درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 22:05   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46568صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیچهارشنبه، 20 اسفند 1399 - 08:11
روابط‌عمومی‌ها و کرونا: ضرورت تحول و تغییر
هفدهمین کنفرانس بین المللی روابط‌عمومی ایران با عنوان "آینده روابط‌عمومی، رهبری و کووید-19" با مشارکت استادان، مدیران، کارشناسان و کارگزاران روابط‌عمومی های داخل و خارج کشور، ضمن بررسی تحولات جهانی از منظر بحران جدید، وضعیت کنونی و آینده روابط‌عمومی ها را مورد بحث و بررسی قرار داده و محورهای ذیل را به عنوان «محورهای ضرورت تحول و تغییر برای آینده ای بهتر» را مطرح کرده است:
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| گسترش بحران کرونا در سطح جهان، وضعیت جدیدی برای سبک زندگی انسان در همه ابعاد ایجاد کرده است. با توجه به این وضعیت جدید، تحولات وسیعی در ارتباطات و شیوه های تولید و اشتغال به وجود آمده است که نیازمند بازنگری و آینده نگری است.


هفدهمین کنفرانس بین المللی روابط‌عمومی ایران با عنوان "آینده روابط‌عمومی، رهبری و کووید-19" با مشارکت استادان، مدیران، کارشناسان و کارگزاران روابط‌عمومی های داخل و خارج کشور، ضمن بررسی تحولات جهانی از منظر بحران جدید، وضعیت کنونی و آینده روابط‌عمومی ها را مورد بحث و بررسی قرار داده و محورهای ذیل را به عنوان «محورهای ضرورت تحول و تغییر برای آینده ای بهتر» را مطرح کرده است:


1- توجه و بهره برداری از دست آوردهای انقلاب چهارم صنعتی که جهان روابط‌عمومی را وارد عرصه های جدید «ارتباط با اشیاء»کرده است، یک ضرورت جدی در شرایط کنونی جهان است.


2- تقویت و کارآمدی بهره برداری مطلوب از شرایط انقلاب چهارم، توجه به مهارت های: مدیریت رسانه های اجتماعی، مدیریت ارتباط با تاثیرگذارها، تجزیه و تحلیل داده ها و تولید محتواست.


3- شرایط ایجاد شده توسط بحران جدید، ضرورت ارتقای مهارت های اساسی در حوزه روابط‌عمومی که شامل: تسهیل کنندگی، تشکیل هسته های دیجیتالی و روایت گری، است، را به شدت مورد تاکید قرار می دهد.


4- بهره برداری مناسب از هوش مصنوعی، در شرایط بحرانی جدید، توانمندی روابط‌عمومی ها را در مقابله با کاستی ها و مشکلات جدید را ارتقا می دهد.


5- در شرایط کنونی جهان، بکارگیری توانائی ها و قابلیت های مربوط به روابط‌عمومی نسل چهار ترغیب کننده روابط‌عمومی ها برای سازگاری خود با پیشرفت های پویا در مدیریت یکپارچه است.


6- در شرایط کنونی جهان، ضرورت رعایت اخلاق حرفه ای و تاکید بر عملکرد اخلاق مدارانه روابط‌عمومی های نسل چهارم برای تبیین و بکارگیری منشورهای اخلاقی و استانداردهای حرفه ای و اخلاقی از مهمترین اصول برای چیره شدن بر بحران کرونا تلقی می شوند.


7- ارتباطات استراتژیک مؤثر و مبتنی بر مدیریت ارتباطات ریسک زمانی به سرانجام می رسد که موجب نجات یافتن انسان ها شود، نه اینکه صرفا تکرار یک سری مفاهیم و موارد کلیشه ای باشد.


8- مقابله با بحران کووید-19، نیازمند ترکیبی از برنامه های ارتباطی جهانی و محلی است که نه کاملا و صد در صد جهانی و نه به طور کامل محلی است.


9- دوران همه گیری کووید-19 نیازمند توجه به ارتباطات شفاف، باز و اخلاق گرایانه، ارتباطات دو طرفه و متقابل و روابط فعال برای پاسخگویی و ارائه راه حل های عملی است.


10- موفقیت در چیره شدن بر بحران کرونا نیازمند توجه و بکارگیری اساسی، سه نوع از ارتباطات به هم پیوسته و مؤثر است: ارتباطات استراتژیک، ارتباطات مناسب و مطلوب و ارتباطات مسئولیت محور است.


11- آسیب شناسی مداوم وضعیت بحران ایجاد شده توسط کووید-19، در همه جنبه های زندگی به طور مداوم یکی از اقدامات مهم در حوزه مسئولیت اجتماعی روابط‌عمومی هاست.


12- مسئولیت اجتماعی در شرایط بحران جدید امری: اولویت دار، برنامه محور و فراگیر است که باید در سه بُعد فردی، سازمانی و اجتماعی مورد توجه جدی قرار گیرد.


13- کاهش فشارهای اجتماعی بر اثر بحران کرونا، نیازمند انتشار اطلاعات امید بخش، همدردی با دردمندان، اطلاع رسانی زود هنگام، خدمات آنلاین و پاسخگویی شفاف است.


14- بحران کووید-19، «جهان ناپایدار» را به وجود آورده است که قابل پیش بینی نیست و راز ماندگاری در این جهان سراسر در حال تغییر، سازگار شدن با شرایط جدید است.


15-پاندومی کووید-19 نقطه آغازین دورانی است که در آن ناپایداری، عدم قطعیت، پیچیدگی و ابهام، اساسی ترین ویژگی های ساختاری محیط سازمان و کسب وکار است. روابط‌عمومی در این شرایط جدید، نیازمند برنامه ریزی برای همزیستی و چیرگی بر بحران به جای پرداختن به بحران، آشنایی با روش های حل مساله، آینده نگاری کسب و کار، ارتقای مهارت های ضروری بقا و توسعه در عصر ناپایداری و رصد کردن حوادث و تحولات می باشد.


16- در شرایط بحرانی جدید، توانمندسازی روابط‌عمومی نیازمند درک پیش دستانه تحولات، برآورد پیامدهای تغییر، سازگاری و خلق آینده مطلوب با روش هایی مانند «نشانک های ضعیف» برای ورود به دنیای کشف پیش هنگام آینده است.


17- چیره شدن بر شرایط بحران جهانی کووید-19 نیازمند هماهنگی جدی سه عامل اساسی، جامعه، فعالان روابط‌عمومی و کارکنان سازمان است. برای تحقق شرایط مطلوب، هماهنگی این سه عامل الزامی است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد