درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 22:08   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46547صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 17 اسفند 1399 - 11:00
راهبردهای ارتباطی مدیریت بحران کرونا
هنگامی که بحرانی پدید می آید سازمانها فعال تر می شوند؛ رسانه ها فعال تر می شوند؛رهبران فکری فعال تر می شوند، آحاد جامعه به تکاپو می افتد. اما بر اثر بحران کرونا چه شده است:آیا سازمانهای عمومی تغییر کرده اند؟
  

 

سازمان‌های ما چه کرده اند؟


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| هنگامی که بحرانی پدید می آید سازمانها فعال تر می شوند؛ رسانه ها فعال تر می شوند؛رهبران فکری فعال تر می شوند، آحاد جامعه به تکاپو می افتد. اما بر اثر بحران کرونا چه شده است:آیا سازمانهای عمومی تغییر کرده اند؟


چقدر بروکراسی کم شده است؟
چقدر خدمات آنلاین افزایش یافته است؟
چقدر فرایندها اصلاح شده است؟
چقدر اطلاع رسانی شفاف تر شده است؟
چقدر پاسخگویی کامل تر شده است؟
چقدر کارکنان ورزیده شده اند؟
و...


یک نگاه ساده نشان می دهد که سازمانهای عمومی کشور و بطور خاص تغییری در روش کاری خود نداده اند و البته شاید نمی توانند تغییر کنند زیرا ورزیده تر نشده اند و بر دانایی آن افزوده نشده است که تغییری را شاهد باشیم.

مسئولیت اجتماعی روابط عمومی چیست؟


در مقابل بحران همه مسئول هستند؛ یک شهروند؛ یک رهبر فکری؛ یک نهاد اجتماعی؛ یک سازمان عمومی و همچنین شرکتها و سازمانهای خصوصی. و در این میان بایستی ذکر کرد که هر فرد یا نهادی که اختیارات و امکانات بیشتری دارد مسئول تر است.


روابط عمومی نیز مسئول است. زیرا اختیارات و امکانات اطلاع رسانی در درون سازمان و بیرون سازمان را دارد و در این زمینه از بقیه بخشهای سازمانی مسئول تر است. مسئولیت آگاه کردن و ترویج فرهنگ بحران زدایی را دارد.


روابط عمومی در درون سازمان مسئولیت اطلاع رسانی و پاسخگویی در زمینه بحران را برای کارکنان و خانواده آنان دارد و در بیرون از سازمان مسئولیت روشنگری و آگاهی بخشی مشتریان و مردم پیرامون را دارد.

چه باید کرد؟


اولین گام برای روبرو شدن با بحرانها داشتن و یا طراحی راهبردهای علمی است تا بتوانیم در مسیری درست به هدایت گری و روشنگری بپردازیم. هم سازمان را راهنمایی کنیم و هم مخاطبان سازمان را.


در برابر بحران کرونا روابط عمومی ها بایستی در چهار حوزه راهبردهای سازمانی خود را تعریف و اجرایی کنند: حوزه کارکنان سازمان، حوزه خانواده کارکنان، حوزه مشتریان سازمان و عرصه عمومی یعنی مردم و بطور خاص جامعه پیرامونی سازمان.

راهبردهای ارتباطی مدیریت بحران کرونا (حوزه کارکنان)


برای مدیریت بحران در حوزه کارکنان سه راهبرد ارتباطی زیر پیشنهاد می شود:
1. کمپین سازمان سالم: روابط عمومی با ارسال پیامهای واحد و یکپارچه و همسو بایستی سازمان را در مقابله با بحران کرونا یکپارچه کند تا آسیبهای سازمانی از بحران کرونا به حداقل برسد.


2. انتشار پیامهای امیدآفرین: نشر اطلاعات و اخبار امید آفرین می تواند سازمان را برای ادامه راه رشد سازمانی تشویق و ترغیب کند. روابط عمومی ها همیشه و البته در بحران بایستی مواظبت کنند که نشر اطلاعات و اخبار جعلی و شایعات عامل گسیختکی سازمانی نشود. اخبار و اطلاعات امیدآفرین وتوسعه سازمانی و اقدامات مثبت بایستی بیشتر و بهتر از گذشته نشر و بازنشر شود.


3. قدردانی از الگوهای رفتاری: روابط عمومی بایستی تلاش کند تا از مدیران و کارکنانی که در درون سازمان و یا بیرون از سازمان بر علیه بحران مبارزه می کنند و الگوهای رفتاری مطلوبی هستند به شیوه های علمی و ارتباطی قدردانی کند و آنان را به سایر همکاران معرفی کند تا بحران زدایی ترویج شود.


راهبردهای ارتباطی مدیریت بحران کرونا (حوزه خانواده کارکنان)


برای مدیریت بحران در حوزه خانواده کارکنان سه راهبرد ارتباطی زیر پیشنهاد می شود:


1. کمپین خانواده سالم: یکی از بهترین اقدامات برای سالم سازی و مقاومت در برابر بحران کرونا یکپارچگی نگرش و تفکر در اولین لایه بیرونی سازمان یعنی خانواده کارکنان است. که لازم است روابط عمومی نقش آنان را به عنوان حمایت کننده کارکنان سازمان جدی بگیرد.


روابط عمومی ها در این زمینه می توانند با راه اندازی کمپین خانواده سالم در زمینه سلامت روانی، اخلاقی، ارتباطی و فیزیکی، خانواده ها را یاری کنند.


2. انتشار اطلاعات امیدبخش: روابط عمومی ها وظیفه دارند که از طریق ابزارهای ارتباطی و کانالهای اختصاصی و رسانه های درون سازمانی اخبار و اطلاعات مفید و مثبت سازمان را به خانواده ها نیز ارسال و اعلام کنند.


3. همدردی با دردمندان: در شرایط بحران کرونا متاسفانه تعدادی از اعضای سازمان گرفتار چالش کرونا می شوند و لازم است روابط عمومی به نمایندگی از سازمان همراه با سایر بخشهای مسئول سازمان، در کنار کارکنان و خانواده آنان باشد تا احساس تنهایی نکنند و درد و رنج آنان کمتر شود.

راهبردهای ارتباطی مدیریت بحران کرونا (حوزه مشتریان)


برای مدیریت بحران در حوزه مشتریان سه راهبرد ارتباطی زیر پیشنهاد می شود:
1. اطلاع رسانی زودهنگام: قانون طلایی اطلاع رسانی در بحران می گوید: زود بگو به همه بگو. این قانون درباره بحران کرونا نیز صدق می کند .بر همه ما آشکار شده است که اطلاع رسانی دیرهنگام بحرانها آسیب و تلفات بحران را افزایش می دهد. لذا روابط عمومی بایستی در هر مرحله این بحران، اطلاع رسانی زودهنگام را جایگزین اطلاع رسانی دیرهنگام کند.


2. خدمات آنلاین: توسعه و تقویت خدمات آنلاین سازمانها می تواند شدت و کثرت آسیبهای بحران کرونا را به حداقل برساند. روابط عمومی بایستی اهمیت این کار را در سازمان ترویج و تشویق کنند و مدیران و کارشناسان را برای توسعه خدمات آنلاین توجیه کند و افرادی را که در این زمینه اثرگذار هستند مورد تقدیر قرار دهد.


3. پاسخگویی شفاف: سازمانها در شرایط فعلی بحران کرونا بایستی کامل تر از گذشته سئوالات و ابهامات مردم را پاسخ دهند.روابط عمومی ها بایستی مروج و مشوق پاسخگویی شفاف در مقابل پاسخگویی مبهم باشند.

راهبردهای ارتباطی مدیریت بحران کرونا (حوزه مردم)


برای مدیریت بحران در حوزه مردم سه راهبرد ارتباطی زیر پیشنهاد می شود:


1. همراهی سازمانهای بالادستی: هر کدام از سازمانها در شرایط بحران بایستی در راستای سازمان بالادستی و مسئول مستقیم مدیریت بحران قرار گیرند تا بتوانیم بحران را مدیریت و آسیب را به حداقل برسانیم. بحران بایستی توسط سازمانها محاصره شود تا مردم نجات پیدا کنند. روابط عمومی ها می توانند سازمان، مشتریان و مخاطبان خود را با سازمانهای بالادستی برای مبارزه با بحران کرونا همراه کنند.


2. انتشار اخبار توسعه بخش: یکی از مهمترین و البته بهترین راهکارهای مبارزه با بحرانها و امیدبخشی به جامعه انتشار و انعکاس اخبار و اطلاعات مثبت و توسعه بخش است. در چنین شرایطی بخصوص سازمانهای دولتی و عمومی بایستی خدمات مثبت سازمانی را در قالب اخبار سازنده از طریق رسانه های جمعی و بطور ویژه از طریق رسانه های اجتماعی منتشر کنند.


در این زمینه لازم است یادآوری شود که اخبار و اطلاعات جایی بایستی منتشر شود که مخاطب حضور دارد. لذا حضور فعال و نقش آفرینی در رسانه های اجتماعی که امروزه مردم در آن حضور دارند در اولویت انتشار اخبار و اطلاعات توسعه کشور است.

 


3. مسئولیت اجتماعی کرونامحور: مسئولیت اجتماعی شرکتی بایستی بر الزامات و اولویتهای جامعه پیرامونی تمرکز کند نه بر مواردی که بود و نبود آن و هزینه کرد در زمینه آن نه دردی از مردم حل می کند و نه دردی از کشور.


روابط عمومی ها بایستی برنامه ای ویژه برای هزینه کردهای مسئولیت اجتماعی در بخش بحران کرونا طراحی کنند و تا حل این بحران مسئولیت اجتماعی کرونا محور را اجرایی کنند.

امید است توجه به این نکات کلیدی و سایر ایده های مفید مطرح شده از سوی اندیشمندان، کمک کند تا روابط عمومی های کشور در مسیر توسعه علمی و فعالیت حرفه ای قرار گیرند و در شرایط بحران کرونا در زمینه بحران زدایی فعال و موثر باشند و خوشنامی سازمانی را ارتقا بخشند. انشاا...

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد