درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 00:01   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46367صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 27 بهمن 1399 - 10:28
استاد ارتباطات: دانشجویان رشته روابط عمومی از فضای کاربردی دور هستند
تمامی دانشگاه‌ها باید قبل از بدو ورود دانشجویان به رشته روابط عمومی حتما از آن‌ها تست شخصیتی بگیرند تا ببینید این افراد شایستگی مطالعه و تحصیل در رشته روابط عمومی را دارند یا خیر؛ چرا که روابط عمومی یک رشته کاملا ارتباطی بوده و نیاز به خلاقیت و زایش فکری دارد و نباید تنها به علاقه افراد تکیه شود بلکه باید از ویژگی شخصیتی افراد سنجیده شود.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| یک استاد ارتباطات گفت: مطالعه دروس تئوری کمکی به دانشجویان رشته روابط عمومی نخواهد کرد.
 
 سمیه طیبی، استاد ارتباطات دانشگاه علمی و کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رشته روابط‌عمومی اظهار کرد: مهارت‌های ارتباطی مانند اصول و فنون مذاکره، زبان بدن و ... در چارت درسی دانشجویان رشته روابط عمومی وجود نداشته یا خیلی کم به آن پرداخته می‌شود.
 
 او افزود: هدف اصلی از روابط عمومی برقراری ارتباط موثر بین افراد است بنابراین باید روی ایجاد ارتباطات دانشجویان این رشته به صورت تخصصی و حرفه‌ای کار شود.
 
 طیبی تصریح کرد: پاس کردن تعداد زیادی از واحد‌های دروس مدیریتی برای دانشجویان رشته روابط عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است، اما تعداد واحد‌های این دروس برای دانشجویان این رشته بسیار کم بوده و صرفا گذراندن ۴ واحد از دروس تئوری مدیریتی کافی نیست و دانشجویان حتما باید به صورت عملی و از نزدیک با این دروس آشنا شوند تا بتوانند با تمرین و تکرار مداوم مهارت خود را افزایش دهند.
 
 تعریف مدونی برای دروس تئوری وجود ندارد
 

 او با بیان اینکه هیچ تعریف مدونی برای دروس تئوری وجود ندارد، تاکید کرد: دروس تئوری باعث افزایش مهارت دانشجویان نمی‌شود، بنابراین مطالعه دروس تئوری هیچ کمکی به دانشجویان رشته روابط عمومی نخواهد کرد بلکه مذاکرات و صحبت در رشته تحصیلی باعث یادگیری نحوه ارتباطی موثر خواهد شد.
 
 این استاد ارتباطات اضافه کرد: در حوزه نگارش هیچ تمرین جدی در دانشگاه‌ها با دانشجویان انجام نمی‌شود و این خود افراد هستند که به علت علاقه یا افزایش مهارت جذب خبرگزاری‌های گوناگون می‌شوند تا بتوانند آموزش‌های خود را افزایش دهند بنابراین بیشتر دانشجویان رشته روابط عمومی، فاقد مهارت‌های کاربردی هستند زیرا بیشترین زمان دانشجویان در دانشگاه با دروس تئوریک پر می‌شود.
 
 او گفت: اصولاً افرادی جذب بازار کار در محیط روابط عمومی می‌شوند که در آن رشته تحصیل نکرده اند و فارغ التحصیلان این رشته بعد‌ها در جایگاه خود قرار نمی‌گیرند و جذب مشاغلی غیر از تخصص خود می‌شوند که این دو عامل بزرگ‌ترین مشکلات کشور ما در جامعه امروزی است.
 
 طیبی تصریح کرد: بسیاری از کارمندان با این برداشت که روابط عمومی رشته‌ای ساده است، وارد بازار کار می‌شوند، در حالی که روابط عمومی و شاخه ارتباطات جزو سخت‌ترین رشته‌های دانشگاهی است و افراد نباید با استناد به اینکه این رشته‌ها آسان است وارد دانشگاه شوند؛ برنامه ریزان هم باید به صورت جدی برای رفع این معضل دست بکار شوند.
 
 او بیان کرد: روابط عمومی و تبلیغات در بیشتر شرکت‌های خارجی به صورت برون‌سپاری و تخصصی انجام می‌شود، متاسفانه به علت ساختار بسته بودن مشاوره در ایران و ضعیف بودن آن، شرکت‌های ما در حوزه روابط عمومی قوی نیستند. اگر از روابط عمومی‌ها گزارش عملکرد از یک سازمانی را بخواهیم به هیچ عنوان نمی‌توانند در این زمینه مثبت عمل کنند و همین موضوع یکی از مهم‌ترین معضلات رشته روابط عمومی است.
 
 طیبی تصریح کرد: گذراندن ۲ واحد درسی مدیریت راهبردی سازمان یا شیوه اقناع و تبلیغ برای دانشجویان رشته روابط عمومی به شدت کم است و باید به صورت جدی‌تر به آن پرداخته شود، یعنی باید بتوانیم تعداد واحد‌های این قبیل از درس‌ها را برای رشته روابط عمومی در دانشگاه‌ها افزایش دهیم.
 
 دانشجویان رشته روابط عمومی از فضای کاربردی دور هستند
 
 او یادآوری کرد: بسیاری از دانشجویان رشته روابط عمومی از فضای کاربردی دور هستند و به شیوه‌های سنتی و تئوری دروس این رشته را پاس می‌کنند. به دانشجویان این رشته توصیه می‌کنم حتما از کتاب‌های انگلیسی استفاده کنند.
 
 طیبی تاکید کرد: تمامی دانشگاه‌ها باید قبل از بدو ورود دانشجویان به رشته روابط عمومی حتما از آن‌ها تست شخصیتی بگیرند تا ببینید این افراد شایستگی مطالعه و تحصیل در رشته روابط عمومی را دارند یا خیر؛ چرا که روابط عمومی یک رشته کاملا ارتباطی بوده و نیاز به خلاقیت و زایش فکری دارد و نباید تنها به علاقه افراد تکیه شود بلکه باید از ویژگی شخصیتی افراد سنجیده شود.
 
 او ادامه داد: خیلی از دانشجویان رشته روابط عمومی بعد از گرفتن مدرک ۴ ساله لیسانس هیچ ذهن منسجمی از این رشته ندارند و نمی‌دانند که بعد از ورود به حیطه کسب و کار باید دقیقا چه هدفی را دنبال کنند و از وظایف کاری خود خبر ندارند.
 
 این استاد ارتباطات افزود: مهلت زبان انگلیسی، مهارت تایپ و مهارت جست و جو در اینترنت سه مهارت مهم در کنار مهارت‌های دیگر دانشجویان رشته روابط عمومی است تا بتوانند در آینده برای فعالیت در مشاغل مرتبط با این رشته عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند؛ مهم‌ترین معضل امروزه دانشگاه‌ها این است که خیلی از مباحث به صورت نادرست به دانشجویان ارائه می‌شود.
 
 طیبی در پایان یادآوری کرد: روابط عمومی از بازار کار گسترده‌ای در جهان برخوردار است، یعنی فعالان در هر کسب و کار حقیقی و حقوقی به وجود روابط عمومی احتیاج دارند اما جامعه نسبت به وجود این رشته دیدی ندارد و افراد و فعالان این آن حتما باید خود را نسبت به تمامی مشاغل نشان دهند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد