درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 06:45   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46340صفحه نخست » گفتگوچهارشنبه، 22 بهمن 1399 - 14:11
استراتژی مدیریتی روابط‌عمومی‌ها در دوران کرونا
گزارشگر: مریم غضنفری کارشناس ارشد ارتباطات - بروز بحران کرونا برای روابط‌عمومی‌ها فرصت بی نظیری است، همانند رنسانس باعث بروز تحولات گسترده ای در نوع فعالیت های این بخش شده است. طی حدود یکسال گذشته سازمان ها و ادارات دولتی و خصوصی مجبور به استفاده از فناوری های نوین ارتباطی و خدمات الکترونیک شده اند، چنانچه در شرایط عادی شاید اگر این بستر ایجاد نشده بود، تا پنج سال آینده نیز مسیری که در راستای توسعه ارتباطات دیجیتال پیموده شده، هرگز به این مرحله از رشد و توسعه دست نمی یافتند.
  

 

اشاره


پاندمی کوید-19 در شرایطی همه جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی مردم سرتاسر جهان را تحت تاثیر قرار داده که در عصر ارتباطات، با شتاب غیر قابل تصور فناوری‌های نوین ارتباطی و دیجیتال مواجه هستیم، این بحران نیز به لحاظ محدودیت‌های ارتباطی که برای مردم و جوامع ایجاد کرده زمینه‌های توسعه روز افزون ارتباطات دیجیتال و بهره‌وری بالاتر از این فناوری‌های نوین ارتباطی را بیش از پیش تسریع کرده است.

 

روابط‌عمومی‌ها در گذر این تحولات ناچار به ایجاد و خلق تکنیک هایی برای ورود به دورانی هستند که اطلاعات به صورت لحظه ای در دسترس افکار عمومی قرار می گیرد، در این راستا نوع استراتژی روابط‌عمومی‌ سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی در دوران کرونا بسیار قابل توجه و اهمیت است، در همین رابطه با برخی از اساتید و مدیران روابط‌عمومی‌ بخش های خصوصی و دولتی گفتگویی داشتیم، آنچه در پی می آید حاصل این گفتگوست.

لزوم رویکرد آگاهی بخشی روابط‌عمومی‌ برای خروج از بحران
دکتر علی‌اصغر کیا استاد علوم ارتباطات:


با توجه به نقش اقناعی که روابط‌عمومی‌ها و رسانه ها می توانند در دوران کرونا ایفا کنند، کارکرد استرتژیک و کلیدی روابط‌عمومی‌ها در این بحران باید تعریف و مبنای کارکرد ارتباطی و اطلاع رسانی به افکارعمومی باشد.

 

در واقع رویکردی که سایر بخش ها کمتر می توانند وارد آن شوند اما روابط‌عمومی‌ به واسطه ارتباطاتی که با رسانه و از سویی با مخاطبان سازمان برقرار می کند بر حسب کارکرد ذاتی خود در تببین و تشریح شرایط و انتشار ارقام و اطلاعات صحیح می تواند موثر عمل نماید.

 

قبلاً کارکرد تبلیغاتی روابط‌عمومی‌ در امور مختلف برجسته بود، اما امروزه شاهد هستیم در دورانی که کرونا همه ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد، رویکرد آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بر جنبه های دیگر از فعالیت های روابط‌عمومی‌ پیشی گرفته است، به شکلی که رسالت روحیه بخشی برای مخاطبان سازمان و همچنین پرسنل درون سازمان در برنامه های این بخش جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده و سبک تولید محتوا بر مبنای تقویت پیام های اقناعی بوده است.

 

در حوزه کار رسانه ای نیز روابط‌عمومی‌ ها در تولید فیلم و برنامه های آموزش محور برای ارتقاء ظرفیت های جامعه در شرایطی که اصلاً عادی نیست سهم به سزایی دارند که شاهد تحولات در این حوزه هستیم.

کرونا و رنسانس تحولات ارتباطی در روابط‌عمومی‌ها
دکتر حمید ضیایی‌پرور پژوهشگر رسانه‌های اجتماعی:


بروز بحران کرونا برای روابط‌عمومی‌ها فرصت بی نظیری است، همانند رنسانس باعث بروز تحولات گسترده ای در نوع فعالیت های این بخش شده است. طی حدود یکسال گذشته سازمان ها و ادارات دولتی و خصوصی مجبور به استفاده از فناوری های نوین ارتباطی و خدمات الکترونیک شده اند، چنانچه در شرایط عادی شاید اگر این بستر ایجاد نشده بود، تا پنج سال آینده نیز مسیری که در راستای توسعه ارتباطات دیجیتال پیموده شده، هرگز به این مرحله از رشد و توسعه دست نمی یافتند.

 

رشد استارتاپ ها و خدمات جستجوی آنلاین و تولید محتوا توسط روابط‌عمومی‌ها ایجاد شده و علیرغم مشکلات متعددی که در شرایط کرونا با آن مواجه بودیم، اما فرصت هایی بی نظیری در رابطه با شکوفایی فعالیت های روابط‌عمومی‌ در حوزه هایی که سالها نیازمند توسعه آن بود رخ داده است.

 

رویکرد مسئولیت اجتماعی روابط‌عمومی‌ها بیشتر بر پایه کمک به گروه های آسیب پذیر در جنبه های مختلف نظیر: آگاهی رسانی، تولید محتوای آموزشی، هشدارهای بهداشتی و همچنین اقدامات خیرخواهانه در این مسیر بوده است. اما بخشی که تاکنون در حوزه اقدامات روابط‌عمومی‌ مغفول مانده و نیازمند توجه بیشتر است؛ ایجاد پلتفرم های داخلی برای ارتباطات راه دور است که در حال حاضر در این مورد متکی به نمونه های خارجی هستیم و مانند تولید ویدئو که آپارات توانست تا حدود زیادی در این زمینه نیاز داخلی را مرتفع کند و شاید اختصاص بودجه و اقدامات موثری برای این بخش نیز لازم باشد.

روابط‌عمومی‌، نیازمند برنامه مدیریت بحران
دکتر منصور ساعی استاد دانشگاه:


با توجه به اینکه اساساً زندگی افراد جامعه آمیخته با ریسک ها و بحران های غیر قابل پیش بینی است، لذا روابط‌عمومی‌ها باید استراتژی مدیریت بحران را در مجموعه فعالیت های خود داشته باشند تا در مواقع ضروری و بروز بحران ها بر اساس برنامه و دستورالعمل اقدام لازم را انجام دهند تا دچار سردرگمی نشوند.

 

در واقع روابط‌عمومی‌ها در رویدادهای مهم واکنشی رفتار می کنند در حالی که اگر بر مبنای مدیریت ریسک طراحی و برنامه ریزی داشته باشند، اقدامات شان کنشگرانه و برمبنای برنامه قبلی پیاده سازی می شود. با توجه به اینکه کرونا اولین بحران نبوده و آخرین نیز نخواهد بود، لذا روابط‌عمومی‌ باید به کمک سازمان آمده و برای حفظ سلامت و ادامه حیات مادی و معنوی مخاطبان درون و برون سازمان که تنها سلامت جسم را شامل نمی شود، بلکه ادامه حیات کسب و کارها و... را نیز دربرمی گیرد، با برنامه ریزی ارتباطی و رسانه ای جهت روشن شدن چشم انداز شرایط بحران برای جامعه مخاطبان بستر ساز اقدامات و فعالیت های موثر سازمانی باشند.

 

به عنوان نمونه خدمات آنلاین و غیرحضوری سازمان توسط روابط‌عمومی‌ تبیین و اطلاع رسانی شود. در واقع تجربه ریسک و بحران دوران کرونا به عنوان خط مشی و برنامه مدون سازمان ها در استراتژی ها و برنامه رسانه ای روابط‌عمومی‌ قرار بگیرد. همچنین انجمن های روابط‌عمومی‌ و فعالان بخش خصوصی در این حوزه به عنوان نماینده روابط‌عمومی‌ باید در ایجاد کمپین های ملی و همگرایی میان سایر سازمان ها در بخش های مختلف برای ایجاد پویش در رفع و کاستن از اثرات این درد مشترک اقدامی صورت می دادند، در حالیکه تا کنون اقداماتی که انجام شده عمدتا شامل یک سری فعالیت های سازمانی به شکلی پراکنده و جزیره ای بوده که باعث صرف وقت و هزینه بیشتری شده است.

کرونا و عدم توقف فعالیت‌های روابط‌عمومی‌
حسن نصیری قیداری مدیر ومدرس روابط‌عمومی‌:


امروزه به دلیل شیوع کرونا بسیاری از برنامه های روابط‌عمومی‌ نظیربرپایی همایش ها، گردهمایی و جشنواره ها و... که می توانست موجب نشاط سازمانی و تقویت ارتباطات موثر درون و بیرون سازمانی شود امکان اجرای آن فراهم نیست، لذا لازم است روابط‌عمومی‌ها دراین شرایط با کارهای خلاقانه این خلا را پر نمایند.

 

خوشبختانه به لحاظ قرار گرفتن در عصر ارتباطات دیجیتال این عصر ویژگی های متمایزی در اختیار روابط‌عمومی‌ها گذاشت و همه ابزارهای ارتباطی در خدمت فعالیت های روابط‌عمومی‌ قرار گرفته است. روابط‌عمومی‌ در بخش های مختلف با ترویج استفاده از پروتکل های بهداشتی در میان کارکنان و مشتریان سازمان کوشا بوده و مثلاً اگر کالایی توسط سازمان تولید می شود نحوه استفاده از آن کالا در شرایط کرونا و پیام هایی با مضمون مقابله با این ویروس درج شود.


همچنین روابط‌عمومی‌ها باید استقرار امکانات آموزشی و بهداشتی امکان ملاقات های حضوری و دیدارهای اعضای سازمان و مدیران را به این شکل فراهم کنند و همچنین از ابزارهای ارتباطی دیجیتال برای برپایی جلسات و مباحث مختلف سازمانی و برون سازمانی استفاده نمایند. در واقع کرونا نمی تواند بهانه ای برا ی توقف فعالیت های روابط‌عمومی‌ باشد، بلکه همچنان نقش مهم تبیین و تشریح و ساده سازی استراتژی سازمانی باید توسط این بخش پیگیری و اجرا شود.

مرجع: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد