درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 05:16   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46523صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 13 اسفند 1399 - 01:00
اندر حکایت کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
هفدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی با وجود ویروس منحوس کرونا در حالی در آخرین روزهای سال 1399 با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت مجازی و حقیقی برگزار شد (به عنوان یک تجربه جدید) که همچون گذشته جای دولت و حمایت آن واقعا خالی بود.
  

شاره


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| هفدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی، توسط موسسه کارگزار روابط عمومی و با مدیریت و درایت هرچه تمامتر جناب آقای مهدی باقریان، فعال و تلاشگر عرصه روابط عمومی و ارتباطات کشور در تهران برگزار شد.
 

مقدمه 

 

حدود یکصد سال از تولد و پیدایش روابط عمومی یا همان هنر هشتم می گذرد. روابط عمومی یک حرفه و فن میان رشته ای است که کارشناس و متخصص آن با حوزه هایی نظیر رفتار سازمانی – جامعه شناسی – روان شناسی – مدیریت و... در جهت انجام بهتر ماموریت ها و وظایف آشنایی پیدا می کند.

 

در باب اهمیت، جایگاه و نقش روابط عمومی در دنیا همین بس که علاوه بر آنکه روابط عمومی جزو مشاغل سخت و پر استرس می باشد در عین حال در زمره مشاغل با درآمد بالا و لاکچری نیز محسوب می شود. به عبارت دیگر، روابط عمومی یک رشته و تخصص ""همه جا بدرد بخور"" است و فقط باید قدر و منزلت آن‌را درک کرد و تحویلش گرفت. بعد از انقلاب اسلامی ایران و در طول چهل سال گذشته به جرات می‌توان گفت که هیچ دولتی آن‌چنان که باید و شاید به جایگاه روابط عمومی اهمیت لازم و کافی را نداده است.

 

یک علت مهم این نقیصه این بوده که ما بعد از پیروزی انقلاب، بلافاصله درگیر هشت سال جنگ تحمیلی شده و بعد آن نیز شدیدا دغدغه سازندگی های بعد جنگ و رفع خرابی ها را داشتیم که این فرآیند خودش بیش از بیست سال را در برمی گیرد. بعد از جنگ و سازندگی ها و رفع مشکلات مربوط به آسیب های جنگی، وارد عرصه فرهنگی و توسعه سیاسی و مفاهیمی نظیر آزادی های فردی و مطبوعاتی، گفتگو و تعامل، عدالت و ... شدیم و متاسفانه تا به امروز به قدر لازم و کافی نتوانسته ایم که با فراغ بال به موضوع روابط عمومی در کشور بپردازیم. قاعدتا هر رشته و تخصص و حرفه ای، یک متولی می بایست داشته باشد. مثلا متولی آب و برق کشور وزارت نیرو و متولی ورزش، وزارت ورزش و جوانان و متولی کشاورزان  وزارت جهاد کشاورزی است.

 

قاعدتا متولی و پرچمدار ضبط و ربط روابط عمومی در کشور نیز می بایست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. با کمال تاسف و تاثر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حق تولیت خود بر روابط عمومی را تاکنون به هیچ وجه ادا و اجرا نکرده و این خلا وظیفه‌ای مشهود را بخش خصوصی با شوق و رغبت و علاقه به اجرا گذارده است. با آنکه بخش خصوصی در طول بیست ساله اخیر عهده‌دار کار دولتمردان در ارتباط با روابط عمومی بوده اما متاسفانه دولت در این زمینه به بخش خصوصی هیچ کمکی نکرده و به طرز معناداری به گوشه ای خزیده، چرا که دولت، نه تشکر و تقدیری از بخش خصوصی نموده و نه بودجه و حمایت و همفکری در این زمینه ارایه کرده است.

 

بخشنامه ها و تصویب‌نامه‌های هیات وزیران و سازمان امور اداری و استخدامی کشور و... با موضوع روابط عمومی شاید به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد و این نمایانگر آن است که روابط عمومی، جزو دغدغه های سیستم حکمرانی کشور نیست. در طول بیست سال گذشته ما شاهدیم که عمدتا و مشخصا سه نفر (بخش خصوصی) هستند که دغدغه‌مند پرداختن به روابط عمومی بوده و هستند که عبارتند از:

 

 1 – جناب آقای هوشمند سفیدی با برگزاری سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی

2 – جناب آقای مهدی باقریان با برگزاری کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

 3 – جناب آقای امیر عباس تقی پور با برگزاری همایش بین المللی روابط عمومی الکترونیک

 

هر یک از این عزیزان تلاشگر و زحمتکش، به هر نیت و با هر هدفی ولو منفعت طلبانه، هر کدام حدود 15 ( کمتر یا بیشتر ) همایش را با موضوعات مختلف روابط عمومی برگزار کرده اند. اگر در هر همایش، 10 مقاله خوب و بروز ارایه شده باشد ما به عدد 150 مقاله علمی کاربردی می رسیم که واقعا عدد درشت و راهگشایی است. اما حقیقت تلخ ماجرا آن است که دولتمردان هیچ استفاده موثر و راهگشایی از این 150 مقاله نداشته اند و این مقالات خوب در هیچ کتاب درسی و و دانشگاهی و هیچ برنامه تلویزیونی و هیچ اثر ماندگاری ثبت و ضبط نشده است.

 

فاجعه آمیزتر وقتی است که دولتمردان بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ مراسم و جلسه تقدیر و تشکری از این سه بزرگوار که در واقع بار دولت را بر دوش کشیده اند ترتیب نداده است. حال اگر دولت، خودش این 15 همایش ( 45 همایش در مجموع ) را برگزار کرده بود آن‌چنان آن‌را بزرگنمایی می‌کرد و آن‌چنان در کتابچه های رنگی با کاغذ گلاسه چاپ و منتشر می کرد که گوش فلک، کر شده بود.

 

ملاحظه می کنید که وضعیت چقدر تاسف انگیز و غمبار است و حقیقتا دولت بایستی در این خصوص بخاطر همه تقصیرات خویش و کمبودها، پاسخگو و عذر خواه عموم باشد (البته بعید است چنین اتفاق مبارکی رخ دهد). هوشمند سفیدی و مهدی باقریان و امیر عباس تقی پور، قهرمانان و پیشگامان جان بر کف تلاش در راه زنده نگاه داشتن جایگاه روابط عمومی در این مرز و بوم هستند که باید به آنها مدال افتخار و.... تعلق بگیرد. این سه نفر به زمین و زمان جایزه و مدال و لوح و هدیه داده اند، اما دریغ از آنکه یک بار، دولتمردان با یک تقدیر نامه ساده، عرض خدا قوتی به آنها داشته باشند. این خیلی غم انگیز است.

 

نگارنده این سطور، به عنوان یک معلم دلسوز عرصه روابط عمومی و ارتباطات کشور و یک پیشکسوت که سالها دل در گرو روابط عمومی داشته و دارم، خداوند متعال را شاهد و ناظر می گیرم که هیچ وابستگی از روی هیجان یا تعصب صرف نسبت به این آقایان نداشته و ندارم و قطعا این مطالب را به سفارش و توصیه کسی نمی نویسم بلکه از بعد انسانیت و حق مداری و حق گویی و به عنوان یک شهروند مسیولیت پذیر ، وظیفه خود می دانستم تا لا اقل ابعاد این موضوع برای مخاطبان تبیین و روشن گردد تا دیگران بخاطر کم کاری های خود آدرس غلط به مردم و ذینفعان ندهند.

 

شما فکر کنید که آقایان: هوشمند سفیدی - مهدی باقریان و امیر عباس تقی پور، این 150 همایش را برگزار نمی کردند. واقعا و انصافا کدام ارگان دولتی و کدام وزیر ارشاد و کدام دولت، همت داشت که چنین گام های جسورانه، ماندگار، ارزشمند و منظمی را بردارد.؟!؟!؟ پس اگر کمی انصاف داشته باشیم نتیجه می‌گیریم که همگان باید قدردان زحمات و تلاش های این سه عزیز گرانقدر باشیم.

 

حداقل کاری که دولتمردان باید ضمن قدرشناسی از این اساتید بنماید آن است که از تجربه، تخصص و دیدگاه‌های‌شان به عنوان مشاوری امین و دلسوز و کاربلد استفاده نماید (البته بعید می دانم دولت، چنین همتی داشته باشد). امیدوارم دولت سیزدهم بدور از هرگونه نحسی عدد سیزده، برای روابط عمومی کاری کند کارستان.

 

هفدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی با وجود ویروس منحوس کرونا در حالی در آخرین روزهای سال 1399 با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت مجازی و حقیقی برگزار شد (به عنوان یک تجربه جدید) که همچون گذشته جای دولت و حمایت آن واقعا خالی بود.

 

آرزویم در پایان این سطور، همانا آرزوی سلامتی مردم دنیا و برگشت به زندگی عادی است و امیدوارم بزودی این سه عزیز را در آغوش گرفته و خدا قوت جانانه ای خدمت شان داشته باشیم.

 

تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

 

از: حسن خسروی
- دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت منابع انسانی
- مولف کتاب روابط عمومی و ارتباطات
– عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران
 12 اسفند 1399
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد