درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 11 اسفند 1399 - 20:51   

انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی‌های فارس

  انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی‌های فارس


ادامه ادامه مطلب یک

رادیو گفت‌وگو بررسی می‌کند: مشکل بزرگ روابط عمومی‌ها درایران چیست؟

  رادیو گفت‌وگو بررسی می‌کند: مشکل بزرگ روابط عمومی‌ها درایران چیست؟


ادامه ادامه مطلب دو

آیین اختتامیه جشنواره روابط عمومی مراکز آموزش عالی منطقه ۹ کشور

  آیین اختتامیه جشنواره روابط عمومی مراکز آموزش عالی منطقه ۹ کشور


ادامه ادامه مطلب سه

نشست روابط عمومی های دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در یزد برگزار شد

  نشست روابط عمومی های دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در یزد برگزار شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشست روابط عمومی های دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در یزد برگزار شد
  آیین اختتامیه جشنواره روابط عمومی مراکز آموزش عالی منطقه ۹ کشور
  رادیو گفت‌وگو بررسی می‌کند: مشکل بزرگ روابط عمومی‌ها درایران چیست؟
  دوره آموزشی "خبرنویسی در روابط عمومی" و "عکاسی خبری" برگزار شد
  مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان فارس: روابط عمومی های فارس در بحران کرونا در اطلاع رسانی موثر عمل کردند
  انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی‌های فارس
  پیشنهادهایی برای آموزش و توسعه کارکنان
  چطور اینفلوئنسرها می‌توانند کمپین روابط عمومی شما را ارتقا دهند/ بخش دوم و آخر
  مزایای آموزش و توسعه موثر
  گزارش برگزاری سومین رویداد گراف‌دی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46424صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 3 اسفند 1399 - 14:52
مدرس دانشگاه: اجتماعی سازی خبر لازمه ارتباطات هوشمند است
وبینار “ارتباطات هوشمند و تحولات جهانی” با حضور فعالن عرصه رسانه و روابط عمومی ها به همت دانشگاه پیام نور کردستان، خانه مطبوعات و رسانه های کردستان و شهرستان سقز برگزار شد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| استاد دانشگاه و مدیر دپارتمان ارتباطات و روابط‌عمومی برنامه مهارت سنجی حرفه ای اروپایی ESCO در ایران گفت: با توجه به تحولات جهانی و فناوری، هوشمندسازی مقوله ارتباطات، مدیریت روابط اجتماعی و برنامه ریزی راهبردی در حوزه روابط عمومی و رسانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش شارا به نقل از یوپنا وی خاطرنشان کرد: تحقیق، پرسشگری، ریسک پذیری، آشنایی با بافت اجتماعی- فرهنگی جامعه، داشتن سواد ارتباطی و فناوری، نگاه حرفه ای به مقوله ارتباطات و روابط عمومی، تخصص گرایی، هوشمندی و جامع نگری، تولید محتوای به روز و….از جمله ویژگی های مدیران ارتباطی موفق می باشد.

الزامات ارتباطی در عصر پساکرونا

نویسنده کتاب “برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی” به الزامات اطلاع رسانی در دوران پساکرونا اشاره اشاره و گفت: روابط عمومی هوشمند باید در نقش «استراتژیست ارتباطی سازمان» ظاهر شده و نسبت به طراحی فرایندهای انجام راهبرد ارتباطی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه ها، رویداد آفرینی و جریان‌سازی، طراحی برنامه مدیریت ریسک و بحران، طراحی کمپین‌های اجتماعی و ارتباطی اهتمام ورزد.

شکری یادآور شد: روابط عمومی سازمان ها نقش های راهبردی، مدیریتی، مشاوره ای و اطلاعاتی برعهده دارند، لذا باید در جهت ایفای همزمان این نقش ها و تلاش برای گذر از بحران ها و امیدآفرینی در جامعه تلاش نمایند.

فرایند ارتباطات، اطلاعات و مبادلات

وی افزود: اگر به این موضوع قائل باشیم که فرایند زندگی در ۳ بخش ارتباطات، اطلاعات و مبادلات می‌گنجد، می توان روابط عمومی را به مانند پرنده ای تصور کرد که اطلاعات و ارتباطات ۲ بال آن هستند. به معنای دیگر ۲ بخش از ۳ بخش فرایند زندگی مدیون برخورداری از روابط عمومی کارآمد است.

اجتماعی سازی خبر لازمه روابط عمومی هوشمند

این مدرس دانشگاه یکی از کارکردهای مهم روابط عمومی هوشمند و حرفه ای را «مدیریت روابط اجتماعی» برشمردو گفت: یکی از الزامات این حوزه اجتماعی سازی خبر و توجه به مولفه های اعتماد سازی، شفافیت، توسعه حوزه عمومی، دیالوگ، توسعه ارتباطات درون و برون سازمانی می باشد.

علل ناکارآمدی روابط عمومی ها

دکتر شکری به دلایل و علل ناکارآمدی روابط عمومی ها از جمله: نداشتن برنامه و نقشه راه، کلیشه گرایی و محافظه کاری، نبود معیارهای استاندارد حرفه ای، عدم وجود تفکر ارتباطی بین مدیران سازمان ها، مدیر محوری و انتظارات غیرحرفه ای آنان از روابط عمومی ها، عدم خلاقیت و نوآوری، عدم انسجام ارتباطی و … اشاره و خاطرنشان ساخت: نبود بودجه و ساختار تشکیلاتی مستقل و مشخص، نبود نظام صنفی و منسور ملی روابط عمومی، نبود معیارهای کیفی مهارت سنجی و شایستگی حرفه ای باعث ناکارآمدی و تضعیف نظام ارتباطات از جمله روابط عمومی ها شده است.

منشور ملی ارتباطات تدوین می شود

مدیر دپارتمان ارتباطات و روابط عمومی سپس به تشریح راهکارهای ارتقای جایگاه نظام ارتباطات و روابط عمومی در ۳ بخش کوتاه مدت، میانبر و بلندمدت پرداخت و گفت: بزودی منشور ملی ارتباطات با همکاری نهادهای فرادست از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین می شود.

این مدرس دانشگاه در تشریح راهکارهای کوتاه مدت گفت: تغییر دیدگاه مدیران به مقوله روابط عمومی، استفاده از مدیران حرفه ای و متخصص در حوزه روابط عمومی، دینامیک و پویا قلمداد نمودن سازمان ها و نظام ارتباطات، همگرایی و هم افزایی نظام روابط عمومی در سطح استان ها و کشور در وهله اول برای تقویت جایگاه روابط عمومی ها ضروریست.

به گفته شکری، تغییر نظام آموزشی و هدفمند نمودن تحصیلات عالی در حوزه ارتباطات، تدوین قوانین و مقررات جدید، تغییر ساختارهای سازمانی، استاندارد سازی فرایندهای ارتباطی، استقرار نظام شایسته سالاری و حرفه ای گرایی در بلندمدت باید مورد توجه قرار گیرند.

داشتن نقشه راه، استراتژی و مهندسی پیام لازمه روابط عمومی پویا

وی سپس به ارائه راهکارهای میانبر پرداخت و گفت:افزایش شایستگی ها و مهارت های شغلی و تخصصی، توجه به روند کیفی سازی، تولید محتوای دانش محور، ارتقای سطح سواد ارتباطی و فنی مدیران روابط عمومی، استراتژی‌مداری و برنامه‌محوری، داشتن روابط اجتماعی خوب و مناسب با مخاطبان و مردم و… مواردی هستند که می تواند به کارآمدی روابط عمومی ها کمک شایانی بکند.

این مدرس روابط عمومی با تاکید بر اهمیت «مهندسی پیام» که از طریق سناریونویسی و مدیریت محتوا عملیاتی می‌شود، گفت: دوره کنونی «عصر تولید محتوا» بوده، لذا استفاده از تولید محتوای چندسرانه ای، اینفوگرافیک، موشن گرافیک، متن کوتاه، فتونیوز، طنز، استفاده از زبان بدن، طراحی کمپین های تبلیغاتی، مدیریت احساسات و جذب دیگران و… بعنوان فرمت‌های جدید و جذاب محتوا ضروری بوده که لازمست روابط عمومی هوشمند محتوای خود را با این قالب‌ها تولید و منتشر می‌کند و پیشتاز استفاده از فناوری های نوین باشد.

شکری روابط عمومی را «مدیریت هوشمند ارتباطات انسانی» و «مدیر نظام ارتباطی سازمان» معرفی و افزود: در تعریف انجمن بین‌المللی روابط عمومی (IPRA)، روابط عمومی یک شیوه مدیریت تصمیم‌گیری معرفی شده که وظیفه ایجاد روابط و منافع بین سازمان‌ها و مخاطبان آنها بر اساس ارسال و دریافت اطلاعات از طریق روش‌های ارتباطی- اخلاقی و قابل اعتماد را بر عهده دارد.

الزامات استانداردسازی روابط عمومی ها و نظام ارتباطی

مدیر دپارتمان ارتباطات و روابط عمومی برنامه مهارت سنجی حرفه ای اروپایی ESCO در ایران به الزامات استانداردسازی روابط عمومی ها و نظام ارتباطی براساس شاخص ها و معیارهای بین المللی پرداخت و یادآور شد: برنامه محوری و داشتن نقشه راه، تقویت ویژگی ها و توانمندی های فردی (مانند مهارت های ارتباطی و رسانه ای، برند شخصی، تخصص گرایی، دانش محوری و…)،مبادلهاطلاعات، مدیریت کلمات و احساسات، حضور فعال در شبکه های اجتماعی و رویداها، ایفای نقش پژوهشگر ارتباطی، اهتمام به تبلیغات تخصصی و شفافیت، تقویت حوزه عمومی، اهتمام به گفتگو و دیالوگ و متقاعدسازی براساس خبرنویسی اجتماعی، درک مقتضیات محیطی و زمانی، جهانی اندیشیدن، محاوره حداقل به یک زبان بین المللی و … در این راستا لازمست مورد توجه قرار گیرد.

اطلاع رسانی کارآمد عامل تعیین کننده در تحولات ملی و بین المللی است

در ابتدای این وبینار دکتر یعقوب احمدی رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان با اشاره به جایگاه مهم و تاثیرگذار اصحاب رسانه و روابط عمومی ها در جامعه گفت: بخش مهمی از قدرت ملی کشورها، تحولات بین المللی و پیروزی در رقابت ها مدیون نظام اطلاع رسانی و تبلیغات موثر، حرفه ای و تخصصی می باشد.

وی با بیان اینکه تحولات چند دهه اخیر و شکل گیری دهکده جهانی این نقش را برجسته تر نموده، گفت: آشنایی با علوم و دانش روز در حوزه ارتباطات از اهمیت خاصی برخوردار است که برگزاری چینین نشست هایی می تواند به تحقق این مساله کمک نماید.

وبینار “ارتباطات هوشمند و تحولات جهانی” با حضور فعالن عرصه رسانه و روابط عمومی ها به همت دانشگاه پیام نور کردستان، خانه مطبوعات و رسانه های کردستان و شهرستان سقز برگزار شد.

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد


  چطور اینفلوئنسرها می‌توانند کمپین روابط عمومی شما را ارتقا دهند


  گزارش برگزاری سومین رویداد گراف‌دی


  رویکردهای مختلف آموزش و توسعه مهارت


  عادی انگاری شرایط بحران


  مزایای آموزش و توسعه موثر


  انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی‌های فارس


  آیین اختتامیه جشنواره روابط عمومی مراکز آموزش عالی منطقه ۹ کشور


  چطور اینفلوئنسرها می‌توانند کمپین روابط عمومی شما را ارتقا دهند/ بخش دوم و آخر


  دوره آموزشی "خبرنویسی در روابط عمومی" و "عکاسی خبری" برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد