شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| انفجار دیجیتالی دو سال اخیر از یک طرف و شدت گرفتن آن در سال 2020 باعث شده تا توجه جهانی به فعالیت های مرتبط با بازاریابی دیجیتالی به شکل روزافزونی بیشتر و بیشتر شده است. من در اینجا نگاهی انداخته ام به این موضوع که برندها و شرکت ها چگونه و از چه طریقی می توانند کمبود شدید مهارت ها را مدیریت کرده و به شرکای بهتری برای دیگران تبدیل گردند و در نهایت بتوانند به نحو بهتری بر چالش های رهبری در سال 2021 غلبه کنند.
غلبه بر کمبود مهارت ها
به طور کلی، تردیدی در این مورد وجود ندارد که بقا و پیشرفت شرکت ها و کسب و کارها در سال 2021 وابستگی زیادی به نشان دادن واکنش های به موقع و درست به اتفاقاتی دارد که در این سال رخ خواهند داد. در این میان، نگرش و واکنش دولتها و کنجکاوی طبیعی آنها می تواند باعث شود تا برندهای محلی بتوانند به نحو بهتری خود را با تغییر و تحولات سریع جهان در سال 2021 مطابقت دهند.
با این همه،یکی از چالش های فراروی برندها بویژه آنهایی که به دنبال همگام شدن با روندهای جهانی حاکم بر تقویت مهارت ها و تجربیات مرتبط با تکنولوژی های دیجیتالی هستند این است که آنها باید بتوانند به شدت در بخش هایی مانند یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و شخصیسازی دیجیتالی فعالتر شوند و مهارت های کارکنان شان را در این زمینه ها ارتقا بخشند. بنابراین در سال 2021 بایستی اقدامات ضربتی و متمرکزی توسط برندها صورت پذیرد تا زمینه و بستر مناسبی را برای هماهنگ سازی این برندها با نیاز مبرم شرکت های بین المللی به دورکاری و هنجارهای مربوط به کار از راه دور فراهم آورد.
بهطور خاص باید به این نکته نیز توجه داشت در عصری که تکنولوژیها با سرعت سرسامآوری در حال تغییرند، رهبران و تصمیمسازان حوزه بازاریابی مجبورند این واقعیت را بپذیرند که نمیتوان از اعضای تیمهای بازاریابی توقع داشت در تمام حوزهها مهارت داشته باشند و مهارتهای مرتبط با حوزههای مختلف بازاریابی را بهطور تمام و کمال کسب کنند.
به عنوان مثال دیگر نمی توان انتظار داشت که آموزش هایی که در سازمانی مانند شورای آموزش IAB به افراد ارائه می شود شاید دیگر جوابگوی چالش های جدید بازاریابی دیجیتالی نباشد اما در کوتاه مدت می تواند راهی باشد برای برندهای فلان کشور برای مقابله با شکاف مهارتی موجود در آنها و کمک به این برندها برای حفظ ارتباط کاری شان با شرکای بین المللی.
نویسنده: Niamh NicLiam
مترجم: شارا
مرجع انگلیسی: www.bizcommunity.com
مرجع فارسی: شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)
6 Jan 2021
|