درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 8 اسفند 1399 - 14:17   

ویژگی جدید توییتر؛ امکان کسب درآمد برای کاربران

  ویژگی جدید توییتر؛ امکان کسب درآمد برای کاربران


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه خلاقیت خود را تقویت کنیم؟

  چگونه خلاقیت خود را تقویت کنیم؟


ادامه ادامه مطلب دو

استرالیا مقررات انتشار خبر توسط فیسبوک و گوگل را تصویب کرد

  استرالیا مقررات انتشار خبر توسط فیسبوک و گوگل را تصویب کرد


ادامه ادامه مطلب سه

واکسن و انتخاب‌های اخلاقی

  واکسن و انتخاب‌های اخلاقی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ویژگی جدید توییتر؛ امکان کسب درآمد برای کاربران
  کسب مقام نخست ارزیابی خبری توسط اداره کل فرهنگ استان خوزستان
  واکسن و انتخاب‌های اخلاقی
  مهندسی اجماع و نقش رسانه‌ها
  استرالیا مقررات انتشار خبر توسط فیسبوک و گوگل را تصویب کرد
  مثبت گرایی سمی
  سرپرست جدید روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳معرفی شد
  روابط‌عمومی؛ شیوه های اجرای کسب وکار در شرایط کرونایی
  سرپرست دانشکده علوم ارتباطات معرفی شد
  پیام تبریک مدیرعامل بانک رفاه کارگران به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46422صفحه نخست » ادامه مطلب یکیکشنبه، 3 اسفند 1399 - 13:51
وقتی شرکت‌ها به برند شخصی کارکنان‌شان تبدیل می‌شوند
شرکت‌ها و سازمان‌ها حتما باید به کارکنان خود کمک کنند تا با برندسازی و ترکیب مهارت‌ها و دانش تخصصی خود هم برای سازمان و هم برای خودشان کسب اعتبار و آبرو کنند. حال سوال اینجاست که شرکت‌های مشتاق برندسازی برای کارکنان‌شان باید چه اقداماتی را در این زمینه انجام دهند و چه مراحلی را باید پشت‌سر بگذارند؟ در این مطلب به این موضوع به‌طور شفاف پرداخته خواهد شد:
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در عصر دیجیتالی امروز که در آنها این برندها هستند که در همه‌جا حضور دارند و در ذهن‌ها باقی می‌مانند، برندسازی شرکت‌ها برای کارکنان‌شان نه‌تنها باعث کسب رضایت و احساس خرسندی و شادی وجود آنها می‌شود، بلکه کلیت سازمان را نیز منتفع می‌سازد چراکه کارکنان برخوردار از برند شخصی، صدایی تاثیرگذار و داستانی شنیدنی به‌طور حتم دارای بهره‌وری و بازدهی به‌مراتب بیشتری خواهند بود.

 

بنابراین‌ شرکت‌ها و سازمان‌ها حتما باید به کارکنان خود کمک کنند تا با برندسازی و ترکیب مهارت‌ها و دانش تخصصی خود هم برای سازمان و هم برای خودشان کسب اعتبار و آبرو کنند. حال سوال اینجاست که شرکت‌های مشتاق برندسازی برای کارکنان‌شان باید چه اقداماتی را در این زمینه انجام دهند و چه مراحلی را باید پشت‌سر بگذارند؟ در این مطلب به این موضوع به‌طور شفاف پرداخته خواهد شد:

کمک به افراد برای ایجاد برند شخصی: در دنیای به‌هم پیوسته امروز، مجموعه گسترده و بسیار متنوعی از تخصص‌ها وجود دارد که با ترکیب درست آنها می‌توان به راه‌حل‌های بهتر و مناسب‌تر دست پیدا کرد و برای خود برندسازی شخصی کرد. امروزه، بسیاری از شرکت‌های موفق می‌کوشند تا خودشان را به سازمان‌های کوچک‌تری تقسیم کنند که هر‌کدام از آنها به مجموع‌ مهارت‌های خاصی مجهز هستند و در آنها به تخصص‌های ویژه‌ای نیاز است که دارندگان آن تخصص‌ها به‌عنوان دارندگان برندهای شخصی موثر و تعیین‌کننده، شناخته می‌شوند که کار خود را به شکلی نوآورانه و با حداکثر بهره‌وری ممکن انجام می‌دهند و نام خود را به‌عنوان فردی که در آن زمینه خاص صاحب‌نظر و جریان‌ساز است، در سازمان بر سر زبان‌ها می‌اندازند و این چنین است که شرکت‌ها برای افراد برندسازی کرده و نام آنها را بر سر زبان‌ها انداخته و در عمل برای آنها کار می‌کنند.

کمک به افراد برای پیدا‌کردن صدای خود: خوب بودن در یک مهارت به تنهایی کافی نیست و علاوه بر آن، بسیار مهم است که بدانیم چگونه و از چه طریق باید آن مهارت را انجام داد، شخصیت فردی که آن مهارت را انجام می‌دهد چگونه است و فرهنگ سازمان نیز چه نگرشی نسبت به آن دارد و همه عوامل در کنار هم، یک نوع صدا برای آن مهارت و فردی که آن را می‌داند، پدید می‌آورد. در واقع صدای کارکنان چیزی است که آنها را خاص و منحصر‌به‌فرد می‌کند.

کمک به افراد برای بیان داستان خود: درحالی‌که برندسازی شخصی، چیزی است که به آنچه افراد در آن خوب هستند مربوط می‌شود و صداسازی چیزی است که افراد را خاص و متمایز می‌سازد، داستان‌گویی باعث می‌شود تا استدلال‌های ارائه شده از سوی کارکنان، باورپذیر به‌نظر برسد. به‌عبارت روشن‌تر داستان هر کاری درباره اعتبارپذیری آن کار است که هم در آن یکسری دیتا و آمار و ارقام وجود دارد و هم احساساتی همچون اعتبار و آبرو. هر فرد در سازمان داستانی درباره خود دارد که می‌تواند آن را تعریف و از این طریق خود را مطرح کند و این چنین است که شرکت‌ها می‌توانند استعدادهای برتر مشاغل خود را مطرح ساخته و داستان آنها را به گوش دیگران برسانند و به این طریق برای آنها کار کنند.

یک برند شخصی باید در خدمت برند سازمانی و همسو و هماهنگ با آن و همچنین هر‌‌کدام از آنها باید مکمل دیگری باشد. به‌طور کلی‌ یک وضعیت ایده‌آل و آرمانی، و‌ضعیتی است که در آن افراد در بهترین و مناسب‌ترین شرکتی که می‌تواند به رشد آنها کمک کند، مشغول به‌کار بوده و در همان پست و موقعیتی قرار گرفته باشند که باید باشند. در واقع افراد دوست دارند در همان‌جایی کار کنند و همان کاری را انجام دهند که به عقیده خودشان، برای آن کار ساخته شده‌اند و به آن ایمان دارند و اگر این امر محقق شود آنها به اوج بهره‌وری و تاثیرگذاری دست خواهند یافت. برای موفقیت در این کارزار به سوالات زیر باید پاسخ‌های دقیقی داده شود:

برند سازمان چیست؟ و سازمان مدعی داشتن تخصص در چه حوزه یا حوزه‌هایی است و چه چیزهایی را بهتر از سایر رقبا به مشتریان خود ارائه می‌دهند؟ صدا و فرهنگ سازمان چیست و چه احساسی را می‌خواهد در کارکنان ایجاد کند؟ چه رفتارهایی از کارکنان انتظار می‌رود یا مورد تقدیر قرار خواهد گرفت؟ داستان سازمان چیست؟ و این داستان از کجا آمده و چه برتری‌هایی نسبت به داستان رقبا دارد و چگونه می‌توان داستان شرکت را باورپذیر ساخت؟ با تبیین و شفاف‌سازی پاسخ این سوالات است که شرکت‌ها خواهند توانست پیشرفت کرده و به اهداف خود دست‌یابند و همچنین به توسعه و ارتقای کارکنان خود کمک کنند.

 

 اگر رهبران درباره آنچه شرکت انجام می‌دهد و چگونگی انجام کارها در شرکت شفاف‌سازی کنند، آنگاه خواهند توانست تا به حداکثر تناسب با کارکنان خود دست یابند. در این میان، اگر کارکنان اجازه پیدا کنند تا برند شخصی خود را در محل کار و درون سازمان به‌وجود آورده و توسعه دهند، آنگاه مشتاق خواهند شد تا برای مدت طولانی در آن سازمان باقی بمانند و علاقه‌ای به ترک آنجا از خود نشان ندهند. در واقع در صورت تحقق این ایده ارزشمند است که کارکنان به محل کار خود مانند «خانه دوم» خود نگاه کرده و سایر کارکنان و همکاران را اعضای خانواده در نظر بگیرند. برای کمک به افراد، در ایجاد برند شخصی خود که هم به نفع خود آنها و هم به سود سازمان متبوع‌شان است، یک نقطه آغاز وجود دارد، اینکه آن برند، صدا و داستان را به‌درستی شناسایی کرد. بنابراین‌ لازم است که کارکنان هر سازمان، سوالات زیر را در ارتباط با سازمان متبوع خود مطرح سازند و بکوشند تا پاسخ‌های دقیق و قانع‌کننده‌ای برای آنها بیابند:

- حوزه‌های تخصصی کلیدی سازمان کدام است؟ آیا مهارت‌های موردنیاز سازمان به مرور تغییر یافته است؟ مهم‌ترین و اولویت‌دارترین مهارت مورد‌‌نیاز سازمان چیست؟

- کارها در سازمان چگونه انجام می‌شود و کدام رویکردها و سبک‌های کاری در سازمان مورد تقدیر و ستایش قرار می‌گیرد یا توبیخ می‌شود؟ کدام رفتارهای فردی در سازمان مثبت و سازنده ارزیابی شده و کدام رفتار به‌عنوان رفتارهای منفی شناخته می‌شود؟ کدام ویژگی‌ها موجب تمایز شرکت نسبت به سایر شرکت‌ها می‌شود؟

تنها با یافتن پاسخ‌های قانع‌کننده و شفاف به این سوالات است که می‌توان فرآیند نفرگیری و استخدام موفقی را با حداکثر اثربخشی تحقق بخشید و استعدادهای برتر و ارزشمندی را جذب سازمان کرد.

 

مترجم: سیدحسین علوی‌لنگرودی

منبع:Strategic Management Journal

https://donya-e-eqtesad.com/

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  «کارشناسی ارشد رشتۀ روابط عمومی» تصویب شد


  مدیر جدید روابط عمومی هلال احمر گیلان منصوب شد


  سرپرست جدید روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳معرفی شد


  وبینار «نوانگار؛ نظرسنجی و روابط عمومی برتر» برگزار می‌شود


  تالیف دو جلد کتاب توسط رئیس روابط عمومی منطقه استان مرکزی


  سرپرست دانشکده علوم ارتباطات معرفی شد


  روابط‌عمومی؛ شیوه های اجرای کسب وکار در شرایط کرونایی


  استرالیا مقررات انتشار خبر توسط فیسبوک و گوگل را تصویب کرد


  مهندسی اجماع و نقش رسانه‌ها


  مثبت گرایی سمی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد