درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 10:31   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46525صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیچهارشنبه، 13 اسفند 1399 - 17:53
همزمان با برگزاری هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
طرح "نسل چهارم روابط‌عمومی" رونمایی شد
متن کامل سخنرانی مهدی باقریان دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی و برای نخستین بار در ایران - دبیرکل هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران با اشاره به این موضوع که روابط‌عمومی4.0، به احتمال زیاد، زمینه تحقق الگوی روابط‌عمومی دوسویه همسنگ گرونیگ و هانت (روابط‌عمومی آرمانی) را فراهم می‌کند، گفت: مدل دوسویه همسنگ سعی در ایجاد یک موقعیت سودمند متقابل دارد که به نظر می‌رسد روابط‌عمومی4.0، زمینه آن را فراهم کرده است.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| توانمندسازی روابط‌عمومی با ابزارهای صنعت4.0 (Industrie 4.0) با عنوان "نسل چهارم روابط‌عمومی" توسط مهدی باقریان دبیرکل هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران، سه شنبه 12 اسفندماه 1399 در سالن همایش‌های مدیریت صنعتی تهران معرفی و رونمایی شد.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)، باقریان در جمع اساتید، صاحب‌نظران، مدیران و کارشناسان حاضر در کنفرانس هفدهم در تشریح "انقلاب چهارم صنعتی" گفت: به لطف فناوری دیجیتال و مجموعه‌ای از فناوری‌ها مانند اینترنت صنعتی اشیا، هوش مصنوعی، رایانش ابری، واقعیت مجازی، ربات‌سازی‎ ابری، تحلیل کلان ‎داده، تکنولوژی‌های بی‌سیم، نانوتکنولوژی، محاسبات کوانتوم، پرینت سه‎‌بعدی و برخی فناوری‌های دیگر در حال تجربه مرحله چهارم انقلاب صنعتی هستیم و مجموعه‎ این فناوری‌ها، آغازگر "انقلاب چهارم صنعتی " هستند که از یک دهه پیش آغاز شده است.

 

وی اظهار داشت: صنعت4.0 "یک تکامل فناوری است که ترکیبی از نوآوری‌های مهم در فناوری دیجیتال را توصیف می‌کند. اینها شامل مدل‌های جدید ارتباطات، بازاریابی، رایانش ابری، اینترنت اشیا، ضبط و تجزیه و تحلیل داده‌ها و همچنین دستگاه‌های تلفن همراه است" و این همگرایی فناوری به روابط‌عمومی‌ها این امکان را می‌دهد که به‌طور فزاینده‌ای به ذینفعان خود نزدیکتر شوند.


عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی با بیان اینکه عصر حاضر، عصر ارتباط با اشیاست و همه چیز شبکه‌ای و دیجیتالی می شود افزود: به مدد دیجیتالی شدن، تمام چرخه‌های تولید مورد بازنگری قرار گرفته‌ و ضمن پیوند با یکدیگر، به شکل یکپارچه‌ درمی‌آیند.


باقریان سپس به بررسی تاریخچه "انقلاب چهارم صنعتی" پرداخت و اظهار داشت: نخستین کسانی که عبارت "انقلاب چهارم صنعتی" را استفاده کردند، گروهی از دانشمندان بودند که تلاش می‌کردند برای دولت آلمان، استراتژی با تکنولوژی پیشرفته طراحی و ایجاد کنند و اصطلاح نسل چهارم صنعت برای نخستین بار در سال 2011 در نمایشگاهی در هانوفر آلمان مطرح شد.


اتصال دنیای فیزیکی به دنیای دیجیتال (تلفیق جهان آنلاین و دنیای تولید صنعتی) از دیگر محورهای سخنان دبیرکل هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی بود که در توضیح آن گفت: عصر صنعت4.0، عصری است که فناوری سنسور و اینترنت اشیا (ارتباط میان ماشین‌‎ها) صنعت را به سمت دیجیتال‌سازی می‌برد و کامپیوترها و ربات‎‌ها، تمامی کارکردهای فیزیکی را به کمک تکنولوژی‌های بی‌سیم نسل پنجم بر عهده می‌گیرند.

عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی در ادامه با اشاره به تعریف "مجمع جهانی اقتصاد" که صنعت 4.0 را تلفیقی از فناوری‌هایی توصیف می‌کند که مرزها را بین حوزه‌های فیزیکی، دیجیتالی و بیولوژیکی مخدوش می‌کنند، گفت: کلاوس شواب، رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد در کتاب "انقلاب چهارم صنعتی"، تکنولوژی‌هایی که سخت‌افزار، نرم‌افزار و زیست‌شناسی (سیستم‌های سایبر فیزیکی) را ترکیب می‌کنند و بر پیشرفت ارتباطات و تعاملات تاکید می‌کنند را جز نسل چهارم تکنولوژی می‌داند.

 

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران با بیان این مطلب که صنعت 4.0 مسیر بهره‌وری را تغییر داد و مزیت‌های رقابتی زیادی را برای بخش‌های مختلف ایجاد کرد، اظهار داشت: در طرح The Great Reset که توسط مجمع جهانی اقتصاد ارائه شد، از انقلاب چهارم صنعتی به عنوان "هوشی استراتژیک" یاد می‌شود که می‌توان از آن برای بازسازی اقتصاد بعد از همه‌گیری کووید-19 استفاده کرد.

 

باقریان در بخش دیگری از سخنان خود به 4 اصل جدایی‌ناپذیر صنعت 4.0: اتصال، شفافیت اطلاعات، کمک فنی و تصمیمات غیر متمرکز اشاره کرد و گفت: "تکنولوژی صنعت 4.0 می‌تواند به انسان در تصمیم‌گیری و حل مسئله و همچنین در انجام وظایف محوله سخت یا ناایمن کمک کند."

 

وی در خصوص مزیت دیگر این سیستم‌ها گفت: "ماشین‌های هوشمند حجم عظیمی از داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و با آنالیز آنها که انجام آن در یک بازه زمانی معقول توسط انسان ممکن نیست به شناسایی الگوها و بینش‌های جدید به روابط‌عمومی‌ها کمک می‌کنند. متخصصان روابط‌عمومی با در اختیار داشتن نتایج این داده‌ها، می‌توانند خدمات و عملیات خود را بهینه کنند."

 

باقریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخچه پدیدار شدن "انقلاب چهارم روابط عمومی" اذعان داشت: روابط‌عمومی4.0 کمی بعد از سال 2013 وارد ادبیات روابط‌عمومی شد. انجمن روابط‌عمومی اندونزی،  4 نوامبر 2018، نشستی با عنوان "آماده‌سازی روابط‌عمومی4.0" در جاکارتا برگزار کرد که در این مراسم گروه‌های مختلفی از دانشگاهیان و متخصصان روابط‌عمومی شرکت داشتند. همچنین در سپتامبر 2019، روابط‌عمومی4.0، موضوع کنفرانس روابط‌عمومی انجمن روابط‌عمومی جمهوری چک بود.

 

عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی با بیان این مطلب که با گسترش استفاده از فن‌آوری‌های صنعت4.0، در آینده نه چندان دور، چهره صنعت روابط‌عمومی قابل شناسایی نخواهد بود، خاطر نشان ساخت: فن‌آوری‌های صنعت4.0 توانایی ما را در انجام کارهای روابط‌عمومی به‌طرز موثری افزایش داده و با صرفه‌جویی در زمان، باعث می‌شود که زمان متخصصان این حوزه پربارتر و ارزشمندتر شود. ضمن این که با برداشتن این باره زمانی، فرصتی برای روابط‌عمومی‌ها فراهم می‌شود تا کارهای معنی‌دار بیشتری انجام دهند.

 

وی افزود: روابط‌عمومی‌ها با استفاده از ماشین‌های هوشمند و دسترسی به داده‌های بیشتر، هوشمندتر می‌شوند و روابط‌عمومی‌های هوشمند، کارآیی و بهره‌وری بیشتر و هزینه‌های کمتری خواهند داشت.

 

باقریان اظهار داشت: این بدان معنی است که انجام بعضی از کارهای مهم مانند نوشتن مقاله و مقابله با انتشار اخبار جعلی یا شایعات، به کمک هوش مصنوعی امکان‌پذیر است.

 

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی با بیان این موضوع که دیجیتالی شدن فرایندهای روابط‌عمومی نه تنها تهدیدی برای حرفه روابط‌عمومی محسوب نمی‌شود بلکه حرفه روابط‌عمومی به‌طور روزافزون مهم‌تر می‌شود، گفت: در برخی موارد هوش مصنوعی ابدا نمی‌تواند کاری را که انسان از عهده آن برمی‌آید، انجام دهد. برای مثال، نویسنده در یک داستان، حسی را به خواننده القا می‌کند و او را آن‌چنان تحت تاثیر قرار می‌دهد که با هوش مصنوعی چنین کاری غیرممکن است. به همین دلیل است که در روابط‌عمومی، فناوری نمی‌تواند جای انسان را بگیرد.
 

مدیر عامل موسسه کارگزار روابط‌عمومی در خصوص برخی مزیت‌های صنعت 4.0 اظهار داشت: "پورتال‌های سازمانی هوشمند و تحریریه‌های الکترونیکی هوشمند از ابزارهای مهم و حیاتی برای تقویت روابط‌عمومی‌ها که سازمان‌های تولید کننده محتوا محسوب می‌شوند، می‌با‌شند. برای مثال، خبرگزاری آسوشیتدپرس از سال 2018 از پورتال سازمانی هوشمند برای تحلیل جستجوی سریع آرشیوها، گزارش‌‌ها و به عنوان دستیار خبرنگاران در بحث استخراج و تولید محتوای متنی و تصویری استفاده می‌کند."
 

سردبیر شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)، این فناوری‌ها را در افزایش توانایی روابط‌عمومی‌ها برای انجام کارها و صرفه‌جویی در زمان، موثر دانست و تصریح کرد: به‌عنوان مثال همان‌طور که صاحب‌نظران این عرصه مطرح کردند و در شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران هم منتشر شده در اتوماسیون کار می‌توان از "ابزارهای هوش مصنوعی برای اتوماتیک کردن کارهایی استفاده کرد که زمان زیادی را صرف می‌کنند و از سوی دیگر برنامه‌ریزی زمانی، یادداشت‌برداری، پست کردن مطالب در رسانه‌های اجتماعی و پیگیری ایمیل‌ها، کارهایی هستند که به کمک هوش مصنوعی سریع‌تر قابل انجام است."


باقریان، تجزیه وتحلیل احساسات و مدیریت بحران را از دیگر تاثیرات مثبت صنعت چهار بر روابط‌عمومی قلمداد کرد و اذعان داشت: یکی از ابعاد هوش مصنوعی که اغلب به آن توجه چندانی نمی‌شود نقش مثبت آن در مدیریت بحران است. اخیرا در همه‌گیری کرونا دیدیم که توانایی پاسخ به نیازهای مخاطبان، مهارت مهمی برای شاغلان روابط‌عمومی عصر حاضر است.


دبیرکل هفدمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران مفهوم PR 4.0 را نشان دهنده تصویر روابط‌عمومی فعلی دانست و افزود: همان طور که در کنفرانس روابط‌عمومی انجمن روابط‌عمومی چک مطرح شد: PR 4.0 متخصصان صنعت روابط‌عمومی را ترغیب می‌کند تا خود را با پیشرفت پویا، سازگار کنند.


باقریان در تشریح چالش‌های روابط‌عمومی مدرن به سونامی بیش از حد محتوا و اطلاعات و پرداختن به داده‌های بی‌شماری ‌اشاره کرد که روابط‌عمومی‌ها از هر کانال ارتباطی دریافت می‌کنند و در این باره گفت: کل محتوای منتشرشده در "شش ماه اول سال ۹۹ برابر ۴۰۳ میلیون و 674 هزار و 853 مطلب است و این رقم در مدت مشابه سال ۹۸ برابر ۲۳۸ میلیون و 69 هزار و 70 مورد بوده" و این بدان معنی است که چالش روابط‌عمومی برای انتقال پیام به مخاطب، بیشتر می‌شود و کسب مهارت‌هایی نظیر تجزیه وتحلیل داده‌ها، مدیریت ارتباط با تأثیرگذارها، مدیریت رسانه‌های اجتماعی و تولید محتوا همراه با ارتباط موثر و روشن برای کارگزاران روابط‌عمومی اجتناب‌ناپذیر می‌شود.


باقریان با اعتقاد به اینکه صنعت 4.0، امکان جمع‌آوری و تجزیه وتحلیل داده‌ها را از طریق ماشین امکان‌پذیر می‌سازد و فرآیندهای سریعتر و انعطاف‌پذیرتر را با کیفیت بالاتر و هزینه‌های کمتر به ارمغان می‌آورد افزود: یک متخصص روابط‌عمومی4.0 نیز باید هم در زمینه‌های فناوری دارای مهارت باشد و هم در حوزه غیرفناوری و این مهارت‌ها از طریق آموزش، انعطاف‌پذیری و تحرک بالا، مهارت‌های دیجیتال، تجزیه وتحلیل، نوشتن محتوا و ایجاد شبکه کسب می‌شود.


مدیرعامل انتشارات کارگزار روابط‌عمومی از شخصی‌سازی محتوا به‌عنوان مهارت مورد نیاز متخصص روابط‌عمومی نسل چهار نام برد و گفت: برای اینکه پیام بتواند تأثیر مستقیمی بر هدف بگذارد، متخصصان روابط‌عمومی باید خلاق باشند و بتوانند رویکردی شخصی به هدف داشته باشند. چرا که در میان یک سونامی بیش از حد محتوا و اطلاعات، PR 4.0 باید بتواند کانال‌های مورد استفاده، اهداف و محتوای مورد نیاز آنها را شناسایی و تامین کند.

 

وی در ادامه افزود: روابط‌عمومی4.0 بر ارتباطات سفارشی، هدفمند و هوشمند تمرکز دارد و سبب بهبود بهره‌وری کلی فرآیند ارتباطات می‌شود.


باقریان با بیان اینکه خلاقیت و درک روند جهانی و ترکیب روابط‌عمومی4.0 با فناوری های4.0 باید در استراتژی و عملکرد روابط‌عمومی‌ها گنجانده شود، صنعت 4.0 را منجر به خلق کسب‌وکارهای جدید قلمداد کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از پیامدهای صنعت 4.0 این است که شرح پیشین وظایف کاری، منسوخ می‌شوند و وظایف کاری جدیدی شکل می‌گیرند و پیرو آن تجدید مهارت‌‎ها، ارتقای مهارت‎‌ها و آموزش مداوم اهمیتی بیش از همیشه یافته است.


دبیرکل هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران، چالش دیگر روابط‌عمومی مدرن را رعایت اخلاق حرفه‌ای دانست و با تاکید بر ضرورت ارایه عملکرد اخلاق‌مدارانه روابط‌عمومی‌های نسل چهارم به تبیین منشورهای اخلاقی و استاندارهای حرفه‌ای و اخلاقی مهم جهان از جمله اصول بارسلونا، منشور استکهلم، اعلامیه هلسینکی در جهان مبتنی بر احترام به حقیقت، برخورد صادقانه و شفاف با کارمندان، همکاران، مشتریان، رسانه‌ها، دولت و مردم، دستورالعمل‌های تهیه شده توسط شورای اخلاق روابط‌عمومی اتریش، منشور اخلاقی آتن و سایر منشورهای مورد اجماع روابط‌عمومی در جهان پرداخت و تاکید کرد: همان‌طور که نویسندگان کتاب "اصول اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی" هم اشاره می‌کنند اگر می‌خواهیم عملکرد روابط‌عمومی‌ها سریع‎تر و هوشمندانه‌‎تر انجام بشود نه تنها باید ملزومات ارتقای مهارت داده‌‎‏پردازی، اتوماسیون و هوش مصنوعی درک و فراهم بشود بلکه چالش‌های اخلاقی مرتبط با ساخت و به‌‎کارگیری اتوماسیون و هوش مصنوعی را نیز بشناسند.

 

باقریان با طرح این موضوع که ارتباطات و پیام‌رسانی شفاف، هماهنگ و سازگار، بن‌مایه و موتور محرکه عصر تحول صنعتی دیجیتال است، گفت: عصر تحول صنعتی دیجیتال بیش از هر عصر دیگری نیازمند مهارت‌های ارتباطی است که متولی آن، شاغلان روابط‌عمومی‌اند.

سردبیر "فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی" در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته شده در مورد هوش مصنوعی با هدف بررسی اثرات و فرصت‌های ناشی از هوش مصنوعی در حوزه‎ روابط‌عمومی اشاره کرد و گفت: هیئت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی در سال‌های 2018، 2019 و 2020 فعالیت‌های موفقیت‌آمیز زیادی انجام داده است که از موفقیت‎‌های آن می‌توان به تحقیق موسسه‎ آلن تورینگِ لندن اشاره کرد که تحقیقات خود بر روی اتوماسیون و هوش مصنوعی در حوزه‎ روابط‌عمومی را ادامه می‌‎دهد.


دبیرکل هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران با بیان اینکه درک بسیار کمی از اهمیت و جایگاه روابط‌عمومی در بین مدیران ارشد و دست‌اندرکاران روابط‌عمومی وجود دارد تصریح کرد: چالش اصلی روابط‌عمومی، سنجش تأثیر و اثبات ارزش است. اگر ارزش ارتباط، درک و اثبات نشود نه تنها تلاش‌های روابط‌عمومی دیده نمی‌شود بلکه در جایگاه واقعی و حرفه‌ای خود هم قرار نمی‌گیرد.


باقریان فقدان نگرش و تفکر استراتژیک و روشمند برای شناسایی و حل مشکلات و چالش‌ها و عدم حضور افراد صاحب صلاحیت در عرصه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی را از جمله چالش‌های مهم دیگر روابط‌عمومی‌ها برشمرد و توصیه کرد: متخصصان روابط‌عمومی باید ارزش کارشان را نشان دهند و بازیگران دنیای روابط‌عمومی باید برداشت قدیمی را که وظیفه و جایگاه روابط‌عمومی را فقط به عنوان یک تکنسین تنزل می‌دهند، کنار بگذارند.


وی با بیان اینکه نقش روابط‌عمومی به‌طور کلی هنوز تحت تأثیر کار به عنوان یک "تکنسین ارتباطات" با فعالیت‌هایی نظیر تولید و ارسال بیانیه‌های مختلف مطبوعاتی به رسانه‌ها، برگزاری و مستندسازی رویدادهای مختلف، مدیریت وب‌سایت‌ها، انجام امور گرافیکی برای رسانه‌های اجتماعی و همچنین کارهای انتشاراتی است اظهار داشت: هم اکنون این امور را ماشین‌ها انجام می‌دهند و اصلا به متخصص روابط‌عمومی نیازی نیست. بنابراین متخصص روابط‌عمومی باید به عنوان تسهیل کننده ارتباط فعالیت کند و به‌دنبال رفع موانع ارتباط بین سازمان و مخاطبان آن باشد.


مدیر عامل موسسه کارگزار روابط‌عمومی با بیان اینکه هدف اصلی روابط‌عمومی، تهیه اطلاعات موردنیاز مدیریت و مردم برای تصمیم‌گیری سودمند متقابل است خاطرنشان ساخت: روابط‌عمومی می‌تواند در تنظیم ارتباطات داخلی؛ ارتباط بین کارکنان و مدیریت نقش فعال و تاثیرگذاری داشته باشد.

 

مدیر عامل موسسه کارگزار روابط‌عمومی با طرح این پرسش که چگونه تحول دیجیتال را در روابط‌عمومی پیاده‌سازی کنیم؟ بر ضرورت ایجاد "هسته‌های دیجیتال" تاکید کرد و گفت: هسته دیجیتال شامل فناوری‌های نسل جدید است که به‌طور کلی برای استفاده در زیرساخت‌های قدیمی فناوری اطلاعات مناسب نیستند.


وی با بیان اینکه هسته دیجیتالی کلید اجازه دادن به سازمان‌ها برای اجرای ابتکارات تحول دیجیتال است که می‌تواند فرایندهای تجاری موجود را بهبود بخشد یا مدل‌های جدید تجاری را توسعه دهد تصریح کرد: تبدیل زیرساخت روابط‌عمومی به یک هسته دیجیتال تقریباً همیشه یک پروژه پیچیده است که نیاز به برنامه‌ریزی گسترده و استراتژی مشخص دارد و معمولاً شامل ساختاردهی مجدد شیوه‌ها و فرآیندهای کاری و تجاری است.


عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی در جمع مدیران و کارشناسان حاضر در هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران، پیاده‌سازی سیستم عامل‌های اصلی دیجیتال و تحول فرهنگ شرکت‌ها از طریق شیوه‌های مدیریت تغییر را نیازمند توسعه مجموعه مهارت‌های پیشرفته جدید و پذیرش روابط‌عمومی4.0 دانست و افزود: برای آن دسته از روابط‌عمومی‌هایی که هسته دیجیتالی خود را با موفقیت ساخته‌اند، گام بعدی منطقی استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته مانند واقعیت افزوده و مجازی، تجزیه وتحلیل ویدئو و یادگیری ماشینی است.

 

وی تصریح کرد: هنگام برنامه‌ریزی تحول دیجیتال در روابط‌عمومی، ابتدا باید مشخص کنیم که فناوری‌های جدید چه کاری می‌توانند برای شرکت و سازمان شما انجام دهند. بررسی کنیم چه گزینه‌هایی به ما در دستیابی به این اهداف کمک می‌کنند. با اهداف حرفه‌ای و تخصصی مشخص شروع کنیم. بسیاری از اهداف و تحولات دیجیتال روابط‌عمومی 4.0 به این دلیل که هدف مشخصی غیر از تحول دیجیتال ندارند شکست می‌خورند. اگر روابط‌عمومی‌ها قصد دارند یک تحول دیجیتالی ایجاد کنند، باید در قالب و چارچوب یک استراتژی بلندمدت حرکت کنند.

تغییر یا تبدیل مدل کسب‌وکار از دیگر محورهای سخنان باقریان بود و پیرامون این موضوع گفت: تحقیقات نشان می‌دهد طی 10 سال، 30 درصد درآمد جدید تولیدکنندگان و کسب‌وکارها می‌تواند از طریق دیجیتال حاصل شود. این یک مدل کسب‌وکار تحول‌آفرین است و احتمالاً به تغییراتی بی‌سابقه از شیوه تعامل شرکت‌ها با مشتریان خود از طریق طراحی، تولید و ارایه خدمات نیاز خواهد داشت.


دبیرکل هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران با اشاره به این موضوع که روابط‌عمومی4.0، به احتمال زیاد، زمینه تحقق الگوی روابط‌عمومی دوسویه همسنگ گرونیگ و هانت (روابط‌عمومی آرمانی) را فراهم می‌کند، گفت: مدل دوسویه همسنگ سعی در ایجاد یک موقعیت سودمند متقابل دارد که به نظر می‌رسد روابط‌عمومی4.0، زمینه آن را فراهم کرده است.

 

 وی در پایان گفت: الگوی ارتباطات در روابط‌عمومی4.0، دو طرفه است که هم به نفع مخاطبان و هم به نفع سازمان است. در واقع در روابط‌عمومی4.0، متخصص روابط‌عمومی به عنوان یک تسهیل‌کننده عمل می‌کند و از ارتباطات برای اطمینان از تامین منافع همه طرف‌های درگیر استفاده می‌شود.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد