درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 10:16   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46553صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 18 اسفند 1399 - 09:34
ارتباطات پاک؛ راهبرد روابط عمومی 1400
دکتر احمد یحیایی ایله ای (مشاور و مدرس روابط عمومی) - دغدغه اصلی روابط عمومی در شرایط فعلی و در هر نوع سازمانی بایستی مدیریت و ترویج ارزشهای سلامتی جامعه پیرامون، خانواده کارکنان و کارکنان باشد تا همراهی تمامی سازمانها منجر به گذر جامعه از این شرایط سخت و آزاردهنده گردد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بحران همه گیر کرونا همچنان ادامه دارد و متاسفانه فعلا پایانی برای آن متصور نیست. این شرایط به همراه رفتار غیر اخلاقی سازمانی و فردی شدیدا سلامتی جامعه را تهدید می کند.


در چنین وضعیتی تک تک افراد جامعه، رهبران غیررسمی و البته رسمی و همچنین واحدهای اداری سازمانها وظیفه دارند کمک کنند تا از شدت آسیبها کاسته شود و در این میان روابط عمومی ها می تواند یکی از واحدهای اثرگذار در این زمینه باشد.
روابط‌عمومیها می توانند برای کمک به شکل گیری جامعه سالم در دو بعد تلاش کنند: سلامتی اخلاقی و سلامتی فیزیکی.

الف: روابط عمومی اخلاق محور


روابط عمومی اخلاق محور نوعی از روابط عمومی است که ارتباطات اخلاقی را جایگزین ارتباطات ابزاری می کند. با این جامعیت که تلاش می کند ذهیت جامعه را مثبت شکل دهد، گفتار پاک و صادقانه را ترویج کند و از اعمال و کردارهای نیکو قدردانی کند.


• پندار پاک (مثبت اندیشی): این وظیفه روبط عمومی است که تلاش کند سازمان با نگاه مثبت گرایانه به مشتریان و مخاطبان خود روبرو شود و انتقادات و پیشنهادات مشتریان از سوی سازمان مورد توجه و تاکید و حل و فصل قرار گیرد.


• گفتار پاک (صداقت سازمانی): یک سازمان پویا یک سازمان شفاف نیز هست چرا که در غیر اینصورت سازمان وارد حاشیه و شایعه می شود و گفتار ناسالم در بین سازمان و مشتریان آن سازمان شکل می گیرد و ساری و جاری می شود. در این زمینه ابتدا خود روابط عمومی بایستی صادق باشد و تلاش کند تا صداقت یک ارزش استراتژیک سازمانی شود.


• کردار پاک (شفاف سازی سازمان): منظور از کردار پاک مجموعه خدمات و محصولاتی است که با کیفیت و بدون غل و غش تحویل مشتری می شود. این یک ارزش عملی و نهایی برای مشتری است. در این زمینه روابط عمومی می تواند الگوهای رفتاری و کرداری نیک جهان را به سازمان معرفی کند و هر جا سازمان در این مسیر قدم برمی دارد به تشویق و ترغیب کارکنان و مدیران بپردازد.

ب: روابط عمومی سلامت محور


دغدغه اصلی روابط عمومی در شرایط فعلی و در هر نوع سازمانی بایستی مدیریت و ترویج ارزشهای سلامتی جامعه پیرامون، خانواده کارکنان و کارکنان باشد تا همراهی تمامی سازمانها منجر به گذر جامعه از این شرایط سخت و آزاردهنده گردد.


• جامعه سالم: روابط عمومی ها بایستی تلاش کنند تا مسیر مسئولیت اجتماعی سازمان، کرونامحور شود و سلامتی جامعه در حوزه مسئولیت اجتماعی در اولویت قرار گیرد. در واقع در شرایط کنونی مسئولیت اجتماعی بایستی کرونامحور باشد و اقدام در حوزه های مختلف مسئولیت اجتماعی با محوریت حل بحران کرونا انجام پذیرد.


• سازمان سالم: روابط عمومی ها وظیفه دارند که در زمینه سازمان سالم، فعالیتهای ترویجی و آگاهی بخش را به خوبی انجام دهند. روابط عمومی ها بایستی مدیران و کارکنانی را که در انجام و اجرای فعالیتهای ضد کرونایی تلاش می کنند معرفی کنند و قدردانی از آنان را برای الگوسازی بصورت مستمر انجام دهند.


• خانواده سالم: مسئولیت دیگر روابط عمومی در زمینه توسعه سلامتی به حامیان اصلی کارکنان یعنی خانواده آنان بر می گردد. سازمانها و روابط عمومی ها با آگاهی بخشی اختصاصی از طریق کانالهایی که به خانواده ها دسترسی دارند و از طریق مسابقات و رویدادهای مجازی می توانند میزان آگاهی و اطلاعات خانواده ها را افزایش دهند و آسیب های بحران را به حداقل برسانند. این مهم با اجرای کمپین های سلامتی می تواند به شکلی کامل تر و با کیفیت تر اجرایی شود.

امید است ارتباطات پاک در سال 1400 به عنوان راهبرد اصلی روابط عمومی ها کشور انتخاب شود تا هم جامعه و سازمان از خدمات حرفه ای روابط عمومی بهره مند شود و هم روابط عمومی در مسیر حرفه ای گرایی قرار گیرد. انشاا...
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد