درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 - 12:14   

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب یک

ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد

  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


ادامه ادامه مطلب دو

کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟

  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌ یا روابط عمومی؟

  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تجربیات آستانه‌ای
  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم 2 است
  تاکید رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بر توسعه روش های ارتباطی روابط عمومی با بهره گیری از شبکه های نوین اجتماعی
  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰
  با سواد رسانه ای رویکرد جدیدی جایگزین فیلترینگ می شود
  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی
  قش نوآوری در برنامه‌های وفاداری/ نمونه‌هایی از برنامه‌های مبتکرانه در حوزه وفاداری مشتری
  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟
  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی برگزار می شود
  استاندار کرمان: اصول صحت، دقت و جامع بودن اخبار را به طور کامل رعایت کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46385صفحه نخست » رادیو روابط عمومیسه شنبه، 28 بهمن 1399 - 13:09
جای خالی ارتباطات در برنامه‌های توسعه‌ای/ ضرورت اختصاص فصل ارتباطات در برنامه هفتم توسعه
رییس روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: ضرورت توجه به ارتباطات و رسانه در برنامه هفتم توسعه و اختصاص یک فصل مجزا به این مقوله بیش از پیش احساس می شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| رییس روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: ضرورت توجه به ارتباطات و رسانه در برنامه هفتم توسعه و اختصاص یک فصل مجزا به این مقوله بیش از پیش احساس می شود.


به گزارش شارا، مسعود طوفان گفت: پدیده ای نوظهور ارتباطی به شدت مردم را تحت تاثیر قرارداده و جامعه را از وضعیت سنتی خود خارج نموده است و ما شاهد ظهور مفاهیمی نظیر جامعه اطلاعاتی و یا جامعه شبکه ای هستیم اما این تحولات عموما از نگاه برنامه ریزان در تدوین برنامه های توسعه ای بدور مانده است .


وی با اشاره به اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، پنج برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به تصویب رسیده است افزود: در این پنج برنامه ها عمدتا به توسعه ارتباطات با رویکرد افزایش زیرساخت‌های ارتباطی ، سخت افزاری و مخابراتی نگاه شده است.


این مدرس دانشگاه اظهار داشت: براساس نگاه صاحبنظران ، در برنامه ششم توسعه سیاست های ارتباطی شفاف نیست بطوریکه این برنامه به قدرت رسانه و ارتباطات کم توجه است و واقعیات جامعه و از جمله گسترش و تاثیر فضای مجازی را نمی بیند .


طوفان افزود : این طرز نگاه برنامه ششم توسعه کشور را در حوزه ارتباطات و رسانه به برنامه ای کم اثر مبدل ساخته است که نتایج آنرا می توان در فقدان سازوکار توجه به افکار عمومی در مدیریت های سیاسی و اقتصادی کشور مشاهده کرد .

وی گفت: هنوز به این سوال پاسخ درستی داده نشده است که ارتباطات برای حل مساله توسعه کشور در کجا قرار دارد و چه می تواند بکند که این موضوع از وجود یک حلقه مفقوده میان دست اندرکاران برنامه ریزی و نیز جامعه ارتباطی و رسانه ای کشور حکایت دارد.


وی اظهار داشت : متاسفانه بعضا این طرز تفکر هنوز هم کم و بیش در میان برنامه ریزان توسعه ای مشاهده می شود که منابع اقتصادی برای تحرک توسعه ای کفایت می کند .


رییس روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با اشاره به این نکته که ایران از جامعه سنتی به جامعه صنعتی، ارتباطی و اطلاعاتی گذر کرده است اظهار داشت: استفاده مناسب از فضای جامع ارتباطی کشور در راستای توسعه همه جانبه کمتر مورد توجه قرار گرفته است .


طوفان اظهار داشت : ضرورت تهیه و الحاق پیوست اطلاع رسانی برای طرح های مهم و بزرگ کشور در برنامه هفتم توسعه ، بیش از پیش احساس می شود.


وی ادامه داد: بی توجهی به برقراری یک نظام ارتباطی صحیح با ذینفعان و مخاطبان می تواند پذیرش عمومی و موفقیت طرح ها و اقدامات را تحت تاثیر قرار دهد.


وی افزود تهیه ، الحاق و اجرای پیوست اطلاع رسانی و رسانه ای به طرح های بزرگ و مهم کشور از اقداماتی انست که می تواند تا حدی جای خالی ارتباطات را برای تحقق توسعه متوازن پر کند .


وی افزود: آگاهی بخشی به عموم مردم ، فراهم کردن بستر مناسب برای جلب حمایت مخاطبان و ذی نفعان ، اقناع و بالا بردن انگیزه و همراهی افکار عمومی با طرح های توسعه ای از نتایج توجه به پیوست رسانه ای است .


وی گفت پژوهشگران ، انجمن ها و دست اندرکاران ارتباطات و رسانه می بایستی گنجاندن این خواسته را در برنامه هفتم از دولتمردان ، مجلس و برنامه ریزان مطالبه کنند .

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


  فراخوان دفتر روابط‌عمومی وزارت نیرو برای جذب نیروی انسانی متخصص


  رنج مضاعف رسانه های محلی از مصائب فضای مجازی


  انتصاب مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای عالی انقلاب فرهنگی


  بهترین دوربین موبایل‌ در جهان کدام‌اند؟


  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


  قدرت مثبت کارکنان سفیر


  برگزاری دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری در استان سمنان


  رئیس کل بیمه مرکزی در جمع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه: بیان دستاوردهای صنعت بیمه به تقویت گفتمان مردمی منتهی می‌شود


  گزارش برگزاری نشست هم اندیشی روسای ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی استان های وزارت آموزش و پرورش


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400