسانی بودند؟

شل از نخست وزیر جان میجر حمایت کرد و توافق کردند، به دنبال تحقیق سازمان تجارت و صنعت و سازمان محیط زیست که طرحشان درست و بهترین بود. تصویب طرح تخلیه­ی زباله توسط دولت بریتانیا همردیف موافقت­های بین­المللی بود و به مفهوم نقطه نظر اقتصادی و ایمنی است. دستورالعمل­ها توسط سازمان کشتیرانی بین­المللی (آژانس سازمان ملل که بر موضوعات آلودگی دریا نظارت می­کند) تنظیم شد که از طریق طرح انجام شد. انجمن مدیریت ساحلی بریتانیا همچنین به بحث پرداختند و با طرح مخالفت نکردند.

صدراعظم آلمان، هلموت کول، صراحتاً و آشکارا با جام میجر در نشست سران جی 7 در هالیفاکس، نرا اسکاتیا مخالفت کرد. پارلمان آلمان بحثی را ارائه داد که برای وزیران بریتانیا ضرورت دارد تا تخلیه­ی زباله­ها را کنار بگذارند و ممنوع کنند.

حتی پلیس آلمان استفاده از بنزین شل را نپذیرفتند. مصرف­کنندگان، به ویژه در آلمان جایی که واکنش بر ضد طرح قوی­تر و شدیدتر بود، فشار بر شرکت به صورت انتقال و تحریم پمپ بنزین شل اعمال شد. سایر دولت­های خارجی- دولت­های دانمارکی، سوئدی، بلژیکی و هلندی همگی بر دولت بریتانیا فشار وارد کردند تا طرح تخلیه­ی زباله را متوقف کنند.

مقرررات محیطی به محافظت مثلاً، آژانس زیست محیطی، کمیسیون اروپا، پارلمان اروپایی و انجمن تحقیق زیست محیطی ملی- تأثیرات اساسی بر داوری­ها در مورد مناسب بودن طرح تخلیه­ی زباله داشتند. تمام موضوع حفاظت زیست محیطی بار دیگر اهمیت افزایش آگاهی و حساسیت ایجاد شده توسط مسئله نفت خام برنت مورد تردید قرار گرفت. بیشتر تجار، نظام حفاظت زیست محیطی در اروپا را پرهزینه و مقرراتی می­بینند. بطور همزمان، سایر افراد در اروپا بنظر می­رسد که حفاظت زیست محیطی بیشتری را می­خواهند.

مسلماً گروه­های فشار زیست محیطی، شامل آنهایی که مشتاق و برای اقدام مستقیم نظیر گرین پیس آمادگی دارند در افزایش آگاهی در مرکز قرار دارند.

گرین پیس سطح بالایی از پوشش خبری را ایجاد کرد و قادر بود که احساسات مردم را در مورد بی­عدالتی آشکار، اجازه­ی تخلیه­ی فضولات، به شیوه­ای که بریتانیا شل و دولت بریتانیا در یک وضعیت دشوار قرار گرفت. تصمیم درست، علمی و منطقی با مخالفت گروه­ها متوقف شد. مدیریت آن­ها در مورد این موضوع مبارزه­ی واحد مؤثر و کارآمد بود. آن­ها برخلاف اشتباه خود بیش از کمیت فضولات مربوطه مصرّ بودند که مبارزه درباره­ی مسئله پذیرش اخلاقی تخلیه­ی زباله در دریا بود، نفت برنت به سادگی مورد آزمایشی برای این موضوع بود.

حتی صنعت روابط عمومی از طریق افراد متخصص خود، انجمن روابط عمومی به بحث پرداختند. انجمن روابط عمومی بیانیه­ای را منتشر کرد که می­گفت چنین ضدیتی با تصمیمی در جریان احتمالاً تأثیری منفی بر موقعیت روابط عمومی شل دارد. قابلیت اعتمادشان به عنوان کارگزاران محیط زیست که در مورد این مسئله تردید دارند و این می­تواند به شهرت شرکت آسیب برساند.

حتی کارکنان شل کانون توجه گروه­ها قرار نمی­گیرند. در آلمان تهدیداتی بر ضد برخی از کارکنان داتچ شل صورت گرفت. شرکت وابسته­ی آر.دی.اس آلمان همچنین در مارس سال 1995 هنگامی که آن­ها تاریخچه­ی زیست محیطی مشترک و طرح مبارزه­ی تبلیغاتی را آغاز کردند که بعداً کنار گذاشته شد، به طرز بدی غافلگیر شد. گرین پیس در ایجاد یک تحقیر همه جانبه­ی کل سازمان شل موفق شد، گروه­های اندکی تشخیص دادند که تصمیم اساسی برای تخلیه در دریا توسط هیئت مدیره بریتانیا گرفته شد. ایالات متحده با 50 درصد شرکت ایزون (با شعبه­ای بنام ایسو در بریتانیا) تحت تأثیر قرار گرفت، هر چند که بسیاری این روابط را متوجه نشدند. به نقل از دراسپیگل، آقای پیتردونکان، رییس اجرایی داتچ شل، حتی اقرار کرد که وی طرح­هایی برای ریختن زباله در دریا را کمابیش از تلویزیون آموخته است.

یک جنبه از آسیب جدی از ماهیت گروه­ها و تأثیر متقابل، تلاقی خواسته­های بین گروه­های گوناگون است که شامل آن­هایی است که انتظار می­رود متحد باشند. مثلاً محوطه­های حفاری نفت فرصت بازیافت و شاید سهواً پیدا می­کند، آن­ها فشاری را بر بریتانیا شل شدیدتر کردند.

 

نتیجه

فروش محصولات شل در اروپا طی تابستان 1995 کاهش یافت. نفت خام برنت هنوز در فورد نروژی که منتظر تصمیم کارخانه در مورد چگونگی ادامه­ی آن بود، ثبات دارد.

نجات شرکت از دردسر و بحران بیشتر، شل تحت فشار بود تا پاداش­های سالانه بهترین بریتانیای خود را به تعویق بیاندازد، داشتن طرح­های زیست محیطی مثبت و مؤثر برای سال­ها حمایت شد.

هیأت بریتانیا شل اقرار کرد که آن دید بسیار محدودی دارد و از بیان بحث علمی نسبت به بحث اساسی خودداری کرد. وجهه­ی عمومی گرین پیس مورد بحث است به ویژه در بریتانیا جایی که واکنش شدیدتر بود. آیا از موضع خود عقب نشستن در مورد واقعیات راجع به فضولات سمی به شهرت گرین پیس آسیب می­رساند؟

 

درس­های آموخته شده؟

در یک گروه تجاری جهانی که سود سالانه آن حدود 4 میلیارد یورو افزایش می­یابد قطعاً هزینه­ی 40 تا 50 میلیون یورو از جمع کردن ساحل مقدار زیادی نیست. بلکه نفت خام برنت تنها یکی از صدها سکوی حفاری دریای شمال است که باید سال­ها پیش تنظیم شده باشد. در دوره­های مالی، همانطور که دیدیم بسیار به توجه تنها محدود است، این موضوع بررسی یک مورد می­باشد. اما شاید آسیب روابط عمومی بسیار شدیدتر و طولانی مدت باشد.

مسلماً یک تجارت منطقی خوب و تصمیم علمی محور با آمادگی دقیق و برنامه­ریزی فنی، شامل تحلیل هزینه- سود، علت ناراحتی و عصبانیت بیشتر حمایت می­شود؟ تحلیل ظاهراً بسیار دقیق بود. بیش از 4 سال برای طرح تصویب دی.تی.آی طول کشید. آن به هر حال تنها با سنجش زیست محیطی ارتباط دارد که به اندازه­ی ارزش و تصمیم­گیری در مورد هزینه در تحلیل هزینه- سود بود. احساسات بسیاری از مردم در نظر گرفته نشد. افراد شل برای رسیدن به تعادل بین ایمنی، آلودگی زیست محیطی و عوامل اقتصادی احتیاط می­کنند. هنوز، بیرون سازمان این موضوع را مسلم می­داند.

هیأت­های اجرایی شرکت نمی­توانند افکار عمومی را نادیده بگیرند. مدیران تشخیص گستره­ی وسیعی از افراد برای این موضوع را نپذیرفتند و چگونه آن­ها ممکن است بر یکدیگر تأثیر متقابل داشته باشند. شاید عجیب باشد که شل پیشرو طرح برنامه­ریزی بود که می­کوشد تا موضوعات و مشکلات آینده را پیش­بینی کند و در برنامه­ریزی شرکت شکل ببخشد. بطور یکسان، تخلیه­ی زباله در عمق دریا به هر حال موضوع تازه­ای نیست. به همراه 32 سکوی مشابه در دریای شمال و مجموع بیش از 50 ساختار نفتی که می­تواند زباله تخلیه شود، اگر نفت خام برنت یک پیشینه محسوب شود، عدم ارتباط با آن­هایی که ممکن است احساس کنند با تصمیم تهدید می­شوند جای تأسف دارد. اکثر آنان که در شل هستند، در شکل­گیری طرح تخلیه که به مهندسین آموزش داده شد، دخالت دارند. در کل، احساسات خود را در کار خود بکار نمی­برند و به افکار عمومی ارائه نمی­شود. بیشتر جنجالی که ایجاد شد از احساسات نسبت به اصطلاح «علم منطقی» نشأت می­گیرد. اعتراض در مورد آنچه که اغلب آن را به عنوان موضوع اخلاقی نسبت به موضوع فنآوری می­بینند، بود. بطور قابل تحسینی کارشان در مورد ملاحظات فنی و علمی دقیق و بجا بود.

همان­طور که از شرکت جهانی نظیر شل انتظار می­رود. اما حتی رییس جمهور مجبور بود اقرار کند در مرور گذشته که آن­ها (بطور آشکار) بسیار در افکار خود درونگرا شدند. ارتباط بیرون از شرکت و چرخه­های دولتی در مورد اختیارات تنها اقدام بعدی بود- یک مرتبه هیجان تصمیم بر اتفاقات مستولی شدو

تلاش شل برای بحث در مورد موضوع بسیار واکنش نشان می­دهد. اول، تخلیه­ی زباله در دریا هر چند که یک انتخاب مثبت بود بنابراین آن­ها نپذیرفتند که حمایت مناسب را از طریق رد آشکار میزان احساس افراد در اروپا جلب کنند. آن­ها سعی کردند تا سر خود را پایین نگه دارند به امید اینکه هیچ کسی به موضع­شان اعتراض نکند. شرکت اعتماد و بحث خود را افزایش داد (آن­ها حدود 4 سال با آن زندگی می­کردند) آن­ها گمان می­کنند که «واقعیات علمی» نیازی به توضیح ندارد. روشن است که آن­ها قدرت عقیده گرین پیس را فراموش کرده­اند. ناراحت­کننده اینکه شاید خودخواهانه باشد که فرهنگ بریتانیا شل از طریق گروهی که سرگرم افزایش موضوع تخلیه­ی زباله در گردهمایی کراس بورد بکار گرفتند که آلمان- هلند و اسکاندیناوی به نظر می­رسد بطور خاصی از لحاظ زیست محیطی حساس هستند. شاید مدیران تلاش زیادی را برای متقاعد کردن دولت صرف می­کنند و تأکید بر اینکه آن­ها موافقت دارند برای مشورت با گروه وسیع سهامداران شرکت­های همتای خود در گروه آر.دی. اس ، کارکنان عرضه­کنندگان و گروه­های اجتماعی گوناگون، اهمیت اندکی قایل می­شوند. بطور قابل ملاحظه­ای، مصرف­کنندگان در مقابل شرکت­ها مقاومت می­کنند. رابطه­ی بین هزینه­ی مصرف­کننده و سیاست­ها به صورت نگرانی­های اخلاقی بیشتر از این مشهود نیست.

اینترنت به طور گسترده­ای توسط طرفداران زیست محیطی برای ارتباط برقرار کردن با سایرین بکار می­رود. کاربرد گرین پیس از اینترنت برای تغذیه رساندن اطلاعات رسانه­های خبری بکار می­رود که بطور خاصی پیچیده است. برعکس بریتانیا شل در آمریکا یک سایت داخلی دارد اما هیچ اشاره­ای به نفت خام برنت یا گرین پیس نمی­کند.

به طور واضح، تصمیم­گیرندگان شناسایی مفاهیم سیاسی از طرح­های خود را نپذیرفتند و در نتیجه کمیت و نوع ارتباط هرگز قادر نخواهد بود تا ماهیت مسئله ارتباطی که شرکت با آن مواجه است را پیش­بینی کند. مثلاً گرین پیس آلمان عموماً با موضوع تخلیه­ی زباله ارتباط دارد نه با واقعیات شرایط نفت خام برنت، درست از هنگام شروع فعالیت­های خود.

«گرین پیس»، جنگی چریکی را ترتیب داد که آن­ها قادر بودند تا خودشان را به عنوان مبارزان شجاع در اختیار مخالفان نیرومند استثمارگر نشان دهند.

تصورات ضد شل سراسر خبرگزاری و رسانه خبری را ویران کرد. کوشش ارتباطی شل در نتیجه تقریباً بطور کاملی واکنشی بود.

آقای میک برید، رییس اسبق مؤسسه روابط عمومی، مسئله شل را جمع­بندی کرد: آن­ها نپذیرفتند که با مزایای روشی را که معتقد بودند صحیح است ارتباط داشته باشند... اکنون آن­ها از چیزی دفاع می­کنند که دفاع کردنی نیست (سردبیری دی.سامر، فاینشنال تایمز، 23 ژوئن 1995). بسیاری از اقدامات، تلاش برای رهایی نفت خام برنت بی جهت نگرانی زیست محیطی را تشدید کرد. در چنین اقداماتی، شاید برینانیا شل، تا اندازه­ای به شهرت مشارکت و صنعت نفت خود آسیب رسانید (سایر سهامدارانش).

عبرت آشکار از تجربه­ی نفت خام برنت این است که صنعت نفت و شرکت­هایی چون بریتانیا شل به ارتباط با سهامداران خود برای ایجاد تعادل سهام نیاز دارند. علاوه بر این، شرکت­ها باید بیشتر در مورد اینکه چگونه موضوعات زیست محیطی می­تواند بر تجارتشان تأثیر بگذارد فرابگیرند. بررسی عمومی دقیق و پیوسته به روز شده می­تواند ارزش زیادی در تشخیص موضوعات داشته باشد و در ابزارهای برنامه­ریزی به نحو مؤثری از عهده­ی آن­ها در یک شیوه­ی تأثیرپذیر صادقانه می­تواند برآید. نظام مدیریتی زیست محیطی شیوه­ای است که می­تواند به شل کمک کند تا جنجال در مورد طرح نفت برنت را پیش­بینی کند. این نظام به اقدامات لازم برای نتایج قابل ملاحظه به گروه­های زیست محیطی نیاز دارد.

یک مسئله نهایی که ماهیت فعالیت گرین پیس را در نظر می­گیرد، برخی آن­ها را به عنوان جلسه­ای غیر مجاز، سیاست­ها و تبلیغات در بازگشت به شرح مختصر بیشتر از نمایشی خطرناک توصیف می­کنند. برآوردهای گرین پیس از هزینه­ی فعالیت­ها در حدود 4/1 میلیون یورو است که در حدود 370000 یورو صرف ارتباطات می­شود. آیا روش­های گرین پیس در مورد این موضوع واحد، فعالیت سیاسی به تهدید تبدیل می­شود؟ آیا مفاهیم سازمان در طولانی­مدت به اعتبار لطمه وارد می­کند؟ چه کسانی افراد مهم گرین پیس هستند؟ برخی برخورد با شل را همچون دیوید/ گولیاد ترسیم کرده­اند. اما همانطور که کولین دانکان مدیر شرکت ارتباطات مشترک در سوخت اتمی بریتانیا در کارگاهش، «مؤسسه کنفرانس روابط عمومی»، در سال 1995 ذکر کرده شاید این به نشانه­ی گرین پیس مانند گولیاد نزدیک­تر باشد. 43 اداره و تقریباً 400 اتو کارمند تمام وقت، بودجه­ی سالانه در حدود 150 میلیون دلار هزینه می­شود، با مجموعه­ای از کشتی­ها و فنآوری­ اطلاعات همزمان و شبکه­ی جهانی ارتباطات، عملکرد آن­ها مخالف سختی در برابر هر موضوع فعالیت واحد است.

 

ضمیمه

با حدود 200 سکو در بخش دریای شمالی بریتاتیا، چند تا از آن­ها کنار گذاشته شدند و این مسئله به سادگی حل نمی­شود. بریتانیا شل و سایر شرکت­های نفتی، شرکت روابط عمومی متخصص را بکار گرفتند تا به ایجاد شرایط سیاسی و به افکار عمومی کمک کنند که چنین تصمیماتی را بدون واکنش عمومی عملی کنند.

در ژانویه 1996 ای.ال.اف پترولیوم اظهار داشت که قرارداد 15 میلیون دلاری به یک شرکت نروژی داد تا سکوی نفتی رها شده در ساحل فلات قاره نروژ را منتقل کنند. در مارس 1996 بریتانیا شل طرح برچیدن ساحلی ساختار حوزه­ی نفتی را اعلام کرد. این موضوع به دنبال گزارشی از یوکوا که شامل تخلیه­ی زباله در خشکی و بازیافت سکوهای حفاری نفتی که به تخلیه­ی زباله در دریا از لحاظ زیست محیطی قابل ترجیح است. در این هنگام، خبری کاملاً قابل توجه بود. در این بین، شل بین­المللی اطلاعاتی بیرونی را جستجو می­کند که گمان می­کند یک فرد مطلع با ملاحظه­ی مجموعه­ای از مشاهدات بیرونی از ماهیت موقعیت شل را می­تواند نشان دهد. (روابط عمومی هفتگی 15 مارس 1996). سخنگوی ارتباطات شل افزود: این به عنوان محرکی برای آژانس­های روابط عمومی محسوب می­شود که پایه­هایی را برای تجارت آینده ایجاد می­کند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد