درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 18:52   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46359صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 26 بهمن 1399 - 08:08
6 استراتژی موثر روابط‌عمومی
با افزایش آگاهی خود نسبت به مشتریان و جلب رضایت آنها، می توانید برندی را خلق کنید که مردم به آن اعتماد دارند و برای آن ارزش و احترام قائل هستند. این کار برای خلق و حفظ شبکه مخاطبین بسیار اهمیت دارد.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| برای شرکت های بازاریابی، مدیریت روابط‌عمومی می تواند کلید اصلی موفقیت باشد. مهم است که هم مشتریان و هم توزیع کنندگان نسبت به مسیری که شرکت در آن قرار دارد و همچنین خود محصول احساس اطمینان و امنیت کنند. درست مثل مشاغل دیگر، افراد اغلب به ارزشهای اصلی، مأموریت و سوابق شرکت بسیار اهمیت می دهند.


در اینجا به پنج استراتژی اشاره شده است که می تواند به شرکت شما در ایجاد روابط عمومی قوی کمک کند.


1. مشتریان خود را بشناسید


قبل از تدوین برنامه ای برای مدیریت روابط عمومی، باید بفهمید چه کسی می خواهید باشید و به چه چیزی می خواهید دست یابید. سیستم پروتکل شبکه مانند NetFlow می تواند به شرکت شما در شناسایی کیفیت و گرایش های مشتری کمک کند.


NetFlow سیستمی است که داده های شبکه را رصد می کند تا روند فعالیت کاربران در یک سایت را بیابد. این کار می تواند به شما کمک کند تا زمان های پرترافیک، مبدأ یا کاربران و مسیرهای طی شده در وب سایت را مشاهده کنید. از این طریق می توانید با پایگاه فعلی خود مطابقت داشته باشید، از سوی دیگر این کار به شما نشان می دهد که در آینده باید به دنبال چه نوع مشتریانی باشید.


2. بر توزیع کنندگان تمرکز کنید


برای رسیدن به موفقیت، توزیع کنندگان باید به اندازه شما مشتاق محصول باشند. به دنبال توزیع کنندگانی باشید که در فرآیند بازاریابی مشارکت می کنند و به دنبال یافتن راه های جدید برای جلب رضایت توزیع کنندگان باشید.


توزیع کننده ای که احساس ناراحتی یا نارضایتی می کند می تواند صدمه زیادی به وجهه شرکتی که شما برای آن سخت تلاش کرده اید وارد کند. گام های ملموسی بردارید و برنامه ای تنظیم کنید تا به توزیع کنندگان نشان دهید که همیشه به آنها اهمیت می دهید.


3. به ویژگی های جامعه هدف توجه کنید


اگر گروه خاصی از افراد جامعه از محصولات شما استفاده می کنند، به دنبال توزیع کنندگانی که با این افراد در ارتباط هستند، باشید؛ یا سعی کنید به طریقی با این افراد ارتباط برقرار کنید. بدانید که مشتریان با هم در ارتباط هستند و ایجاد شبکه ای که آنها بتوانند با یکدیگر تبادل نظر کنند، بسیار اهمیت دارد. تمرکز بر مشتریان اصلی بسیار اهمیت دارد، اما برای مدیریت روابط عمومی، سعی کنید تمام مشتریان را درنظر بگیرید.


4. برای راتباط مستقیم، از یک خط مشی مشخص پیروی کنید


در بعضی شرایط، مشتریان راجع به محصول اطلاعات کسب می کنند، اما نمی توانند توزیع کنندگان را بیابند. در این شرایط آنها مستقیما از سایت خرید می کنندد. در این صوررت، به دلیل رقابت در فروش، توزیع کنندگان به سایت اصلی شرکت مراجعه می کنند که این کار به روابط عمومی آسیب می زند.


ارتباط مستقیم برای مشتریان خرده فروش بسیار اهمیت دارد، اما شما باید خط مشی درستی برای خود تنظیم کنید. اگر تصمیم دارید فقط به توزیع کنندگان اجازه فروش محصولات را بدهید، در اجرای تصمیم خود مصمم باشید.

5. به دنبال حامیان تاثیرگذار باشید


استفاده از افراد تأثیرگذار برای بازاریابی محصول خود یک استراتژی روابط عمومی موثر برای هر شرکتی است، نه فقط برای شرکت های بازاریابی چندسطحی. این ایده بسیار خوبی است که به دنبال افراد دارای نفوذ باشید، این افراد تاثیر زیادی بر وجهه شرکت شما دارند.


آنها می توانند با استفاده از مخاطبان خاص خود، مشتریان شما را افزایش دهند و موجب اعتبار ادعاهای شما نسبت به محصول شوند. بسیاری از آنها نیز عادت دارند که در کانون توجهات قرار بگیرند، بنابراین می توانند از تخصصی که در زمینه ارتقاء برند فردی خود دارند استفاده کنند تا موجب ارتقاء برند محصول شما شوند.


6. بازاریابی محتوا را در نظر بگیرید


به جای اینکه فقط برای تبلیغات هزینه کنید، روی چیزهایی مثل وبلاگ، تبلیغات بومی و ویدئو سرمایه گذاری کنید که به مشتریان شما کمک می کند تا اهیمت محصول را درک کنند. این کار در روابط عمومی بسیار اهمیت دارد، به جای این که به مشتریان بگویید که چقدر محصول شما برای آنها مهم و حیاتی است، به آنها دلیل اهمیت محصول خود را نشان می دهید و اعتماد آنها را نسبت به خود افزایش می دهید.


این ها فقط چند روش برای بهبود و ارتقاء روابط عمومی شرکت های بازاریابی است. با افزایش آگاهی خود نسبت به مشتریان و جلب رضایت آنها، می توانید برندی را خلق کنید که مردم به آن اعتماد دارند و برای آن ارزش و احترام قائل هستند. این کار برای خلق و حفظ شبکه مخاطبین بسیار اهمیت دارد.


نویسنده: Walter Bodell
ترجمه: شارا
منبع: www.publicrelationstoday.com
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد