درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 8 اسفند 1399 - 13:55   

ویژگی جدید توییتر؛ امکان کسب درآمد برای کاربران

  ویژگی جدید توییتر؛ امکان کسب درآمد برای کاربران


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه خلاقیت خود را تقویت کنیم؟

  چگونه خلاقیت خود را تقویت کنیم؟


ادامه ادامه مطلب دو

استرالیا مقررات انتشار خبر توسط فیسبوک و گوگل را تصویب کرد

  استرالیا مقررات انتشار خبر توسط فیسبوک و گوگل را تصویب کرد


ادامه ادامه مطلب سه

واکسن و انتخاب‌های اخلاقی

  واکسن و انتخاب‌های اخلاقی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ویژگی جدید توییتر؛ امکان کسب درآمد برای کاربران
  کسب مقام نخست ارزیابی خبری توسط اداره کل فرهنگ استان خوزستان
  واکسن و انتخاب‌های اخلاقی
  مهندسی اجماع و نقش رسانه‌ها
  استرالیا مقررات انتشار خبر توسط فیسبوک و گوگل را تصویب کرد
  مثبت گرایی سمی
  سرپرست جدید روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳معرفی شد
  روابط‌عمومی؛ شیوه های اجرای کسب وکار در شرایط کرونایی
  سرپرست دانشکده علوم ارتباطات معرفی شد
  پیام تبریک مدیرعامل بانک رفاه کارگران به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46410صفحه نخست » فناوری نوشنبه، 2 اسفند 1399 - 12:45
شبکه‌های اجتماعی، پیش‌نیاز روابط‌عمومی موفق
براساس گزارش انجمن خبرنگاران آمریکا، 61 درصد از کاربران در شبکه های اجتماعی تمایل به ارتباط با برندها از طریق همین فضا دارند. معنای ضمنی این امر شکست استراتژی کسب و کارها برای روابط عمومی در خارج از فضای شبکه های اجتماعی است بنابراین برنامه کسب و کارها برای روابط‌عمومی به صورت سنتی بدون شک با شکست همراه خواهد بود.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| کسب و کارها در طول سال های اخیر به طور قابل ملاحظه ای تمرکزشان بر روی حوزه بازاریابی و روابط‌عمومی افزایش پیدا کرده است. بسیاری از برندها در حال صرف هزینه های بسیار زیادی برای تشکیل تیم های حرفه ای روابط عمومی هستند. نکته مهم در این میان توجه به پیش نیاز موفقیت در حوزه روابط عمومی است.

 

بسیاری از برندها به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند بنابراین به طور مداوم با مشکلاتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه می شوند. مهمترین پیش نیاز برای فعالیت روابط عمومی مناسب در حوزه کسب و کار مربوط به حضور در شبکه های اجتماعی است. دلیل این امر تمایل بسیار بالای کاربران برای حضور در این فضاست.

براساس گزارش انجمن خبرنگاران آمریکا، 61 درصد از کاربران در شبکه های اجتماعی تمایل به ارتباط با برندها از طریق همین فضا دارند. معنای ضمنی این امر شکست استراتژی کسب و کارها برای روابط عمومی در خارج از فضای شبکه های اجتماعی است بنابراین برنامه کسب و کارها برای روابط‌عمومی به صورت سنتی بدون شک با شکست همراه خواهد بود.

شبکه های اجتماعی، پیش نیاز روابط عمومی موفق

اغلب کارآفرینان در مورد شبکه های اجتماعی مهم برای حوزه روابط عمومی پرسش های زیادی را مطرح می کنند. انتخاب یک پلتفرم و تمرکز صرف بر روی آن اقدام اشتباهی است دلیل این امر نیاز به حضور در شبکه های اجتماعی مختلف و تعامل با کاربران در تمام آنهاست. انتخاب تعدادی از پلتفرم‏ های مناسب برای پیگیری فعالیت روابط عمومی همیشه چالش مهمی محسوب می شود. یکی از ساده‏ ترین کارها در این میان تلاش برای ارزیابی کیفیت شبکه های اجتماعی براساس میزان تمایل برندها برای بازاریابی در هر کدام است. این امر امکان انتخاب برخی از شبکه های اجتماعی به صورت ساده و کاربردی را به همراه خواهد داشت.

دنیای کنونی با فناوری ‏های دیجیتال معنا پیدا می کند بنابراین حضور در شبکه های اجتماعی برای پیگیری هر نوع فعالیتی دارای اهمیت خواهد بود. دیگر کاربران تمایلی برای تماس با برندها خارج از فضای شبکه های اجتماعی ندارند. بنابراین تیم روابط عمومی باید تمام فعالیت های خود را در این فضا دنبال نماید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باقی نخواهد ماند. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هزینه های بسیار زیادی را پرداخت می کنند. نکته مهم در این میان ضرورت کاهش هزینه های کسب و کار برای تداوم فعالیت در شرایط دشوار کنونی است. حضور در شبکه های اجتماعی امکان کاهش هزینه ها به بهترین شکل را به همراه دارد.


تعامل نزدیک با مشتریان برند همیشه دارای اهمیت است. برخی از برندها برای پیگیری اهداف روابط عمومی تعامل بسیار اندکی با مشتریان دارند. اگر کسب و کار شما دارای دامنه مناسبی از مشتریان وفادار است، تلاش برای سرمایه گذاری بر روی آنها به عنوان منبع اطلاعاتی مهم ضروری خواهد بود. استفاده از نظرات و ایده های مشتریان در حوزه روابط عمومی امکان کاهش هزینه ها و ارائه ایده های کاربردی را به همراه خواهد داشت. درست مانند حوزه بازاریابی، در اینجا نیز همکاری نزدیک با مشتریان وفادار برند موجب کسب موفقیت های پایدار خواهد شد. وقتی رابطه میان یک برند و مشتریانش مناسب نباشد، همیشه سایه شهرت منفی بر روی برند موردنظر خواهد بود. حضور مناسب در شبکه های اجتماعی برای بهبود رابطه میان برند و مشتریان یکی از پیش نیازهای مهم برای بازاریابی و فعالیت روابط عمومی مناسب محسوب می شود.


منبع : entrepreneur
www.forsatnet.ir

نویسنده: میشله گارت - کارشناس بازاریابی

مترجم: علی ‌آل ‌علی
 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  «کارشناسی ارشد رشتۀ روابط عمومی» تصویب شد


  مدیر جدید روابط عمومی هلال احمر گیلان منصوب شد


  بررسی نقش و عملکرد روابط‌عمومی‌ها در دوران کرونا


  سرپرست جدید روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳معرفی شد


  وبینار «نوانگار؛ نظرسنجی و روابط عمومی برتر» برگزار می‌شود


  تالیف دو جلد کتاب توسط رئیس روابط عمومی منطقه استان مرکزی


  سرپرست دانشکده علوم ارتباطات معرفی شد


  روابط‌عمومی؛ شیوه های اجرای کسب وکار در شرایط کرونایی


  استرالیا مقررات انتشار خبر توسط فیسبوک و گوگل را تصویب کرد


  مهندسی اجماع و نقش رسانه‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد